V okviru Evropskega tedna mobilnosti je v KCK – Kulturnem centru Kočevje potekala javna razprava o prometu v središču Kočevja. Namen javne razprave je bil izmenjava mnenj o poskusni prometni ureditvi, ki je bila izvedena med majem in junijem 2021 ter razprava o izhodiščih za trajno prometno ureditev v prihodnosti.
Na začetku je udeležene nagovoril podžupan Gregor Košir, nato pa je v uvodu Marko Peterlin (IPoP – Inštitut za politike prostora) predstavil namen dogodka in temo trajnostne mobilnosti. O tem, kakšno vizijo ima na tem področju Občina Kočevje, je spregovoril podžupan Gregor Košir s predstavitvijo občinske Celostne prometne strategije, nato pa je kot dobro prakso zapiranja mestnega jedra za promet predstavil mestni arhitekt Mestne občine Novo Mesto, doc. dr. Tomaž Slak. S predstavitvijo poskusne prometne ureditve smo se ozrli nazaj v dogajanje v maju in juniju, nato pa smo si ogledali še rezultate anket o prometni ureditvi, kjer smo primerjali mnenja reševalcev spletne ankete in mnenja mimoidočih.
V nadaljevanju je sledila razprava, najprej je vsak udeleženec odgovarjal na vprašanje, kaj mu je bilo v kontekstu zapore všeč, in kaj ne. Udeležencem je bilo na načelni ravni všeč, da je bila cesta zaprta za motorni promet. Všeč jim je bilo predvsem zmanjšanje hrupa, mir, več ljudi, živali v mestu. Všeč jim je bilo dogajanje, da so prostor uporabljali otroci, ter da je bilo cestišče poslikano. Ni jim bila všeč okoliščina, da središče mesta nima obvozne ceste in da je zaradi tega prišlo do večje gneče na drugih cestah ter do večjega onesnaženja na drugih delih občine. Izpostavljena je bila Tomšičeva cesta. Ob tem je bil izpostavljen čas zapore, ki da ni bil dobro izbran zaradi rekonstrukcije nekaterih drugih cest. Kar nekaj udeležencev je predlagalo, da bi bila zapora pomaknjena nekoliko bolj južno, ob začetek ploščadi. Udeleženci so predlagali tudi več dogajanja na območju, na katerem je bil motorni promet omejen. Manj poudarjeno, pa vseeno omenjeno, je bila estetika zaprtega dela cest: posamezni udeleženci so opozorili na neestetsko zaporo (označbe) in poslikavo.
V nadaljevanju so udeleženci javne razprave odgovarjali na vprašanje, kakšno središče Kočevja si dolgoročno želijo. Največ jih je odgovorilo, da središče polno vrveža, mladih ter s peš cono od semaforja ob ploščadi navzgor. Sledila je vizija: mesto, prijazno za življenje brez avtomobila. S tem je bil povezan poudarek na novih kolesarskih povezavah do okoliških naselij.
Zgolj omenjeno pa je bilo:
- Večja pretočnost prometa, tudi tovornega, skozi občino, vendar ne čez središče mesta, ki naj bo brez tranzitnega prometa.
- Več ljudi v mestu, ki uporabljajo različne storitve.
- Več mladih družin.
- Lepo in prijetno Kočevje, polno življenja.
Dogodek je bil predvajan v živo na Facebook strani Vsi v mesto! in je še vedno dostopen na povezavi https://fb.watch/8iAnWF7Ol0/.
Poročilo z razprave najdete tukaj.
—
Foto: IPoP