Cesta zmage v Mariboru – nekaj ni v redu

29. 08. 2017

Maja Simoneti, IPoP

Medtem ko v javnosti odmeva posek prvih dreves na Cesti zmage v Mariboru, prihajajo v javnost vsak dan drugačne informacije o tem, koliko dreves kljub vsemu, ne bo treba posekati. Zdi se, da ni funkcionalnih razlogov zaradi katerih bi ob prenovi morali posekati večino dreves. Če gre verjeti protestnikom in arborističnemu mnenju, ki so ga pridobili, je bila večina dreves v drevoredu v dobri zdravstveni kondiciji.

Včasih je kakšno mestno drevo treba posekati in tudi nekateri drevoredi v slovenskih naseljih so že stari in jih bo treba počasi nadomestiti z novimi. Kdaj in kako se temu streže, mora biti v vsakem resnem mestu jasno določeno v okviru pogojev za urejanje prostora, varstvo okolja in vzdrževanje zelenih površin. Če mesta nalogi niso kos, bi morala ukrepati država. Biti ravnanju z drevjem kos pomeni biti tudi v stanju, da pravočasno in zadovoljivo pojasnimo javnosti, kaj se bo z drevjem zgodilo in zakaj.

Davno že, ko v naših krajih še zdaleč ni bilo aktualno govoriti o koristih mestnih dreves, sem se naučila, da je simbolni pomen dreves izjemno velik in da je zaradi tega treba biti skrben pri tem, kako komuniciramo ravnanje z njimi. Danes je že splošno znano, da so drevesa izjemno pomembna za kakovost bivanja in da je zato treba posvetiti veliko pozornosti strokovni negi in varstvu dreves, še posebej odraslih dreves.

V mednarodni praksi je zaradi pomena dreves in dejstva, da je danes zelo težko zagotoviti pogoje za njihovo dolgoživost velik pomen pripisan tako standardom kakovosti sadik kot tudi standardom saditve in vzdrževanja. Več mest poroča, da niti pol novo posajenih dreves ne dočaka deset let starosti. Standardi za ravnanje z drevjem ne morejo biti stvar izbire in težko pričakujemo, da bodo ljudem in okolju drevesa prinašala pričakovane koristi, če so v vsakem mestu lahko čisto drugačni.

Foto: Maribor info

DODAJ SVOJ KOMENTAR: Prosimo izpolnite vsa polja. Na vaš e-mail vam bomo poslali potrdilo o objavi vašega komentarja. Vaš e-mail javno ne bo objavljen.

ARHIV NOVIC

DOGODKI

Mi smo proti! Sodelovanje z javnostjo pri urejanju prometa

12. februar 2018, 9.30–11.30, Vetrinjski dvor, Maribor

Ste se tudi v vaši občini ob pripravi Celostne prometne strategije prvič zares temeljito lotili sodelovanja z javnostjo? Še nimate Celostne prometne strategije, pa bi v odločitve o ureditvi prometa in javnega prostora v občini radi vključili prebivalce? Prebivalci v vse večji meri pričakujejo, da jih boste redno vključevali v procese odločanja?

Sodelovanje z javnostjo je lahko za občinsko upravo in njene uslužbence veliko breme. Lahko pa tudi olajša vaše delo, izboljša rešitve in vas poveže s skupnostjo prebivalcev.

Vabimo vas na pogovor o različnih zadregah in težavah, ki spremljajo sodelovanje z javnostjo pri urejanju prometa in o možnostih za to, da sodelovanje kljub vsemu dobro steče in da postane tudi uspešno. Razpravljali bomo o tem, kako breme sodelovanja z javnostjo obrniti v korist obojih – občine in prebivalcev.

Dogodek je namenjen predvsem predstavnikom občin in javnih služb, ki se pri svojem delu srečujejo z vedno glasnejšimi zahtevami po vključevanju javnosti v procese odločanja. Namen organizatorja je spodbuditi sproščen pogovor in ustvarjalno izmenjavo mnenj ter s tem razviti zaupanje udeležencev v možnosti, ki jih prinaša sodelovanje z javnostjo pri urejanju prometa. Predstavljene bodo tudi različne metode sodelovanja z javnostjo ter praktični primeri iz slovenskih občin.*

Prosimo, da svojo udeležbo potrdite najkasneje do 9. 2. 2018 s prijavo na tej povezavi.

*Udeleženci bodo med drugim prejeli tudi Z – Priročnik za boljše in lažje sodelovanje z javnostjo pri urejanju prostora, v katerem so praktični napotki za izvedbo procesa sodelovanja z javnostjo in Mesta mestom: Katalog URBACT dobrih praks za trajnostni urbani razvoj.

V naslednjih tednih bosta podobna dogodka potekala še v Kopru in Novem mestu. Več kmalu.

Več dogodkov
Napovednik Trajekt