Kako Nizozemska s transparentnim vrednotenjem nepremičnin krepi zaupanje davkoplačevalcev

15. 11. 2016

Pretekli mesec so na Nizozemskem zagnali spletno stran, na kateri bo v kratkem lahko vsak preveril vrednost vseh zasebnih nepremičnin v državi. Informacija je zelo koristna za tiste, ki kupujejo hišo in iščejo nepremičnine primerljivih vrednosti. Zanimivo je tudi, če hočete vedeti, koliko je vredna sosedova hiša.

Spletna stran je stranski produkt enega najbolj sofisticiranih sistemov za vrednotenje nepremičnin. In dokaz za visoko stopnjo transparentnosti in zavezanost k vključevanju prebivalcev v sistem obdavčitve nepremičnin. Nizozemska je lahko vzor vsakemu mestu, regiji ali državi, ki davek na nepremičnine že ima ali pa šele razmišlja o njegovi uvedbi.

Nizozemska informacije o vrednosti nepremičnin in davkih obravnava kot javno dobro. Lokalne uprave odgovornost za aktualnost podatkov delijo s prebivalci in podatke redno posodobljajo, ne samo, kadar tako oceni politika. Z izboljšanjem kakovosti ocen nepremičnin se je število pritožb na obračun davka zmanjšalo, povečalo pa se je zaupanje javnosti v pravičnost sistema.

»Sistem ni nastal čez noč, ampak smo ga kar nekaj časa postopoma razvijali,« pravi Ruud Kathmann, član uprave neodvisnega telesa, ki nadzoruje vrednotenje nepremičnin na Nizozemskem, Council for Real Estate Assessment. »In še vedno se razvija,« dodaja.

Več …

fullscreen_capture_1142016_55953_am

DODAJ SVOJ KOMENTAR: Prosimo izpolnite vsa polja. Na vaš e-mail vam bomo poslali potrdilo o objavi vašega komentarja. Vaš e-mail javno ne bo objavljen.

ARHIV NOVIC

DOGODKI

Zbori za prostor: Zakaj javni promet ne bi bil brezplačen?

Ponedeljek, 21. maja 2018 ob 18h v Pritličju, Mestni trg 2, Ljubljana

Javni potniški promet prinaša nižje skupne družbene stroške prometa kot osebni promet, zato si mnogo mest želi spodbuditi njegovo uporabo. Kako cena vozovnic vpliva na uporabo javnega potniškega prometa? Bi brezplačni javni promet ključno vplival na večje število potnikov? Lahko po drugi strani nižja cena zniža kakovost javnega prevoza in s tem negativno vpliva na njegovo privlačnost? Kakšne so na tem področju konkretne izkušnje slovenskih občin? In kaj za vse našteto pomenijo nove oblike skupnih in deljenih prevozov?

Prostor kot omejena dobrina je od nekdaj naravno mesto konfliktov. Po obdobju poudarjanja zasebnih in posamičnih interesov se kot družba počasi obračamo k večji občutljivosti do varovanja javnega dobra tudi v prostoru. Da bi bili pri tem uspešni, moramo najprej vedeti, kaj je javni interes, zakaj potrebuje aktivno podporo, in na kakšen način se ga lahko uveljavi.

V okviru Mreže za prostor organizirata društvo Maja Farol in IPoP – Inštitut za politike prostora serijo javnih dogodkov, s katerimi želita ob konkretnih aktualnih temah opredeliti javni interes v urejanju prostora. Organizatorji želijo predvsem omogočiti predstavitev različnih vidikov javnega interesa med enakovrednimi sogovorniki v odprti moderirani razpravi.

Sedmi zbor bo potekal v ponedeljek, 21. maja 2018 od 18h do 20h v Pritličju na Mestnem trgu 2 v Ljubljani. Uvodno predstavitev teme bo pripravil in predstavil novinar Borut Tavčar.

Več dogodkov
Napovednik Trajekt