IPoP je z deležniki uskladil zakonsko pobudo, s katero bo končno omogočeno do 30 minut brezplačnega parkiranja na pločnikih, kolesarskih stezah, zelenicah in otroških igriščih. Predlog zakona stopi v veljavo 1. aprila naslednje leto.
Gotovo se vam je že zgodilo, da ste pripeljali otroka v šolo, ali prišli v trgovino na koncu ulice po nekaj malenkosti, pa tam ni bilo prostega parkirišča za vas. Potrebovali pa bi ga le za borih deset minut, mogoče petnajst, če bi bila vrsta.
Zraven vas pa pločnik, na katerem je bilo le nekaj pešcev, kolesarska, po kateri sta se vozila le dva kolesarja ter zelenica, na kateri takrat sploh ni bilo nikogar. Verjetno ste pomislili, kako lepo bi bilo, če bi lahko avtomobil brezskrbno parkirali na pločnik ali kolesarsko stezo, in šli kamor pač morate iti. Kot da pešci ne morejo naredi tistih pet korakov okrog vašega vozila, ali pa kolesarji pač zapeljati čez robnik na cestišče, otroci pa prepustiti nekaj kvadratnih metrov igrišča voznikom za tistih pet minut.
IPoP že leta išče rešitve za tovrstne težave, in z veseljem sporočamo, da smo po dolgem in napornem usklajevanju končno pripravili novo zakonsko pobudo za dopolnilo Zakona o cestnem in mirujočem prometu ZaCeMP-1. Od 1. aprila 2022 bo tako v Sloveniji dovoljeno parkiranje na vseh pločnikih, kolesarskih stezah, zelenicah in otroških igriščih za največ 30 minut. Dolžnost voznika bo pravilno obveščanje ostalih udeležencev v prometu. To pomeni, da mora voznik pustiti obvestilo “Pridem takoj” na vidnem mestu v vozilu, oziroma vsem, ki ga pri parkiranju opazijo, jasno razložiti, da v radiju sedmih metrov ni bilo drugega prostega parkirišča, in da bo tu parkiral le za kratek čas. Na zahtevo pešca ali kolesarja mora voznik parkiranega avtomobila pešcu ali kolesarju pokazati možen obvoz, na primer “saj greste lahko tamle čez lužo mimo”.
Usklajujemo tudi še dopolnilo, s katero bi dodali izjemo tudi za kratkotrajno parkiranje na prehodih za pešce, avtobusnih postajah ter intervencijskih poteh. Slovenija je majhna država, prostora ni neomejeno, zato je na področju parkiranja pač nujno uporabiti nekaj inovativnosti in dati prostor tistemu, ki ga potrebuje največ.
—
članek je prvoaprilska šala