Stroka opozarja ministrico za okolje in prostor ter Vlado na nesprejemljive načine dela

25. 11. 2016

Včeraj, 24. novembra 2016, je skupina Odgovorno do prostora! posredovala ministrici za okolje in prostor Ireni Majcen ter Vladi RS sporočilo, v katerem poziva k zaustavitvi del pri pripravi DPN za tretjo razvojno os na trasi med Velenjem in Celjem, dokler se javno in nedvoumno zadovoljivo ne pojasni izbira trase, ki že leta vznemirja javnost. Stroka je odgovornim zato ponudila več možnih rešitev.

Ob tem skupina opozarja tudi na to, da način dela v tem primeru kaže kritično zniževanje strokovnih standardov dela v prostorskem načrtovanju ter poziva odgovorne k ukrepanju. Po mnenju skupine tako ta primer, kot pomanjkanje razumevanja zakonodajalca za javno razpravo v času priprave novih zakonodajnih rešitev ter primer zakona o razvojnem območju Hoče-Slivnica kažejo na to, da se razmere v sistemu urejanja prostora poslabšujejo. Razlog za to stroka vidi v nerazumevanju odločevalcev glede vloge prostorskega načrtovanja v procesih odločanja o razvoju, kar Slovenijo vse bolj poriva med države, v katerih se o razvoju odloča s položaja moči, brez upoštevanja argumentov in javnega mnenja. Zato ostajajo številni javni interesi v procesih odločanja vse večkrat preslišani in podrejeni posameznim ter kapitalskim interesom.

odgovorno_do_prostora1

Povezava na besedilo OdP! o 3. razvojni osi

DODAJ SVOJ KOMENTAR: Prosimo izpolnite vsa polja. Na vaš e-mail vam bomo poslali potrdilo o objavi vašega komentarja. Vaš e-mail javno ne bo objavljen.

ARHIV NOVIC

DOGODKI

Zbori za prostor: Zakaj javni promet ne bi bil brezplačen?

Ponedeljek, 21. maja 2018 ob 18h v Pritličju, Mestni trg 2, Ljubljana

Javni potniški promet prinaša nižje skupne družbene stroške prometa kot osebni promet, zato si mnogo mest želi spodbuditi njegovo uporabo. Kako cena vozovnic vpliva na uporabo javnega potniškega prometa? Bi brezplačni javni promet ključno vplival na večje število potnikov? Lahko po drugi strani nižja cena zniža kakovost javnega prevoza in s tem negativno vpliva na njegovo privlačnost? Kakšne so na tem področju konkretne izkušnje slovenskih občin? In kaj za vse našteto pomenijo nove oblike skupnih in deljenih prevozov?

Prostor kot omejena dobrina je od nekdaj naravno mesto konfliktov. Po obdobju poudarjanja zasebnih in posamičnih interesov se kot družba počasi obračamo k večji občutljivosti do varovanja javnega dobra tudi v prostoru. Da bi bili pri tem uspešni, moramo najprej vedeti, kaj je javni interes, zakaj potrebuje aktivno podporo, in na kakšen način se ga lahko uveljavi.

V okviru Mreže za prostor organizirata društvo Maja Farol in IPoP – Inštitut za politike prostora serijo javnih dogodkov, s katerimi želita ob konkretnih aktualnih temah opredeliti javni interes v urejanju prostora. Organizatorji želijo predvsem omogočiti predstavitev različnih vidikov javnega interesa med enakovrednimi sogovorniki v odprti moderirani razpravi.

Sedmi zbor bo potekal v ponedeljek, 21. maja 2018 od 18h do 20h v Pritličju na Mestnem trgu 2 v Ljubljani. Uvodno predstavitev teme bo pripravil in predstavil novinar Borut Tavčar.

Več dogodkov
Napovednik Trajekt