Na IPoP – Inštitutu za politike prostora smo februarja objavili novo vabilo za pomoč občinam in osnovnim šolam pri uvajanju ukrepa šolska ulica – območja varnih prihodov v šolo. Med desetimi prijavami je najbolj prepričljivo poslala občina Tolmin v sodelovanju z osnovno šolo na Mostu na Soči.
Občina Tolmin želi skupaj z osnovno šolo na Mostu na Soči uvesti trajen ukrep šolska ulica – območje varnih prihodov v šolo. Območje, ki se nahaja med državno cesto in osnovno šolo, je v starem delu naselja Most na Soči, z značilnimi ozkimi ulicami. Večina otrok že prihaja v šolo aktivno ali pa pridejo s šolskim avtobusom. Kljub temu pa je že tako omejen prostor pred šolo zasičen z avtomobili, še posebej v jutranji konici.
Prijavitelja izkazujeta napredno razmišljanje, saj sta v preteklosti že izvajala mnoge aktivnosti za spodbujanje aktivne poti v šolo. Izvajala sta pešbus oziroma organizirano hojo v šolo v spremstvu, večkrat pa sta začasno že preizkusila ukrep območje varnih prihodov v šolo. Z našo pomočjo želita prijavitelja ukrepe za varnejši prihod šolarjev na Mostu na Soči uvesti trajno.
Kaj je šolska ulica oziroma območje varnih prihodov?
Šolska ulica – območje varnih prihodov v šolo je sklop ukrepov, ki so uvedeni na podlagi temeljite analize v sodelovanju s prometnim inženirjem in presojevalcem prometne varnosti. Območje varnih prihodov zajema aktivnosti, s katerimi v času prihoda in odhoda ali za celo dopoldne cesto pred šolo ali izbrano ceste v okolici šole zapremo za motorni promet. Na tak način omejimo dostop do šolske stavbe z osebnim avtomobilom, otrokom pa omogočimo varen in samostojen dostop do šole. Hkrati s tem ukrepom ozaveščamo uporabnike prostora in udeležence v prometu o pomenu prostora v okolici šole za otroke.
—
Avtor naslovne fotografije: Društvo Zagon
Šolska ulica je del aktivnosti projekta LIFE IP CARE4CLIMATE (LIFE17 IPC/SI/000007), ki je integralni projekt, sofinanciran s sredstvi evropskega programa LIFE, sredstev Sklada za podnebne spremembe in sredstvi partnerjev projekta.