Aktivna pot v šolo, peš, s kolesom, skirojem ali rolko je pri otrocih zelo priljubljena. Poleg tega, da je aktivna hoja v šolo otrokom všeč, dobro vpliva tudi na njihovo počutje in zdravje ter razvoj. S pomočjo Pešbusa se otroci učijo sodelovati v prometu, načrtovati čas ter spoznavajo lokalno okolje in ljudi. Vsakodnevna hoja v šolo je prispevek k dnevni telesni dejavnosti otrok in k razvoju zdravih potovalnih navad. Od leta 2016 je Pešbus organiziralo že več kot 130 osnovnih šol, letošnjo jesen pa so aktivnosti potekale na 66 šolah in v enem vrtcu.
Pešbus je organiziran način spremljane hoje v šolo za najmlajše po smiselno načrtovani trasi z zbirnimi postajami in urnikom. Na ta način je otrokom omogočena varna in zanesljiva jutranja hoja v šolo, staršem pa so prihranjene skrbi in tudi čas, saj svojega otroka na poti v šolo ne spremljajo vsak dan, ampak samo določene dni po dogovoru.
Spremstvo za delovanje Pešbusa se načeloma organizira s pomočjo staršev, starih staršev, skrbnikov otrok, prostovoljcev in lokalne skupnosti. V slovenski praksi so za zagotavljanje delovanja Pešbusov zaslužne predvsem prizadevne učiteljice in učitelji. Ti so tako najpogostejši pobudniki kot organizatorji in izvajalci programa, čeprav to daleč presega njihove delovne okvire. Številne slovenske občine zaenkrat podpirajo hojo v šolo s Pešbusom v času Evropskega tedna mobilnosti, niso pa še prepoznale v aktivnostih Pešbusa in njegovega kolesarskega brata Bicivlaka možnosti za to, da čim več otrokom že ob vstopu v osnovno šolo omogočijo aktivno hojo v šolo vsak dan.
Pešbus in Bicivlak jeseni 2021
Zemljevid izvajanj Pešbusa in Bicivlaka v šolskem letu 2021/22.
Jeseni 2021 je stekla že šesta sezona (šolsko leto) izvajanja aktivnosti in zabeležili smo 67 izvedb Pešbusa (na 66 osnovnih šolah vključno s podružnicami ter v enem vrtcu).
12 od teh šol je Pešbus izvajalo prvič. 10 od teh šol načrtuje daljše izvedbe Pešbusa: vsak dan, enkrat tedensko ali en teden mesečno skozi vse šolsko leto.
Ostale šole pa so Pešbus organizirale večinoma v času Evropskega tedna mobilnosti za obdobje enega ali dveh tednov. Nekatere so aktiven prihod v šolo v tem tednu promovirale tudi z drugimi ukrepi, kot sta šolska ulica (OŠ Solkan) in postavitvijo postaj Poljubi in odpelji (OŠ Solkan, OŠ Lucija, OŠ Dravograd), s katerimi se otrokom, ki so jih starši primorani voziti v šolo, omogoči, da tudi oni del poti v šolo opravijo peš.
Ocenjujemo, da je jeseni 2021 s Pešbusom v šolo prišlo več kot 3000 otrok. Pešbus je vozil po najmanj 200 progah in ustavil na več kot 500 postajah.
Dodatno smo zasledili, da so spremljano pot v šolo v aktivnostih, ki so jih poimenovali Pešbus, izvajali še na drugih 11 slovenskih šolah (v občini Medvode, Ribnici, Pivki, Podzemlju, Semiču in Preboldu).
Spremljano pot v šolo s kolesom z Bicivlakom so jeseni 2021 izvajali tudi v Šmarjeških Toplicah in v Črni na Koroškem, kjer v šolo kolesarijo občasno ob četrtkih vse šolsko leto.
Izvedbe od 2016 do danes
Pešbus in Bicivlak je od leta 2016 izvajalo že več kot 130 slovenskih šol. Vse izvedbe od 2016 do danes so zbrane na zemljevidu:
Zemljevid izvajanj Pešbusa in Bicivlaka od pomladi 2016 do jeseni 2021.
—
Foto: Gaja Trbižan, Paz!park