Zaključek projekta Orodja za učenje – orodja za trajnostni razvoj

Prizadevanja za trajnostni razvoj, to je za dolgoročno, medgeneracijsko, medsektorsko in čezmejno odgovoren odnos do okolja, narave in družbe, so po svoje že stara, hkrati pa vse bolj aktualna. Združeni narodi so opismenjevanju za trajnostni razvoj posvetili desetletje med letoma 2005 -2014 (UN DESD). Evropska komisija ZN za Evropo (UNECE) je svojo regionalno Strategijo izobraževanja za trajnostni razvoj pripravila že leta 2005. Znanje za sodelovanje v procesih trajnostnega razvoja pod vplivom podnebnih sprememb pridobiva pomen in se krepi. 

Junija bodo tri partnerske nevladne organizacije, Zelena Istra iz Pule, Legambiente Lombardia Onlus iz Milana in IPoP iz Ljubljane uspešno zaključile projekt Tools for Learning – Tools for Sustainable Development, ki so ga izvajale s podporo programa ERASMUS+.

Cilj projekta je bil okrepiti sposobnost partnerskih organizacij za inovativno delo z mladimi na področju trajnostnega razvoja (treningi za partnerje),  sestaviti zbirko orodij za razvoj veščin in znanja za trajnostni razvoj (priročnik) ter prispevati k opolnomočenju mladih za to, da povedejo k spremembam za trajnostni razvoj (delavnice). Organizacije so glede na svoje poslanstvo in prakso v projektu izpostavile tri vsebinske vidike trajnostnega razvoja: ravnanje z odpadki, podnebne spremembe in urejanje prostora. 

Partnerske organizacije so tako najprej okrepile svoje znanje in veščine za delo z mladimi z izmenjavo izkušenj na treningih za partnerje. Vsaka od partnerskih organizacij je tako leta 2021 organizirala tri dnevni trening s katerim je na interaktiven način predstavila svoje vsebine in načine ozaveščanja in širjenja znanja za trajnostni razvoj. Partnerji so v procesu spoznali tudi lokalne/nacionalne posebnosti soočanja nevladnih organizacij z izzivi trajnostnega razvoja in dela z mladimi. IPoP je v svojem seminarju za trening partnerjev izpostavil trajnostno urejanje prostora in predstavil svoje raznolike izkušnje z neformalnim izobraževanjem o trajnostnem urejanju prostora. Partnerjem smo predstavili tako podrobnosti iz programov, ki smo jih razvili za delo s šolami (Delavnice za šole, Informator za učitelje) kot Berilo za trajnostni razvoj in orodja s katerimi vključujemo mlade in druge skupine prebivalcev v procese trajnostnega urejanja prostora. Posebej smo izpostavili aktivnosti, ki jih izvajamo z spreminjanje potovalnih navad in aktivne mobilnosti.      

V priročniku Orodja za učenje – orodja za trajnostni razvoj je zbranih osem orodij s pomočjo katerih si lahko učitelji in mladinski delavci pomagajo pri učenju in na vključujoč način razvijajo znanje in veščine mladih. Vsako od orodij, med njimi simulacija globalne podnebne konference, kuhanje z ostanki hrane in urbani sprehod, je najprej postavljeno v vsebinski kontekst in podprto z izvedbenimi napotki, tudi načini preverjanja znanja in grobim opisom usvojenih znanj. 

Partnerske organizacije so vsebino priročnika testno predstavile učiteljem in mladinskim delavcem, ki so vsebino ocenili kot zanimivo. Priročnik bo od julija 2022 na voljo v tiskani in elektronski različici v jezikih vseh treh partnerskih organizacij (HR, IT, SI) in v angleščini

Vsaka od organizacij je s pomočjo delavnice za mlade preverila eno od novih orodij, ki jih je spoznala preko drugih dveh organizacij v projektu. IPoP je v sodelovanju s Pekarno Magdalenske mreže in mladimi aktivisti iz Maribora preveril Simulacijo podnebne konference. Orodje se je izkazalo za izredno zanimivo, mladi so se odlično vživeli v vloge predstavnikov držav in pogajalcev za zmanjševanje ogljičnega odtisa in za obvladovanje dviga temperatur za največ 2 stopnji Celzija glede na predindustrijsko obdobje.     

Ta objava odraža izključno stališča avtorjev in Evropska komisija nikakor ni odgovorna za njeno širjenje in nadaljnjo rabo teh stališč v drugih objavah.

Foto: Arhiv Zelene Istre

Zapri
IPoP © Copyright 2018. Vxe pravice pridržane Zasebnost Pravni zaznamki
Zapri