Trajnostna mobilnost v šoli: delavnici na OŠ Poljane in OŠ Dob

19. 04. 2017

V aprilu smo na OŠ Poljane in OŠ Dob skupaj s partnerji izvedli dve delavnici,  na katerih smo skupaj s starši in učitelji iskali rešitve za varnejše šolske poti in se pogovarjali, kako po načelih trajnostne mobilnosti urediti prihode v obe osnovni šoli.

Odvisnost od osebnega avtomobilskega prometa ob onesnaženju zraka in veliki porabi energije povzroča tudi prekomerno porabo prostora za prometne površine in vrsto posrednih problemov in družbenih stroškov, ki izhajajo iz tega. Projekt Trajnostna mobilnost v šoli to problematiko naslavlja prek občin, šol, šolskega osebja, staršev ter seveda otrok. Za naslavljanje vprašanj mobilnosti v povezavi z osnovnimi šolami so ustrezna enota šolski okoliši, ki pokrivajo vsa naselja v občinah, zato se prek njihovega urejanja v smeri trajnostne mobilnosti lahko celovito preureja promet in prostor tako v mestih kot v manjših naseljih. Namen projekta je občinam in šolam pokazati enostavne in napredne rešitve na poti k trajnostni mobilnosti v okviru šolskih okolišev.
V okviru projekta bomo:
1. Pripravili pregled obstoječih praks, projektov, aktivnosti, publikacij na področju trajnostne mobilnosti v osnovnih šolah.
2. Opozarjali otroke, starše in zaposlene na šoli o pomenu trajnostne mobilnosti, alternativah individualnemu avtomobilskemu prometu in priložnostih, ki jih prinašajo drugačne oblike mobilnosti.
3. Uvajali nove prakse prihoda v šolo, ki spodbujajo pešačenje in kolesarjenje, kot na primer pešbus ali bicivlak, omejujejo možnost parkiranja v neposredni bližini šol, ipd.
4. Prek dveh pilotnih projektov bomo zasnovali konkretne ukrepe za trajnostno prometno ureditev, in sicer v enem mestnem in enem podeželskem/primestnem šolskem okolišu.
5. Prenesli rezultate pilotov ter dobrih praks na druge šolske okoliše.

Objavo je pripravil prostoRož.
Projekt sofinancira Ministrstvo za okolje in prostor, koordinira ga Inštitut za politike prostora, partnerji pa so prostoRož, Cipra Slovenija in društvo Focus. Poteka od septembra 2016 do konca oktobra 2017.

DODAJ SVOJ KOMENTAR: Prosimo izpolnite vsa polja. Na vaš e-mail vam bomo poslali potrdilo o objavi vašega komentarja. Vaš e-mail javno ne bo objavljen.

ARHIV NOVIC

DOGODKI

Zbori za prostor: Zakaj javni promet ne bi bil brezplačen?

Ponedeljek, 21. maja 2018 ob 18h v Pritličju, Mestni trg 2, Ljubljana

Javni potniški promet prinaša nižje skupne družbene stroške prometa kot osebni promet, zato si mnogo mest želi spodbuditi njegovo uporabo. Kako cena vozovnic vpliva na uporabo javnega potniškega prometa? Bi brezplačni javni promet ključno vplival na večje število potnikov? Lahko po drugi strani nižja cena zniža kakovost javnega prevoza in s tem negativno vpliva na njegovo privlačnost? Kakšne so na tem področju konkretne izkušnje slovenskih občin? In kaj za vse našteto pomenijo nove oblike skupnih in deljenih prevozov?

Prostor kot omejena dobrina je od nekdaj naravno mesto konfliktov. Po obdobju poudarjanja zasebnih in posamičnih interesov se kot družba počasi obračamo k večji občutljivosti do varovanja javnega dobra tudi v prostoru. Da bi bili pri tem uspešni, moramo najprej vedeti, kaj je javni interes, zakaj potrebuje aktivno podporo, in na kakšen način se ga lahko uveljavi.

V okviru Mreže za prostor organizirata društvo Maja Farol in IPoP – Inštitut za politike prostora serijo javnih dogodkov, s katerimi želita ob konkretnih aktualnih temah opredeliti javni interes v urejanju prostora. Organizatorji želijo predvsem omogočiti predstavitev različnih vidikov javnega interesa med enakovrednimi sogovorniki v odprti moderirani razpravi.

Sedmi zbor bo potekal v ponedeljek, 21. maja 2018 od 18h do 20h v Pritličju na Mestnem trgu 2 v Ljubljani. Uvodno predstavitev teme bo pripravil in predstavil novinar Borut Tavčar.

Več dogodkov
Napovednik Trajekt