“Orodja za učenje – orodja za trajnostni razvoj” je ime novega projekta, ki ga Zelena Istra iz Hrvaške vodi v sodelovanju z italijansko organizacijo Legambiente Lombardia Onlus in IPoP – Inštitutom za politike prostora. Projekt je namenjen mladinskim delavcem in učiteljem pri iskanju inovacij in kakovostnih rešitev za spodbujanje mladih na prehodu k trajnostnemu razvoju.
Namen projekta je opolnomočiti partnerske organizacije in njihove mladinske delavce za inovativno delo na področju trajnostnega razvoja, varstva okolja in podnebnih sprememb. To bomo dosegli z izmenjavo dobrih praks, zelenih veščin in metod. Neformalna učna orodja, kot so kuhanje z ostanki hrane, simulacija konference OZN o podnebnih spremembah ali urbani sprehod bodo potekala med tremi organizacijami s tremi “usposabljanji za trenerje”. Usposabljanja bodo vsaki organizaciji omogočila, da nadgradi svoje obstoječe »zeleno znanje« s prevzemom metod partnerjev in z ustvarjanjem inovativnih programov za boljše, moderno in privlačno mladinsko delo, ki ustreza pričakovanjem mladih.
Ko bo devet mladinskih delavcev v projektni skupini opolnomočenih, bodo postali katalizatorji pozitivnih sprememb in pozitivno vplivali na drugi dve ciljni skupini projekta – na mlade in učitelje.
V treh delavnicah za mlade prostovoljce bodo projektni partnerji preizkusili svoje inovativne prakse in novo pridobljena orodja za neformalno učenje v svojih lokalnih okoljih. Hkrati bodo partnerji pripravili in opolnomočili mlade, da delujejo kot nosilci sprememb za trajnostni razvoj, ozaveščajo o okoljskih in podnebnih izzivih ter izboljšujejo predvsem svoje veščine odgovornega državljana in zelene spretnosti. Mladi bodo bolje razumeli učinke svojih dejavnosti na okolje in kako lahko njihove nove veščine razširijo možnosti za prostovoljno delo in delo v zelenih sektorjih. S tem bomo prispevali tudi k vedenjskim spremembah njihovih individualnih želja, potrošniških navad in življenjskega sloga.
Eden izmed izdelkov projekta “Orodja za učenje – orodja za trajnostni razvoj” bo priročnik za sodobno in kompetentno usmerjeno usposabljanje učiteljev o trajnostnem razvoju z vključenimi inovativnimi neformalnimi učnimi orodji, pridobljenih iz dobrih praks mladinskega dela partnerjev, pa tudi metode ocenjevanja učnih rezultatov študentov. Priročnik bo izšel v hrvaškem, italijanskem, slovenskem in angleškem jeziku. Priročnik bo poslan vsem šolam na Hrvaškem, v Sloveniji in Lombardiji ter ustanovam, pomembnim za šolsko izobraževanje, medtem ko bo to odprlo naše možnosti za medsektorsko sodelovanje in omogočilo večje sinergije s šolskim izobraževalnim sistemom. Partnerji bodo organizirali tudi predstavitve priročnika učitelje v Puli, Ljubljani in Milanu. Priročnik bo služil kot koristno orodje tudi mladinskim delavcem v številnih organizacijah civilne družbe v Italiji, Sloveniji in na Hrvaškem, ki se že ukvarjajo s tematiko ali bi jih lahko navdihnil, da se začnejo ukvarjati s temami, povezanimi s trajnostnim razvojem.
Da bi spodbujali priznavanje in potrjevanje mladinskega dela ter neformalnega učenja, bodo mladinskim delavcem in mladim, ki bodo sodelovali v projektu, izdana potrdila Youthpass. Poleg tega bodo sodelujočim mladim izdani dnevniki prostovoljcev in spričevala o usposobljenosti, pridobljeni s prostovoljstvom.
Projekt je sofinanciran s strani programa Erasmus + Evropske unije v višini 47.330,25 EUR. Projekt se je začel 1. novembra 2020 in bo trajal 18 mesecev.
Ta objava odraža izključno stališča avtorjev in Evropska komisija nikakor ni odgovorna za njeno širjenje in nadaljno rabo teh stališč v drugih objavah.