Preverjanje načina prihoda otrok v šolo je v programu Aktivno v šolo in zdravo mesto med izdelavo prvih lokalnih načrtov hodljivosti pokazalo, da si bistveno več učencev želi hoditi v šolo s kolesom, peš ali s skirojem, kot jih dejansko lahko. To je dobro vedeti. Občinam in šolam lahko podatek pomaga bolj učinkovito načrtovati in v lokalni skupnosti uveljavljati prometne rešitve v prid otrokom na aktivni poti v šolo.
Zdaj s spletno platformo Kako hodimo v šolo? program Aktivno v šolo in zdravo mesto spodbuja vse občine in šole, da spoznajo potovalne navade svojih učencev. Rezultati preverjanja vam bodo pomagali v pogovorih s starši in zaposlenimi o urejanju prometa v okolici šole, pri posodabljanju načrtov šolskih poti in načrtovanju in uresničevanju novih rešitev. Izkušnje programa Aktivno v šolo in zdravo mesto kažejo, da sta za izboljšanje pogojev za aktivno hojo otrok v šolo skoraj vedno bolj kot nova infrastruktura pomembna sprememba prometnih režimov in prometne kulture, torej ukrepa, ki vplivata na način vožnje in vedenja vseh drugih udeležencev v prometu.
Aktivna hoja v šolo peš, s kolesom ali skirojem otrokom zagotavlja vsakodnevno telesno dejavnosti in pozitivno vpliva na njihovo zdravje in počutje. Izkušnje in raziskave potrjujejo, da so otroci, ki v šolo pridejo aktivno, telesno in duševno bolje pripravljeni na delo v šoli kot tisti, ki jih v šolo pripeljejo z avtom. Aktivna in pozneje tudi samostojna hoja v šolo spodbuja tudi osebnostni in socialni razvoj otrok, prispeva k povezovanju z drugimi otroki in odraslimi v prostoru in prometu ter h krepitvi odgovornosti in samozavesti.
Spodbujanje aktivne hoje v šolo je tudi dobro izhodišče za razvoj zdravih potovalnih navad pri otrocih in za spreminjanje potovalnih navad odraslih ter za načrtovanje hoji prijaznega okolja na lokalni ravni.
Z informacijami o načinu hoje v šolo lahko šola in občina bolj učinkovito načrtujeta urejanje prometnih razmer na šolskih poteh in hitreje zagotovita boljše pogoje za hojo in vožnjo s kolesom v šolo. Občina lahko bolj prepričljivo in hitreje nagovarja druge udeležence v prometu in oblikuje rešitve v prid hoje in otrok v prometu ter jih hitreje uveljavlja v dialogu z lokalno skupnostjo.
Program Aktivno v šolo in zdravo mesto letos v času Evropskega tedna mobilnosti spodbuja vse občine in šole, da prek platforme Kako hodimo v šolo? preverijo med učenci način prihoda v šolo in ugotovitve delijo tudi z drugimi šolami in programi. Vse občine in šole zato spodbujamo, da na en točno določen dan v obdobju od 18. 9. 2023 do 18. 10. 2023 otroke vprašajo, na kakšen način so prišli v šolo in kako bi si želeli potovati v šolo, če bi lahko o tem odločali sami. Vse napotke in podporo pri izvedbi najdete tukaj.
Beleženje načina prihoda v šolo lahko služi tudi za spremljanje potovalnih navad in merjenje učinkov organizacije Pešbusa in Bicivlaka in drugih akcij, s katerimi šola in občina spodbujata k aktivni hoji v šolo. Učitelji lahko skupaj z učenci na podlagi rezultatov tudi postavijo tedenske ali mesečne cilje, torej kakšen delež učencev bo v šolo prihajal aktivno.
V preteklih dveh letih smo ankete o načinu prihoda v šolo že izvedli s šolami iz treh slovenskih občin (Piran, Velenje in Nazarje). Podatke o načinu potovanja njihovih učencev lahko v ilustracijo že delimo z vami na zemljevidu.
Program Aktivno v šolo in zdravo mesto vodi IPoP – Inštitut za politike prostora. Pri izvajanju sodeluje CIPRA Slovenija, društvo za varstvo Alp. Program sofinancira Ministrstvo za zdravje RS in je del prizadevanj Dober tek Slovenija za več gibanja in bolj zdravo prehrano.
—
Prikazna fotografija: Luka Vidic, Društvo Paz!park
- grafi o načinu (in želenem načinu) hoje v Osnovno šolo Antona Aškerca Velenje: 1.Kako-hodijo-v-solo-v-OS-Antona-Askerca-Velenje.png
- grafi o načinu (in želenem načinu) hoje v Osnovno šolo Lucija: 2.Kako-hodijo-v-solo-na-OS-Lucija.png
- Foto_Luka-Vidic_Drustvo-Paz!park.jpg
- Foto_Goran-Jakovac.jpg