Spomladi smo na IPoP – Inštitutu za politike prostora objavili vabilo občinam, ki uvajajo ukrepe trajnostne mobilnosti in pri tem potrebujejo pomoč pri komuniciranju. Prejeli smo 10 prijav iz 7 različnih občin. Mnogi v prijavah predlagani ukrepi so bili z vidika spreminjanja potovalnih navad prebivalcev zelo ambiciozni in kažejo na potrebe občin glede komuniciranja ukrepov trajnostne mobilnosti. Po zahtevnem tehtanju med prijavami smo za sodelovanje izbrali Občino Trbovlje.
Prednost so imele občine, ki bodo uvedle ukrepe trajnostne mobilnosti na račun omejevanja motornega prometa. Uvajanje tovrstnih ukrepov pogosto vpliva na vsakdanje navade prebivalcev, kar ni prijetno, zato jih pogosto spremlja bolj ali manj glasno izraženo nezadovoljstvo. Ljudje se na nove ureditve in spremembe, ki jih prinašajo, lažje navadijo, če so o njih obveščeni pravočasno in če so razlogi zanje ustrezno pojasnjeni.
V Trbovljah Furamo 30!
Občina Trbovlje bo v poletnem času na območju med naseljema Vreskovo in Nasipi, ki obsega dober kvadratni kilometer, pričela z deli za uvedbo Cone 30 km/h. Na omenjenem območju so v zadnjih letih na nekaterih delih že omejili hitrost na 30 km/h, kar je bilo med občani dobro sprejeto, prejeli pa so tudi dodatne pobude za omejitev hitrosti na celotnem območju. Vseeno pa so meritve hitrosti pokazale, da se kar 85 % voznikov na teh delih omejitve ne drži, rekorder je sredi popoldneva peljal kar 84 km/h. Na območju se nahaja ena od trboveljskih osnovnih šol, zato je na teh ulicah veliko otrok, ki so najbolj ranljivi udeleženci v prometu. Tudi na splošno je območje gosto naseljeno, stanovanjski objekti se nahajajo tik ob cesti, manjka pa ustrezna varna infrastruktura za pešce.
Vse to so izhodišča, zaradi katerih je Občina Trbovlje sklenila pripraviti projektno nalogo, ki bo podlaga za uvedbo omejitve 30 km/h na celotnem območju. Tako bo povezala dele, kjer je omejitev že uvedena, na nekaterih delih pa tudi zarisala pasove za pešce. Cilj ureditve je, da se na ulicah zmanjša tranzitni promet in izboljša varnost vseh udeležencev v prometu. S tem pa se bodo nedvomno tudi spremenile potovalne navade prebivalcev Trbovelj.
Ambicioznost občine nas je prepričala, da jo bomo podprli pri komuniciranju ukrepov trajnostne mobilnosti in skupaj z njo zagnali kampanjo Furam 30!
Začasen prehod za pešce na eni od cest v delu v Trbovljah. Foto: Urška Didovič
Občina bo ureditev uradno otvorila in podrobno predstavila pred začetkom novega šolskega leta, ko bodo lahko šolarji na obravnavanem območju šli varno v šolo peš, s kolesom ali s skirojem. Raziskave kažejo, da si otroci želijo v šolo aktivno, zato je prav, da jim to tudi omogočimo – med drugim tudi tako, da bo njihova pot varnejša in bo na njihovi poti manj avtomobilov.
Aktivnosti povezane s kampanjo Furam 30! so del projekta LIFE IP CARE4CLIMATE (LIFE17 IPC/SI/000007), ki je integralni projekt, sofinanciran s sredstvi evropskega programa LIFE, sredstev Sklada za podnebne spremembe in sredstvi partnerjev projekta.
Spletna stran uporablja piškotke za izboljšavo uporabniške izkušnje. SprejmiZavrniVeč
Piškotki
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.