Polis je mreža evropskih mest in regij, ki sodelujejo pri uvedbi inovativnih tehnologij in politik za trajnostno mobilnost. Vsakoletna konferenca Polis ponuja priložnost za mesta in regije, da svoje dosežke pokažejo strokovnjakom, izvajalcem in odločevalcem s področja mobilnosti. Ob 30-letnici mreže Polis se je na konferenci 2019 Annual Polis Conference predstavil tudi IPoP.
Konferenca je vsakoletna priložnost za izmenjavo izkušenj med mesti, strokovnjaki in ponudniki rešitev na področju mestne mobilnosti. Predstavitve so potekale v 27 tematskih področjih, izpostavljene teme pa so bile aktivna mobilnost, informatizacija mobilnosti, prometna varnost na mestnih ulicah, omejevanje prometa v mestih in razvoj kakovostnega javnega prostora.
IPoP je na konferenci sodeloval s prispevkom Urbana Jerihe: “From parking challenges to parking policy with data-driven public participation,” kjer je delil izkušnje iz oblikovanja parkirnih politik v Idriji in v Trebnjem.
Med ostalimi predstavitvami je vredno izpostaviti dve. Zanimive poglede o razvoju mobilnosti v mestih je predstavil David Zipper, ki obiskuje ali svetuje evropskim ter ameriškim mestom. Marsikje opaža naravnanost mestnih oblasti k reševanju prometnih izzivov z eksperimentalnimi ukrepi. Mednje spadajo zmanjševanje regulative za vzpodbujanje razvoja samovozečih vozil, nove oblike prevoznih sredstev, iskanje posebnosti v rešitvah. Poudaril je, da uvajanje nepreizkušenih in za vsako ceno inovativnih rešitev ne prispeva k trajnostni urbani mobilnosti. Ustrezne rešitve so preverjene rešitve, kot so izgradnja pločnikov, kolesarskih poti, javnega potniškega prometa, avtobusnih postajališč itd., ti ukrepi pa redko pridejo na naslovnice svetovnih medijev.
Predstavnik britanske nevladne organizacije Sustrans Andy Cope je predstavil njihovo delovanje za vzpodbujanje aktivne mobilnosti. Predstavil je najnovejša spoznanja na tem področju v Veliki Britaniji in orisal možnosti za razvoj področja. Ugotovili so, da je najučinkovitejši način za vzpodbujanje aktivne mobilnosti skupno in vzajemno delovanje izobraževalnih inštitucij, občin, delodajalcev, javnih zdravstvenih in socialnih organizacij. Še posebej je aktivna mobilnost pomembna pri revnejši populaciji, saj predstavlja večino njihovega dnevnega gibanja.
Na konferenci so predstavili tudi delovna članka o mikromobilnosti in parkirni politiki ter pobudo za novo paradigmo prometne varnosti v mestih.
—
Foto: Urban Jeriha IPoP (CC BY-NC 4.0)