[KTPP Sporočilo za javnost] Najprej vozni red, šele nato novi tiri

Prometni načrtovalci predstavili rešitev za potniški promet, ki koristi potnikom in javnim financam

Ljubljana, 23. 5. – Na Nizozemskem izobražena prometna inženirja Nejc Geržinič in Nico Huurman sta predstavila svoj predlog za uvedbo taktnega voznega reda v slovenskem potniškem prometu. Predlog, ki potnikom omogoča zanesljive, udobne in hitrejše poti, bi bilo možno uvesti že danes, brez dodatnih naložb v infrastrukturo. Skupaj z Markom Peterlinom, predstavnikom Koalicije za trajnostno prometno politiko, želijo rešitev predstaviti tudi odgovornima ministroma Alenki Bratušek in Bojanu Kumru.

Sistem taktnega voznega reda se uporablja v Švici, Avstriji in drugih evropskih državah, vključuje pa organizacijo odhodov vlakov ali avtobusov v rednih časovnih presledkih, običajno vsako uro ali pol ure. V Sloveniji takšnega sistema še nimamo, avtorji predloga pa menijo, da bi uvedba koristila predvsem potnikom. Tudi sama uvedba pa je manj zahtevna, kot se zdi: “Že z obstoječo železniško infrastrukturo in povprečnimi zamudami naših vlakov je taktni vozni red možno uvesti. Izboljšave bi bile konkretne: izračunali smo na primer, da bi potniki od Postojne do Litije povprečno potovali eno uro manj kot danes. Potnik, ki bi ob naključnem času prišel na postajo v Postojno, bi prihranil 20 minut potovalnega časa in kar 40 minut čakanja na vlak Postojni in v Ljubljani, kjer mora prestopiti,” je povedal Nico Huurman, eden od avtorjev študije.

 

Javni denar za izboljšave, ki najbolj koristijo potnikom

Dr. Nejc Geržinič je izpostavil, da je delež potniških kilometrov, opravljenih z vlakom, v Sloveniji med najnižjimi v Evropi. Če upoštevamo razvitost in gostoto prebivalstva, smo z 1,8 odstotka celo na najnižjem mestu: “V primerljivih državah je poti z vlakom tudi do petkrat več, in v skoraj vseh deluje taktni vozni red. Trenutno smo v Sloveniji sredi obdobja velikih investicij v infrastrukturo, nezadovoljstva s ponudbo javnega prevoza in nacionalnih prizadevanj za večjo trajnost. Taktni vozni red je ključen ukrep, saj preprečuje nepotrebna vlaganja in omogoča, da javna sredstva usmerimo v izboljšave, ki koristijo potnikom, in železnice razvijamo postopoma.” Primer fazne izboljšave je na primer povezava Ljubljana – Maribor. Že z manjšimi posegi bi lahko potovalni čas skrajšali za petnajst minut. Naši največji mesti bi tako lahko postali vozlišči, kjer se vlaki iz različnih smeri srečajo v nekaj minutah ob vsaki polni uri. Z gradnjami novih prog in nakupom novih vlakov bi se potovalni čas med mestoma sčasoma še skrajšal.

V taktu vlaki od Severnega morja do Karavank, kdaj bo na vrsti Slovenija?

Taktni vozni red je sicer omenjen v strateških dokumentih Slovenskih železnic in Direkcije za infrastrukturo (DRSI), a naj bi bil dosežen šele enkrat do l. 2050. Predlog prometnih inženirjev je podprla tudi Koalicija za trajnostno prometno politiko – KTPP, ki odgovorne poziva, naj potnike postavijo na prvo mesto in prednostno sprejmejo urnik po zgledu tujih držav. ”Vprašati se moramo, kakšno storitev lahko ponudimo potnikom, cilj naložb pa morajo biti zanesljivi, udobni in predvidljivi prevozi. Vsi vlaki od Severnega morja do Karavank že več desetletij vozijo v taktu. Uvedba v Sloveniji bi bila torej logičen in nujen korak,” je poziv komentiral predstavnik KTPP Marko Peterlin. Avtorji predloga izpostavljajo, da bi taktni vozni red naše vlake uskladil s tujino, kar bi pripomoglo tudi k spodbujanju trajnostnih poti za službene in turistične namene. Rešitev so že predstavili nekaterim ključnim deležnikom na področju javnega potniškega prometa in naleteli na konstruktiven in pozitiven odziv. Zdaj upajo, da bosta zanimanje pokazala tudi resorna ministra Alenka Bratušek in Bojan Kumer. Načrtovanje investicij in upravljanje javnega potniškega prometa je namreč razdeljeno med Ministrstvo za infrastrukturo in Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo.

 

Publikacijo Slovenija v taktu: Kako do integriranega taktnega voznega reda pri nas?

 

Dodatno

Odziv na javno predstavitev projekta Potniški center Ljubljana >>>

Koncept ZMAJ za povezan javni promet v Ljubljani >>>

 

Utrinki s tiskovne konference

Foto: Tea Stepan

Zapri
IPoP © Copyright 2018. Vxe pravice pridržane Zasebnost Pravni zaznamki
Zapri