Kako lahko en avto razdelimo na tri dele?

19. 09. 2017

Evropski teden mobilnosti letos poteka pod sloganom Združimo moči, delimo si prevoz. Praksa deljenja prevozov oz. sopotništvo se je v Sloveniji v resnici že trdno prijela, predvsem po zaslugi platforme prevoz.org in študentske populacije, ki ji je dala začetni zagon. Po več kot 12 letih delovanja ima platforma več deset tisoč uporabnikov in tudi po več kot deset tisoč obiskov dnevno. A delimo si lahko tudi cele avtomobile, ne le prevozov.

Souporaba avtomobila, znana tudi pod angleškim izrazom »carsharing«, je model kratkotrajne izposoje avtomobila, kjer se čas izposoje običajno meri v minutah ali urah. Izposoja je samopostrežna, bodisi na vnaprej določenih točkah bodisi kjerkoli v okviru širšega območja uporabe vozil. Zanimiv je za uporabnike, ki avto uporabljajo le občasno. Organizacija izposoje je lahko povsem profiten posel, lahko pa so uporabniki povezani tudi v takšnih ali drugačnih demokratično nadzorovanih družbah, kot so javne agencije, zadruge ali ad-hoc skupine. Med najbolj znanimi in uspešnimi primeri po svetu so ameriški Zipcar in švicarska zadruga Mobility. Pri nas komercialni kratkotrajni najem električnih vozil v Ljubljani od lani nudi podjetje Avantcar s sistemom Avant2Go.

Souporaba avtomobilov se je najprej razvila kot skupnostna praksa. Od 70. let prejšnjega stoletja se je razvijala predvsem v Švici in Nemčiji, v začetku predvsem kot zadruge v navezavi na stanovanjske kooperative. Vsak uporabnik je z včlanitvijo v sistem postal zadružnik in s tem solastnik, s čimer je bil deležen tudi koristi od dobrega poslovanja sistema.

Medtem ko imajo zadruge svojo floto vozil, pa souporaba avtomobilov lahko poteka tudi na način, ko lastniki svoja vozila dajejo za kratek čas na voljo drugim uporabnikom v okviru skupne platforme. Na ta način je pri nas pred nekaj leti sistem souporabe avtomobilov poskusila vzpostaviti pobuda PosodiAvto, trenutno pa sosede, ki so pripravljeni izmenjevati avtomobile, povezuje skupnost Pipi.si.

PiPi

Lahko pa se sosedje in prijatelji organizirajo tudi sami. Trije prijatelji iz Ljubljane so si pred letom in pol skupaj kupili rabljen avto. Skupni stroški nakupa, zavarovanja in vzdrževanja se delijo na tri. Gorivo, parkirnine in prekrški so breme posameznika. Rezervoar goriva mora biti po uporabi poln. Uporabo si napovedo v skupnem spletnem koledarju – kdor prvi vpiše, prvi pelje.

Morda bo izkušnja treh prijateljev navdihnila še koga, da se bo organiziral na podoben način, še več jih bo verjetno pritegnila platforma pipi.si. Pravzaprav je za to že skrajni čas, saj je souporaba avtomobilov zares preprosta in logična.

O souporabi vozil bo tekel pogovor na okrogli mizi, ki bo potekala v Vodnikovi domačiji v Šiški v petek, 22. septembra 2017 ob 18:30. Svoje izkušnje bo predstavil eden od uporabnikov skupnega avtomobila, predstavila pa se bi tudi skupnost PiPi. Vabljeni!

DODAJ SVOJ KOMENTAR: Prosimo izpolnite vsa polja. Na vaš e-mail vam bomo poslali potrdilo o objavi vašega komentarja. Vaš e-mail javno ne bo objavljen.

ARHIV NOVIC

DOGODKI

Dosegljiva stanovanja

Vabimo vas, da se nam pridružite na posvetu Dosegljiva stanovanja, ki bo 18. decembra 2017 ob 13. uri v prostorih Ministrstva za okolje in prostor, Dunajska 21, Ljubljana (velika sejna soba v podhodu).

Na posvetu se bomo seznanili z akcijskim načrtom Partnerstva za stanovanja v okviru Urbane agende za EU in izvajanjem Resolucije o nacionalnem stanovanjskem programu 2015–2025.

Urbana agenda za EU (UAEU) vzpostavlja okvir za boljše usklajevanje politik, akterjev in deležnikov upravljanja ter boljše razumevanje razvoja mest. Kot ključni mehanizem za izvajanje urbane agende delujejo t.i. partnerstva, v katerih sodelujejo evropska mesta, države članice, Evropska komisija in druge evropske ustanove. Cilj Partnerstva za stanovanja je spodbujati dostopnost kakovostnih stanovanj. Partnerstvo se osredotoča na javna dostopna stanovanja, pravila o državnih pomočeh in splošno stanovanjsko politiko. Ukvarja se tako z občinskimi, socialnimi, zadružnimi kot z najemniškimi stanovanji in dostopnim lastništvom stanovanj. Ne ukvarja se s stanovanji za nujne primere ali izključno tržnim najemom in lastništvom domov.

Resolucija o nacionalnem stanovanjskem programu 2015–2025 (NSP) je eden ključnih dokumentov za reševanje stanovanjske problematike v prihodnje in oblikuje aktivno stanovanjsko politiko. Pri oblikovanju programa je bilo vodilo načelo javnega interesa in dolgoročno zagotavljanje kakovosti bivanja za vse prebivalce. Posebno pozornost NSP posveča mladim, starejšim in ranljivejšim skupinam prebivalcev. V NSP so zastavljeni dolgoročni cilji, ki so bili s strani javnosti že sprejeti s širšo stopnjo konsenza: uravnotežena ponudba primernih stanovanj, lažja dostopnost do stanovanj, kakovostna in funkcionalna stanovanja, večja stanovanjska mobilnost prebivalstva.

PROGRAM

13.00–13.15

Pozdrav

13.15–14.00

Partnerstvo za stanovanja Urbane agende za EU (Črtomir Remec, SSRS)

Izvajanje Resolucije o nacionalnem stanovanjskem programu 2015–2025 (Vesna Dragan, MOP)

14.00–15.00

Razprava (Moderira: Marko Peterlin, IPoP)

 

Prosimo, da potrdite svojo udeležbo do četrtka, 14. 12. 2017 na petra.ockerl@ipop.si.

Dogodek poteka v okviru Podpore izvajanju urbane politike in programu URBACT.

Več dogodkov
Napovednik Trajekt