Spomladi smo na IPoP – Inštitutu za politike prostora objavili vabilo občinam, ki uvajajo ukrepe trajnostne mobilnosti in pri tem potrebujejo pomoč pri komuniciranju. Prejeli smo 10 prijav iz 7 različnih občin. Mnogi v prijavah predlagani ukrepi so bili z vidika spreminjanja potovalnih navad prebivalcev zelo ambiciozni in kažejo na potrebe občin glede komuniciranja ukrepov trajnostne mobilnosti. Po zahtevnem tehtanju med prijavami smo za sodelovanje izbrali Občino Trbovlje.
Prednost so imele občine, ki bodo uvedle ukrepe trajnostne mobilnosti na račun omejevanja motornega prometa. Uvajanje tovrstnih ukrepov pogosto vpliva na vsakdanje navade prebivalcev, kar ni prijetno, zato jih pogosto spremlja bolj ali manj glasno izraženo nezadovoljstvo. Ljudje se na nove ureditve in spremembe, ki jih prinašajo, lažje navadijo, če so o njih obveščeni pravočasno in če so razlogi zanje ustrezno pojasnjeni.
V Trbovljah Furamo 30!
Občina Trbovlje bo v poletnem času na območju med naseljema Vreskovo in Nasipi, ki obsega dober kvadratni kilometer, pričela z deli za uvedbo Cone 30 km/h. Na omenjenem območju so v zadnjih letih na nekaterih delih že omejili hitrost na 30 km/h, kar je bilo med občani dobro sprejeto, prejeli pa so tudi dodatne pobude za omejitev hitrosti na celotnem območju. Vseeno pa so meritve hitrosti pokazale, da se kar 85 % voznikov na teh delih omejitve ne drži, rekorder je sredi popoldneva peljal kar 84 km/h. Na območju se nahaja ena od trboveljskih osnovnih šol, zato je na teh ulicah veliko otrok, ki so najbolj ranljivi udeleženci v prometu. Tudi na splošno je območje gosto naseljeno, stanovanjski objekti se nahajajo tik ob cesti, manjka pa ustrezna varna infrastruktura za pešce.
Vse to so izhodišča, zaradi katerih je Občina Trbovlje sklenila pripraviti projektno nalogo, ki bo podlaga za uvedbo omejitve 30 km/h na celotnem območju. Tako bo povezala dele, kjer je omejitev že uvedena, na nekaterih delih pa tudi zarisala pasove za pešce. Cilj ureditve je, da se na ulicah zmanjša tranzitni promet in izboljša varnost vseh udeležencev v prometu. S tem pa se bodo nedvomno tudi spremenile potovalne navade prebivalcev Trbovelj.
Ambicioznost občine nas je prepričala, da jo bomo podprli pri komuniciranju ukrepov trajnostne mobilnosti in skupaj z njo zagnali kampanjo Furam 30!
Občina bo ureditev uradno otvorila in podrobno predstavila pred začetkom novega šolskega leta, ko bodo lahko šolarji na obravnavanem območju šli varno v šolo peš, s kolesom ali s skirojem. Raziskave kažejo, da si otroci želijo v šolo aktivno, zato je prav, da jim to tudi omogočimo – med drugim tudi tako, da bo njihova pot varnejša in bo na njihovi poti manj avtomobilov.
Aktivnosti povezane s kampanjo Furam 30! so del projekta LIFE IP CARE4CLIMATE (LIFE17 IPC/SI/000007), ki je integralni projekt, sofinanciran s sredstvi evropskega programa LIFE, sredstev Sklada za podnebne spremembe in sredstvi partnerjev projekta.
—
Avtorica naslovne fotografije: Urška Didovič