Hodljivost

Hodljivost

je privlačnost prostora za pešačenje; značilnost določenega območja, da je po njem mogoče z lahkoto, brez nepotrebnih ovinkov in brez pretiranega truda hoditi peš.

Koncept hodljivosti vsebuje več komponent, med drugim prisotnost površin za pešce, kot so pločniki in pešpoti, prehodnost prostora in gostota povezav, nizka hitrost vozil in varnost prehodov, vizualna privlačnost prostora, občutek varnosti, obljudenost poti, gostota dejavnosti ob poteh, gostota prebivalcev v območju, kratke razdalje med viri in ponori potovanj.

Hodljivost je slovenska ustreznica za razmeroma nov angleški izraz “walkability”, ki se je v povsem enakem pomenu uveljavil v zadnjem času.

komentarji (2)

  1. Marjan Ravbar, 16/04/2012 08:13

    Geografi uporabljamo termin: cona za pešče (peščeva cona), ki predstavlja območje znotraj (mestne) središča s specializiranimi trgovinami in gostinskimi lokali, z ulicami, ves dan ali večji del dneva zaprtimi za avtomobilski promet, namenjen pešcem, lahko tudi kolesarjem. (Gl. Geografski terminološki slovar, 2005, Založba ZRC SAZU, str 61

  2. Zdrava pot v šolo « Inštitut za politike prostora, 02/09/2013 13:20

    […] načrtovanju), ki zagotavlja hodjlivost in podpira zdrave vsakdanje bivanjske prakse. Hodljivost (walkability) je značilnost območja, ki omogoča enostavno, varno in prijetno peš hojo. […]

DODAJ SVOJ KOMENTAR: Prosimo izpolnite vsa polja. Na vaš e-mail vam bomo poslali potrdilo o objavi vašega komentarja. Vaš e-mail javno ne bo objavljen.

ARHIV NOVIC

DOGODKI

Zbori za prostor: Zakaj javni promet ne bi bil brezplačen?

Ponedeljek, 21. maja 2018 ob 18h v Pritličju, Mestni trg 2, Ljubljana

Javni potniški promet prinaša nižje skupne družbene stroške prometa kot osebni promet, zato si mnogo mest želi spodbuditi njegovo uporabo. Kako cena vozovnic vpliva na uporabo javnega potniškega prometa? Bi brezplačni javni promet ključno vplival na večje število potnikov? Lahko po drugi strani nižja cena zniža kakovost javnega prevoza in s tem negativno vpliva na njegovo privlačnost? Kakšne so na tem področju konkretne izkušnje slovenskih občin? In kaj za vse našteto pomenijo nove oblike skupnih in deljenih prevozov?

Prostor kot omejena dobrina je od nekdaj naravno mesto konfliktov. Po obdobju poudarjanja zasebnih in posamičnih interesov se kot družba počasi obračamo k večji občutljivosti do varovanja javnega dobra tudi v prostoru. Da bi bili pri tem uspešni, moramo najprej vedeti, kaj je javni interes, zakaj potrebuje aktivno podporo, in na kakšen način se ga lahko uveljavi.

V okviru Mreže za prostor organizirata društvo Maja Farol in IPoP – Inštitut za politike prostora serijo javnih dogodkov, s katerimi želita ob konkretnih aktualnih temah opredeliti javni interes v urejanju prostora. Organizatorji želijo predvsem omogočiti predstavitev različnih vidikov javnega interesa med enakovrednimi sogovorniki v odprti moderirani razpravi.

Sedmi zbor bo potekal v ponedeljek, 21. maja 2018 od 18h do 20h v Pritličju na Mestnem trgu 2 v Ljubljani. Uvodno predstavitev teme bo pripravil in predstavil novinar Borut Tavčar.

Več dogodkov
Napovednik Trajekt