Šolska ulica v Solkanu bo območje varnih prihodov
Od 6. septembra bo v Solkanu na Šolski ulici območje varnih prihodov v šolo. S tem namenom bomo na Šolski ulici, na odseku pred OŠ Solkan, omejili vožnjo z avtomobilom in jo odprli za otroke. Manj kot je avtomobilov na ulicah ob šoli, bolj sproščena in varna je pot učencev do šole.
Preberite več: Solkanska Šolska ulica bo septembra samo za šolarje
Na odseku Šolske ulice med Ulico Milojke Štrukelj in Žabjim krajem bo vožnja avtomobilov začasno drugačna. Ulica bo enosmerna, vožnja počasna, pešci pa bodo imeli na voljo več prostora, zato bodo otroci lahko varno prišli v šolo sami ali v družbi prijateljev.
Otroci in avtomobili ne grejo skupaj!
Solkanska Šolska ulica bo območje varnih prihodov šolarjev v šolo. Otroci bodo lahko sproščeno in varno prišli v šolo, saj bo na njihovi poti manj avtomobilov. Hoja v šolo je za otroke koristna, zdrava in zabavna. Zaradi manj avtomobilov pred šolo bo zrak pred šolo čistejši.
Otroci raje hodijo v šolo s kolesom, peš ali s skirojem, kažejo ankete. To pa je všeč tudi njihovim učiteljem. Otroci, ki pridejo v šolo peš, s kolesom ali skirojem, so pri pouku bolj zbrani in lažje sledijo programu. Naužili so se svežega zraka in jutranjega klepeta z vrstniki.
Vsak otrok bo lahko šel v šolo aktivno
Otroci bodo lahko varno prišli v šolo peš sami ali v družbi prijateljev, zato starše pozivamo, da jim omogočijo aktivno pot v šolo. Prostorska analiza je pokazala, da več kot dve tretjini šolarjev živi v območju, od koder lahko pridejo v šolo peš v manj kot 15 minutah, preostali delež otrok pa ima na voljo šolski avtobus.
Če je otrok premajhen za samostojno pot v šolo, se lahko pridruži Pešbusu –
organiziranemu spremstvu odraslih za otroke (informacije in prijave: https://www.e-hisa.si/pesbus/).
Starše, ki bodo kljub vsemu šolarje pripeljali v šolo z avtomobilom, pa spodbujamo, da jih lahko odložijo na eni izmed Poljubi in odpelji točk: na Vojkovi pri Brumatu in na obračališču avtobusov ob parkirišču pri solkanskem mostu. Od tam bodo otroci vsaj del poti v šolo opravili varno peš, najmlajši se bodo lahko pridružili posebni Pešbus liniji.
Starši otrok, ki obiskujejo vrtec, in starši prvošolcev bodo z dovolilnico lahko zapeljali na šolsko dvorišče. Vseeno pa jih posebej naprošamo, da otroke v tem času v vrtec pospremijo peš ali s kolesom, da bo avtomobilov pred šolo in vrtcem čim manj.
Skupaj za varnost otrok!
Začasna prometna ureditev na Šolski ulici v Solkanu je v prvi vrsti preizkus drugačne prometne ureditve. V tem času bo na prvem mestu varnost otrok, veliko naše pozornosti bo namenjene opazovanju, kaj se s prostorom zgodi, ko tam omejimo motorni promet.
Skupaj s strokovnjaki za presojanje prometne varnosti in na podlagi preverjanja mnenja staršev in lokalnega prebivalstva ter javne razprave bomo pripravili poročilo, ki bo podlaga za rekonstrukcijo Šolske ulice, ki jo MO Nova Gorica načrtuje v prihodnosti.
Dvotedenski preizkus bo tudi priložnost za spremembe in ustvarjanje novih potovalnih navad šolarjev skupaj z njihovimi starši.
—
Avtorica grafik: Darja Klančar, Darka
Vabilo je del aktivnosti projekta LIFE IP CARE4CLIMATE (LIFE17 IPC/SI/000007), ki je integralni projekt, sofinanciran s sredstvi evropskega programa LIFE, sredstev Sklada za podnebne spremembe in sredstvi partnerjev projekta.
Pozdravljeni!
Podpiramo vsako noviteto, katera je dobro premišljena in je doprinos k skupnosti. Žal v tej noviteti ne vidim doprinosa. Je nepremišljeno. Promocija je na varni poti v šolo, da se otroci predihajo, a žal to ne pije vode. Nismo leta 1960, ko so bili trije avtomobili v Solkanu, kar pomeni, da otroci, kateri bodo prihajali iz severnega parkirišča, bodo morali po nepotrebnem prečkati zelo prometno cesto (ali pa tisti, kateri morajo prečkati Vojkovo) ter na svoji poti v šolo po nepotrebnem zaužiti enormno količino izpušnih plinov in ne čistega zraka, ko pa končno prispejo na cilj, ob vstopu v šolsko poslopje si morajo nadeti masko. In to promovirate kot varno zdravo pot v šolo, kjer se otrok po nepotrebnem nadiha izpušnih plinov, ob vstopu v poslopje pa si mora telo-pljuča polna plinov pokriti obraz z masko. Kdaj se bo ta otrok nadihal tako prepotrebnega čistega zraka?
Sprašujem vas, kako bo zaprtje ene ulice nenadno zmanjšalo vpliv izpušnih plinov celotnega naselja? Kvečjemu ravno nasprotno, število otrok ostaja nespremenjeno, nastajajo pa nove točke koncentriranega izpušnega plina. Malo v razmislek: če bi vaše navedbe držale, potem ne bi v Slovenijo nikdar prispel puščavski pesek ali pa polarni zrak. Svetujem vam, da se povzpnete na kratek izlet na Sveto goro, ter si od tam pogledate razgled na Novo Gorico, kjer bo zelo lepo vidno od kje in kdaj prihaja ogrožujoče onesnaženje.
Dejansko se sploh ne gre za reševanje kakšnega problema, gre se zgolj za projekt, kjer se je pobralo evropski denar na račun zdravja otrok ter spravljanja staršev ter okoliških prebivalcev v stres.
Trenutno se v MONG počne vse brez vizije in alternative. Iz prometno obremenjene ulice boste naredili prometni kaos oziroma kolaps, kateri bo otroke veliko bolj ogrozil. Zadeva je v celoti nedorečena in nevarna.
Sprašujem vas, kdo bo nosil odgovornost v primeru, če se bo kakemu otroku kaj hudega pripetilo na tej vaši promovirani “zdravi in varni” poti v šolo?
Glede na to, da MONG konstantno zadnji dve leti reže finančna sredstva za šolstvo, je tale nenadna skrb za “varen in zdrav” prihod učencev v šolo, milo rečeno iz trte izvita. Koliko je MONG kot dober gospodar namenila za eko oskrbo OŠ Solkan?
Lep pozdrav!
Spoštovani!
Zahvaljujemo se za vaše sporočilo in dragoceno mnenje. Uvajanje Območja varnih prihodov v šolo v prvi vrsti delamo za otroke. Njihovo varnost na poti v šolo, samostojnost, družabnost in tudi zdravje – slovenski otroci se v povprečju gibajo vse manj, epidemija pa k temu ni nič doprinesla. Nenazadnje je razlog tudi zmanjševanje onesnaženosti zraka, ki nastane zaradi obremenjenosti okolja s prometom.
Avtomobili na dvorišče osnovne šole ne spadajo. Predvsem ogrožajo tiste, ki jih starši ne pripeljejo in pridejo tja peš, s skirojem, kolesom, saj se morajo znajti med pločevino, ki se obrača in manevrira.
Vsi otroci OŠ Solkan lahko pridejo v šolo peš ali s šolskim avtobusom. To je zelo dobro za otroke, ki že pred poukom uspejo poklepetati z vrstniki, se prebuditi in tudi utrjevati sposobnost obnašanja v prometu. Vsekakor pa otrokove spodobnosti prevečkrat podcenjujemo in jim ne damo priložnosti, da nam dokažejo nasprotno.
V prvi vrsti je začasna vzpostavitev Območja varnih prihodov v šolo preizkus kaj se z okoljem zgodi, če tam omejimo motorni promet, na drugi strani pa priložnost za ustvarjanje novih potovalnih navad staršev in otrok. Torej, dovolite si sodelovati v tem preizkusu. Imeli boste priložnost izraziti mnenje, ki bo dragocena podlaga za bodočo ureditev Šolske ulice, ki jo občina načrtuje. Otroci pa bodo imeli priložnost dokazati, da zmorejo (vsaj del poti) v šolo priti sami ali v družbi prijateljev. Lahko se pridružijo tudi Pešbusu – pot v šolo v spremstvu odrasle osebe.
Lep pozdrav,
ekipa IPoP
Spoštovani, kot stanovalka na dotični ulici vam sporočam, da imamo onemogočen izhod na ulico iz lastnega dvorišča. Nujno bi bilo, da uredite dodatno signalizacijo ali ogledala na ulico, mogoče predtem ulico tudi z vidika stanovalcev naštudirate. To sedaj ne koristi nobenemu, predvsem pa ne otrokom, ki se morajo iz šole vračati po drugi ulici.
Spoštovani, hvala za vaše sporočilo.
Prosimo, bolj natančno nam opišite vašo težavo. Kje imate onemogočen izhod, zakaj, in kdaj – je to le v jutranji konici ali cel dan? V naslednjih dneh pripravljamo nekaj sprememb signalizacije na okoliških ulicah, zato nas zelo zanima, s kakšnimi težavami se srečujete.
Na splošno so odzivi, ki so smo jih prejeli na ureditev, sicer pozitivni, saj lahko otroci zaradi umika parkiranih vozil zdaj pridejo varneje čez šolsko dvorišče, več prostora pa imajo tudi na Šolski, zato lahko hodijo bolj varno in sproščeno proti šoli in iz nje.
Z lepimi pozdravi
ekipa IPoP