Za manj kot dva je avto doma! je slogan kampanje »Manj kot dva«, ki že drugo leto ozavešča prebivalce Slovenije o negativnih posledicah pretirane rabe avtomobila za kratke vsakodnevne poti ter spodbuja spremembe v potovalnih navadah. Namreč, več kot polovica dnevnih poti, ki jih opravimo z avtomobilom je krajših od dveh kilometrov. To so razdalje, ki bi jih lahko opravili aktivno – peš, s kolesom, s skirojem, rolko. Ob začetku šolskega leta pozivamo vse udeležence v prometu, da znova premislimo, na katerih poteh lahko pustimo avto doma in tako vzpostavimo nove, okolju, denarnici in zdravju prijaznejše, potovalne navade.
Preberi več: Kampanjo Manj kot dva smo pričeli v letu 2022
Napovedujemo drugo sezono videov, s katerimi bomo tokrat naslovili poti v šolo.
Novo šolsko leto – nove potovalne navade!
Med krajšimi vsakodnevnimi potmi gre najpogosteje za poti na delo, spremljanje otrok v šolo in vrtec, prostočasne aktivnosti ter manjše opravke. Raziskave kažejo, da je moč navade in navidezno udobje pogost razlog za izbiro avtomobila kot prevoznega sredstva.
Spreminjanje navad zahteva čas in ponavljanje, najlažje je začeti ob večjih življenjskih prelomnicah. Začetek šolskega leta je tako odlična priložnost za vzpostavljanje novih potovalnih navad družinskih članov. 1. septembra začnemo usklajevati nove urnike in takrat je lažje začeti z novimi navadami, ki vključujejo aktivno mobilnost vsaj na krajših razdaljah.
Starši, spomnite se, kako ste vi hodili v šolo
30 let nazaj je 90 % otrok v šolo hodilo peš. Danes je običajno polovica otrok prepeljanih v šolo z avtomobilom, čeprav večina otrok živi v bližini šole in bi lahko šli v šolo samostojno ali v družbi vrstnikov.
Starše v prvi vrsti skrbi varnost otrok, saj je v dandanes v okolici šol običajno več avtomobilskega prometa. A ravno starši so tisti, ki lahko vplivajo na prometno varnost v okolici šole. Manj kot bo tam avtomobilov, bolj bo okolica šole varna za otroke.
Otroci, ki gredo v šolo samostojno, se učijo odgovornosti zase in druge, hkrati pa postajajo suvereni udeleženci v prometu. Na poti v šolo spoznavajo svoje okolje in postajajo del lokalne skupnosti.
Tudi učiteljem je všeč, če otroci hodijo v šolo samostojno, saj ti lažje sledijo pouku, ker so se na poti prebudili in naužili svežega zraka, sovrstnikom pa so že imeli priložnost povedati o dogodivščinah preteklega dne.
Aktivna pot v šolo je pomembna za zdravje in dobro počutje otrok. Kot oblika telesne dejavnosti lahko pomaga otrokom ohranjati zdravo telesno težo in pripomore k zdravemu fizičnemu in duševnemu razvoju. Čist zrak v okolici šole tudi zmanjša možnosti za razvoj ali blaži potek nekaterih bolezni. Avtomobili, ki v času prihodov v šolo stojijo v prostem teku, namreč povzročajo trikratno povečanje koncentracij emisij na območju šole.
In nenazadnje − otroci si želijo samostojno hoditi v šolo, zato je pomembno, da jim to tudi omogočimo. Za to smo odgovorni vsi – starši, učitelji, udeleženci v prometu, prostorski in prometni načrtovalci, odločevalci.
Odslej naj bo za manj kot dva avto doma!
Kljub prekomerni rabi avtomobila v Sloveniji je pomembno upoštevati, da imajo ljudje različne razloge za svoje izbire. Mnogi se odločajo za avtomobil zaradi praktičnosti in percepcije, da je to najhitreje. A izkušnje kažejo, da na krajše razdalje avtomobil vendarle ni najbolj optimalna izbira.
Nekateri posamezniki brez avtomobila ne morejo na pot, želimo pa si, da tisti, ki lahko, odslej na kratkih poteh pustijo avto doma.
Razdalja je pomemben dejavnik pri izbiri prevoznega sredstva, zato je ključno osvetliti dejstvo, da velik delež prebivalstva nekatere poti lahko opravi aktivno – peš, s kolesom, s skirojem, z rolko. Če zamenjamo avtomobil za druge načine prevoza na krajših razdaljah, bomo pomembno vplivali na znižanje izpustov in gnečo na cestah, posledično pa tudi na varnost. Hoja, kolesarjenje, vožnja s skirojem ali rolkanje je enostaven način za vnos več gibanja, izboljšanje zdravja, zmanjšanje stroškov ter povečanje zadovoljstva.
—
Vir fotografij: Posnetki zaslona videov Manj kot dva
Kampanja Manj kot dva je aktivnost projekta LIFE IP CARE4CLIMATE (LIFE17 IPC/SI/000007), ki je integralni projekt, sofinanciran s sredstvi evropskega programa LIFE, sredstev Sklada za podnebne spremembe in sredstvi partnerjev projekta.