Mednarodni festival tržnic ‘Love Your Local Market’

29. 04. 2014

Alison Partridge, Urbactova strokovnjakinja; prevod in priredba Petra Očkerl

Ali kdaj nakupujete na tržnici? Jo boste obiskali med prihajočimi prazniki? Ste se kdaj ustavili in pomislili, kakšna je vloga tržnice v mestnem življenju? Kako prispeva k skupnosti in gospodarstvu? Ali je pri tem uspešna?

Podatki iz leta 2008 kažejo, da več kot 25.000 tržnic v Evropi (sem spadajo tako tržnice na prostem in na ulicah kot pokrite tržnice) z več kot 450.000 trgovci in milijonom ljudi, ki se preživljajo z delom na tržnicah, ustvari 40 milijard evrov prometa. Tržnice imajo vrsto pozitivnih učinkov: poganjajo gospodarstvo, pospešujejo razvoj novih srednje velikih podjetij in podjetništvo, pomembno prispevajo k urbani regeneraciji, promovirajo kulturo in privabljajo turizem. Tržnice prispevajo tudi k družbeni koheziji, saj igrajo ključno vlogo pri integraciji starejših, imigrantov in drugih ljudi, ki jim grozi družbena izključenost.

Partnerji projekta Urbact Markets in dveh drugih projektov, financiranih iz sredstev EU so za organizacijo mednarodnega festivala tržnic združili moči s Svetovno zvezo grosističnih tržnic (World Union of Wholesale Markets, WUWM) in britanskim združenjem upravljalcev tržnic (National Association of British Market Authorities, NABMA).

love-your-local-market-1024x511

S festivalom, ki temelji na uspešni britanski inciativi ‘Love your local market‘ (slov. Imej rad svojo lokalno tržnico), želijo proslaviti pomen tržnic za skupnosti in mesta v vseh pogledih: ekonomskem, družbenem, trajnostnem in urbanem. Festival bo promoviral splošni profil in vlogo maloprodajnih in masovnih tržnic, ozaveščal o tržnicah med prebivalci in njihovimi skupnostmi ter vzpostavil platformo za nove aktivnosti in lokalne inciative. Prireditve so organizirane tudi tako, da postavljajo tržnice na politično agendo mest, saj si organizatorji želijo, da bi bile bolje integrirane v strategije urbanega planiranja in investicijske proračune. Poleg tega si partnerji želijo, da bi kulturni, družbeni, ekonomski in okoljski pomen tržnic prepoznala tudi Evropska unija.

Tako se bodo mednarodni partnerji 30. aprila zbrali v spodnjem domu londonskega parlamenta in podpisali dogovor, s katerim se bodo zavezali k organizaciji iniciative ‘Love Your Local Market’. V številnih državah naj bi se začelo letos, še več pa obljubljajo naslednje leto. V maju se bo odvijala vrsta prireditev – kuharski tečaji z lokalnimi pridelki, dnevi in noči odprtih vrat, vodenja po tržnicah, koncerti in celo dogodka »kino na tržnici« v Italiji.

Uvedba mednarodnega dneva tržnic oz. letnega festivala je bil eden od osrednjih ciljev projekta Urbact Markets in predstavnik vodilnega partnerja Núria Costa je na nedavnem srečanju v poljskem Wroclawu spodbudil partnerje, naj ga vzamejo za svojega. »To je fantastična priložnost za partnerje projekta Urbact Markets, da na evropski ravni s skupnimi močmi dosežejo nekaj res posebnega. Želimo si veliko različnih dogodkov in aktivnosti na naših tržnicah pod okriljem enotne kampanje, ki bo dala praznovanju pristni evropski pridih.«

URBACT-Market-Partners-quizzing-market-officials-in-Wroclaw-Poland

Če želite izvedeti več o tem, kaj se bo dogajalo na tujih tržnicah (slovenska mesta in tržnice se pobudi ‘Love Your Local Market’ žal še niso pridružili), obiščite www.loveyourlocalmarket.org.uk, www.wuwm.org ali Urbact Markets. In naslednjič, ko boste obiskali katero od tržnic, si vzemite trenutek in razmislite, kaj in kako prispeva k mestnemu življanju in se vprašajte, ali imate radi svojo lokalno tržnico.

urbact.eu urbact.si

komentarji (1)

  1. Urbani prehranski sistemi « Inštitut za politike prostora, 26/02/2015 10:49

    […] celo za Urbactovo prestolnico hrane. Lani so partnerji projekta URBACT Markets prvič pripravili mednarodni festival tržnic Love your local market, s katerim so želeli proslaviti vse lokalne tržnice, ki so lahko gonilo trajnostnega urbanega […]

DODAJ SVOJ KOMENTAR: Prosimo izpolnite vsa polja. Na vaš e-mail vam bomo poslali potrdilo o objavi vašega komentarja. Vaš e-mail javno ne bo objavljen.

ARHIV NOVIC

DOGODKI

Zbori za prostor: Zakaj javni promet ne bi bil brezplačen?

Ponedeljek, 21. maja 2018 ob 18h v Pritličju, Mestni trg 2, Ljubljana

Javni potniški promet prinaša nižje skupne družbene stroške prometa kot osebni promet, zato si mnogo mest želi spodbuditi njegovo uporabo. Kako cena vozovnic vpliva na uporabo javnega potniškega prometa? Bi brezplačni javni promet ključno vplival na večje število potnikov? Lahko po drugi strani nižja cena zniža kakovost javnega prevoza in s tem negativno vpliva na njegovo privlačnost? Kakšne so na tem področju konkretne izkušnje slovenskih občin? In kaj za vse našteto pomenijo nove oblike skupnih in deljenih prevozov?

Prostor kot omejena dobrina je od nekdaj naravno mesto konfliktov. Po obdobju poudarjanja zasebnih in posamičnih interesov se kot družba počasi obračamo k večji občutljivosti do varovanja javnega dobra tudi v prostoru. Da bi bili pri tem uspešni, moramo najprej vedeti, kaj je javni interes, zakaj potrebuje aktivno podporo, in na kakšen način se ga lahko uveljavi.

V okviru Mreže za prostor organizirata društvo Maja Farol in IPoP – Inštitut za politike prostora serijo javnih dogodkov, s katerimi želita ob konkretnih aktualnih temah opredeliti javni interes v urejanju prostora. Organizatorji želijo predvsem omogočiti predstavitev različnih vidikov javnega interesa med enakovrednimi sogovorniki v odprti moderirani razpravi.

Sedmi zbor bo potekal v ponedeljek, 21. maja 2018 od 18h do 20h v Pritličju na Mestnem trgu 2 v Ljubljani. Uvodno predstavitev teme bo pripravil in predstavil novinar Borut Tavčar.

Več dogodkov
Napovednik Trajekt