Nacionalni izziv Polni zagona kolesarimo v službo
Ljubljana, 10.5.2023
Nacionalna pobuda Polni zagona kolesarimo v službo spodbuja kolesarjenje na delo, namesto vsakodnevne vožnje z avtomobilom. Je izziv za posameznike, ki želijo spremeniti vsakodnevne potovalne navade, se zagnati v nov dan z manj stresa in več energije in obenem bolj učinkovito naslavljati izzive v delovnem okolju.
Na današnji novinarski konferenci so vsebino in razloge nacionalne pobude Polni zagona kolesarimo v službo predstavili državni sekretar Ministrstva za okolje, podnebje in energijo Uroš Vajgl, veleposlanik Kraljevine Nizozemske, Nj. Eks. Johan Verboom in Nela Halilović iz IPoP – Inštituta za politike prostora.
Raziskave kažejo, da Slovenci vsakodnevno uporabljamo avtomobil, tudi na krajših poteh, ki bi jih lahko enostavno prehodili ali prekolesarili. Navajeni smo ga uporabljati, ker se nam zdi to najenostavnejši in najhitrejši način prevoza, vendar takšno razmišljanje prinaša številne negativne posledice tako za posameznika, kot za družbo. »Avtomobil smo se navadili uporabljati tudi na razdaljah, ki bi jih lahko enostavno prehodili ali prekolesarili. Podatki kažejo, da je več kot polovico poti, ki jih opravimo z avtomobilom krajših od dveh kilometrov. Jasno je, da ne morejo prav vsi kolesariti v službo – nekateri zaradi razdalje, nekateri zaradi specifik dela ali zdravstvenih težav. Želimo pa si, da začnejo kolesariti vsi ostali, ki to lahko,« je povedala Nela Halilović iz Ipop – Inštituta za politike prostora.
Uroš Vajgl, državni sekretar Ministrstva za okolje, podnebje in energijom je v svojem govoru izpostavil , »da sta najpomembnejša cilja prometne politike sta omejevanje rasti prometa ter preusmeritev prometa na čim bolj trajnostne prometne načine, torej tudi zmanjševanje osebnega motornega prometa in prehod na javni potniški promet in aktivno mobilnost. Pomemben vzvod pri tem prehodu je ravno prvi steber trajnostne mobilnosti, ki ga zastopata hoja in kolesarjenje.« K temu pa je dodal tudi podatek Statističnega urada RS, »da smo leta 2021 uvozili skoraj 100.000 koles, ki so vredna preko 50 mio EUR[1]. Naj nam ne stojijo parkirana v garaži, začnimo se voziti z njimi.«
Pobudi Polni zagona kolesarimo v službo se je pridružilo tudi veleposlaništvo Kraljevine Nizozemske v Ljubljani, ki bo projekt podprlo z glavnimi nagradami za sodelujoče. Trenutno podobna akcija poteka tudi na Nizozemskem, kar še dodatno utrjuje mednarodno vez. »Slovenija in Nizozemska sta v veliko pogledih dve podobno misleči državi, še posebej ko govorimo o podnebnih ciljih, zelenemu prehodu in krožnemu gospodarstvu,« je povedal veleposlanik Kraljevine Nizozemske, Nj. Eks. Johan Verboom in dodal: »Prednosti so pomembne tudi za delodajalce. Ker so zaposleni, ki kolesarijo, v boljši kondiciji in manj verjetno odsotni zaradi bolezni. Zato je treba delodajalce spodbujati, da zagotovijo dobre pogoje za kolesarje.«
Prijava v izziv:
Priključeni udeleženci v izzivu se registrirajo na spletni strani polnizagona.si in beležijo prekolesarjene kilometre en mesec. S tedenskimi izzivi in nagradami bodo sodelujoči tudi dodatno motivirani, da postanejo del skupnosti in premagovali izzive.
PARTNERJI PROJEKTA:
Pobuda Polni zagona kolesarimo v službo je nastala v sklopu projekta LIFE IP CARE4CLIMATE, v sodelovanju z IPoP – Inštitutom za politike prostora, Ministrstvom za okolje, podnebje in energijo, Urbanističnim inštitutom RS in Digitalno agencijo D’Agency.
Več informacij o projektu: www.polnizagona.si
Kontakt za medije: masa.pavokovic@care4climate.si
[1] Kolesa, kolesarji in kolesarjenje (stat.si) (https://www.stat.si/statweb/News/Index/10440)
—
Avtor fotografij: Tit Košir