Tehniški dan

Šolarji raziskujejo javni prostor Fužin

21. 11. 2014

Maja Simoneti, IPoP

Muzej za arhitekturo in oblikovanje (MAO) je letos v duhu jubilejnega dogodka BIO 50 in v okviru mednarodnega projekta Mesto Evropa, v katerem sodelujejo še Center za sodobno kulturo iz Barcelone, Arhitekturna fundacija iz Londona in Muzej finske arhitekture iz Helsinkov, skušal svoje delovanje tesneje povezati tudi s Fužinami. Iz te želje je nastal izobraževalni projekt Raziskujemo javni prostor Fužin. Na pobudo MAO se je razvil v sodelovanju z Osnovno šolo Nove Fužine in Inštitutom za politike prostora (IPoP).

IPoP je projekt zasnoval na osnovi svoje prakse in programa izobraževanja za sodelovanje v urejanju prostora, s katerima podpira razvoj prostorske pismenosti v šolah. Zasnova in izvedba programa sta bili v sodelovanju z Natalijo Lapajne iz muzejskega oddelka za izobraževanje in Ireno Babnik z Osnovne šole Nove Fužine prilagojeni izbranemu okolju in šoli. V okviru projekta »Raziskujemo javni prostor Fužin« je tako letošnjo jesen skupina učencev omenjene osnove šole skupaj z mentorico Ireno Babnik in z mentorji z IPoP proučevala javni prostor soseske Fužine. Fužinski kreativci, kot se skupina šolarjev imenuje, so v nizu sedmih delavnic predelali nekaj osnovnih vaj iz raziskovanja javnega prostora in oblikovali svoje predloge za spremembe.

Po delavnicah, ki so potekale ob sredah po pouku, so vsi skupaj postali mentorska ekipa, ki je 6. novembra 2014 izvedla še tehniški dan za učence tretje triade Osnovne šole Nove Fužine. Tudi tokrat je bil tema raziskovanja javni prostor Fužin. Štiri skupine učencev so si razdelile šolski teritorij, nato pa je vsaka skupina, skupaj s svojim mentorskim parom z IPoP in s kreativnimi izvedenci, v treh delovnih korakih obravnavala svoj del Fužin.

MAO je z izvedbo delavnic in tehniškega dneva spodbudil zanimanje otrok in posredno tudi njihovih učiteljev in družin za javni prostor Fužin ter sprožil tudi razmišljanje o možnih in potrebnih spremembah in načinih za njihovo realizacijo. Sposobnost izpostaviti probleme, izraziti svoja pričakovanja in jih uskladiti z drugimi, ter predstaviti odgovornim za urejanje prostora, je ključna za sodelovanje v urejanju prostora. Vključuje tako razpravo o načrtovanju kot o rabi, vzdrževanju in prenovi prostora. Program je posredno zbudil tudi zanimanje šolarjev za MAO, za muzejski vrt in muzejske programe.

IPoP je z izvedbo programa delavnic in tehniškega dne dopolnil svoje izkušnje s prostorskim opismenjevanjem slovenskih šolarjev. Poleg delavnic, ki jih ponuja za posamezne triade in učitelje, tako v svojo izobraževalno ponudbo dodaja tudi izvedbo enodnevnega tehniškega dne za celo šolo ali prilagojeno posamezno triado.

Kontakt:
Maja Simoneti ali Tadej Žaucer
+386 (0) 590 63 682

komentarji (1)

  1. Delavnice za osnovnošolce – OŠ Fužine « Inštitut za politike prostora, 26/02/2015 12:10

    [...] Muzej za arhitekturo in oblikovanje (MAO) je leta 2014 v duhu jubilejnega dogodka BIO 50 in v okviru mednarodnega projekta Mesto Evropa skušal svoje delovanje tesneje povezati tudi s Fužinami. Iz te želje je nastal izobraževalni projekt Raziskujemo javni prostor Fužin, ki se je na pobudo MAO razvil v sodelovanju z Osnovno šolo Nove Fužine in Inštitutom za politike prostora (IPoP). Program je bil zasnovan in izveden v sodelovanju z Natalijo Lapajne iz muzejskega oddelka za izobraževanje in Ireno Babnik z Osnovne šole Nove Fužine prilagojeni izbranemu okolju in šoli. Skupina učencev, imenovana Fužinski kreativci, je v nizu sedmih delavnic predelala nekaj osnovnih vaj iz raziskovanja javnega prostora in oblikovala svoje predloge za spremembe. Po delavnicah so vsi skupaj postali mentorska ekipa, ki je 6. novembra 2014 izvedla še tehniški dan za učence tretje triade Osnovne šole Nove Fužine. Več … [...]

DODAJ SVOJ KOMENTAR: Prosimo izpolnite vsa polja. Na vaš e-mail vam bomo poslali potrdilo o objavi vašega komentarja. Vaš e-mail javno ne bo objavljen.

ARHIV NOVIC

DOGODKI

vsi hodimo IPoP naslovka2

Posvet Vsi hodimo

Četrtek, 24. avgust 2017 od 9. do 14. ure v Knjižnici Mirana Jarca, Rozmanova ulica 28, Novo mesto

Hoje je najbolj univerzalna oblika gibanja. Hoja je nepogrešljiva v prizadevanju za javno zdravje, za varstvo okolja, za trajnostno mobilnost ter osvetlitvi pomena univerzalne dostopnosti in enakih možnosti pri rabi prostora.

Na posvetovanju bodo predstavniki državnih in občinskih strokovnih služb, občin, šol in civilno družbeni organizacij s primeri iz prakse pokazali, kako potekajo načrtovanje, preverjanje in organizacija pogojev za hojo v Sloveniji. Slišali bomo, kako posamezen projektne izkušnje dokazujejo, da je možno s kombinacijo organizacijskih in fizičnih ukrepov pomembno izboljšati pogoje za hojo otrok v šolo ter tudi za bolj univerzalno uporabnost javnega prostora in večjo vključenost funkcionalno oviranih v vsakdanjo rabo javnega prostora.

Dogodek je namenjen vsem, ki jih zanima uveljavljanje hoje v praksi, zlasti predstavnikom državnih in občinskih strokovnih služb, šol in nevladnih organizacij s področja javnega zdravja, okolja in urejanja prostora ter posebej tudi akterjev s področja različnih oblik funkcionalne oviranosti.

Posvet bo potekal v četrtek, 24. avgusta 2017 med 9. in 14. uro v Knjižnici Mirana Jarca Novo mesto, Rozmanova ulica 28.
Organizator dogodka je IPoP – Inštitut za politike prostora. Izvedbo dogodka omogočata Eko sklad in Mreža za prostor.

Posvet je brezplačen, prijava je obvezna preko obrazca (povezava).

PROGRAM

Več dogodkov
Napovednik Trajekt