Programi izobraževanja IPoP
Povezovanje znanja in izkušenj najrazličnejših ved in praks, ki se tako ali drugače ukvarjajo z našim življenjskim prostorom je osnovna naloga Inštituta za politike prostora (IPoP). Delujemo odprto, pogosto vključujemo lokalne pobude. IPoP ne načrtuje prostora, ampak ga proučuje in poskuša razumeti, zakaj v prostoru življenje teče tako kot teče. Zanimajo nas sodobne prakse trajnostnega urejanja prostora in urbanizma, pogoji za to, da se v prostoru dobro počutimo, da pri urejanju prostora lahko vsi sodelujemo in da se lahko po njem svobodno gibljemo, ne glede na starost.
Ker je širjenje znanja in zavedanja o trajnostnem urejanju prostora naše osnovno poslanstvo, smo pripravili programe za izobraževanje otrok in odraslih.
Dejavnosti, namenjene otrokom in mladini
Spodaj predstavljen program tehniških dni na temo trajnostnega urejanja prostora, ki smo ga s sodelavci pripravili v okviru projekta Mreža za prostor je predstavljen tudi v zloženki.
SPODBUJAMO SAMOSTOJNO HOJO V ŠOLO:
Pešačenje je zdravo in varčno!
o poti trajnostnega razvoja
Samostojna pot v šolo je pomembna priložnost za zdravo odraščanje in preizkus zrelosti za otroka in starše. Rutina samostojne poti otrok v šolo je vsestransko koristna. S kreativno delavnico otroke spodbujamo, da začnejo razmišljati o okolici šole in o različnih poteh do nje.
Delavnice so namenjene predvsem učencem prve triade OŠ, trajanje pa lahko prilagodimo: 120 – 225 minut. Delavnice so primerne kot dan dejavnosti – tehniški ali kulturni dan. Izvajajo se v učilnici – gostujemo v šoli.
NAČRTUJEMO SVOJE DOMIŠLJIJSKO NASELJE:
Načrtovanje je za vse!
trajnostno urejanje prostora
Zdravo življenjsko okolje je nujno za življenje, zato se je o urejanju prostora treba znati pogovarjati. Z otroki zasnujemo naselje, v kakršnem bi radi živeli. Z delavnico krepimo zavedanje o pomenu prostora ter pravicah in dolžnostih posameznika in družbe v zvezi z urejanjem prostora.
Delavnice so namenjene predvsem učencem druge triade OŠ, trajanje pa lahko prilagodimo: 120 – 225 minut. Delavnice so primerne kot dan dejavnosti – tehniški ali kulturni dan. Izvajajo se v učilnici – gostujemo v šoli.
RAZVIJAMO KOMPETENCE ZA SODELOVANJE:
Moja pravica do prostora!
sodelovanje pri urejanju prostora
Starejši šolarji so samostojni uporabniki javnega prostora. Delavnica spodbuja premislek o specifičnih prostorskih potrebah, o njihovem usklajevanju in o konkretnih rešitvah. Učenci pripravijo grafično predstavitev razmer s pomočjo elektronskega kartiranja na računalnikih.
Delavnice so namenjene predvsem učencem tretje triade OŠ, pa tudi dijakom srednjih šol, trajanje pa lahko prilagodimo: 120 – 225 minut. Delavnice so primerne kot dan dejavnosti – tehniški ali kulturni dan. Izvajajo se v računalniški učilnici – gostujemo v šoli.
Dodatno strokovno izobraževanje
Širjenje znanja za trajnostno urejanje prostora (seminar)
Kako učence na preprost način senzibilizirati za probleme trajnostnega urejanja prostora in urbanizma? Kako jim pokazati, da so del družbe, da imajo do življenjskega prostora pravico, pa tudi dolžnosti? Seminar učitelje dodatno usposobi za vključevanje prostorskih tem v redni pouk.
Seminar lahko traja 4-8 ur, lahko gostujemo v vaših prostorih.
Izdali smo tudi priročnik za učitelje, ki ga v elektronski obliki snamete tukaj.
Delujemo sicer v Ljubljani, v Osrednjeslovenski regiji, vendar programe izvajamo na šolah, tako da z veseljem pridemo tudi v druge regije.
Kontaktna oseba za izobraževanja
Tadej Žaucer
tadej.zaucer@ipop.si
Več o delavnicah:
Delavnice za osnovnošolce
Šolarji raziskujejo javni prostor Fužin
2 comments