V Škofji Loki bomo septembra odprli Šolsko ulico ljudem

Septembra bomo za nekaj dni odprli Šolsko ulico ljudem. S tem bomo omogočili varno hojo šolarjem v šolo, meščanom pa prijeten sprehod med mestnim jedrom in območjem vojašnice.

Preberi tudi: Z občino Škofja Loka bomo oblikovali ukrepe za bolj varno in udobno hojo ter kolesarjenje

Tekom priprave Celostne prometne strategije občine Škofja Loka se je pokazalo, da je preko 80 % prebivalcev Škofje Loke pripravljenih kratke poti opraviti peš ali s kolesom, če bi bili pogoji za hojo in kolesarjenje boljši. Hkrati vemo, da se veliko prebivalcev Škofje Loke z avtomobilom vozi tudi na kratke razdalje, ki bi se jih lahko enostavno opravili peš ali s kolesom.  Zato bomo septembra Šolsko ulico oprli ljudem in s tem omogočili bolj varno hojo in kolesarjenje.

Zadnja leta so jutranji zastoji v okolici šol nekaj običajnega. Raziskave kažejo, da je v slovenske šole 30 let nazaj preko 90 % otrok v šolo prihajalo peš, sami ali v družbi prijateljev. Danes v šolo peš hodi bistveno manjši delež otrok, vendar ne za to, ker si ne bi želeli, ampak ker se staršem pogosto njihova pot do šole zdi prenevarna. To je slabo za vse: preveč avtomobilov slabša prometno varnost za otroke, ki pridejo peš. Če starši otroke vozijo v šolo, to slabo vpliva na zdravje otrok, saj se premalo gibljejo. Hkrati pa ankete, izvedene med učenci, kažejo, da je zelo malo otrokom všeč, da jih starši peljejo z avtom. Raje gredo s kolesom, peš, s skirojem oziroma s prijatelji.

Šolska ulica v Škofji Loki se vse bolj uporablja peš ali s kolesom kot povezava med starim mestnim jedrom in novo nastajajočim središčem v vojašnici ter Kamnitnikom. To se je še posebej pokazalo med epidemijo koronavirusa, ko je bilo naše gibanje omejeno le na meje občine. Tudi zato potrebujejo pešci in kolesarji v naseljih več prostora za gibanje. 

Opisano ni problem le v Škofji Loki, saj se s tem srečujemo tudi drugje. V tujini se uspešno spopadajo s tovrstnimi problemi z odpiranjem ulice za ljudi. Odprta ulica (angl. open streets) je ulica, na kateri imajo pešci in kolesarji prednost, na njej se odvija zanimiv program, tranzitni motorni promet je omejen, omogočen pa je dostop za lokale in prebivalce ob ulici. Odprta ulica se lahko odvija cel dan, če je to pred osnovno šolo, lahko pa le v času pred začetkom in ob koncu pouka, kar imenujemo šolska ulica (angl. school streets). Otroke, ki živijo dlje in ne morejo hoditi celo pot, starši ali šolski prevoznik pripelje na t.i. točko Poljubi in odpelji, da otroci vsaj del poti prehodijo.

Z uvajanjem ukrepa Odprta ulica pričakujemo na ulici več pešcev in kolesarjev, bolj prijetno bivalno okolje z manj hrupa. Ulica bo tako varna, da jo bo lahko prehodil tudi osemletnik sam ali v družbi s prijatelji. To bo imelo številne pozitivne učinke na zdravje, okolje in tudi na lokalno gospodarstvo.

Odprta ulica v Škofji Loki je začasen ukrep v več fazah. Trenutno smo v začetni fazi, v kateri ukrep načrtujemo in ga skušamo uskladiti s pričakovanji prebivalcev, lastnikov lokalov in drugih akterjev ob ulici. Pripravili bomo prometni elaborat ter program, ki se bo odvijal na ulici.

Odprta ulica bo potekala pet sobot (29. avgust in 5., 12., 19., 26. september 2020), pet delovnih dni v jutranji konici (od srede, 16. do torka, 22. 9. 2020) in en cel delovni dan (22. september 2020), ko že tradicionalno obeležujemo Dan brez avtomobila.

Sledila bo ocena uspešnosti Odprte ulice. Vse vključene bomo vprašali, kakšne so bile njihove izkušnje, kar bo predstavljalo izhodišče za vse prihodnje prometne ukrepe na tem območju, pa tudi zgled za druge slovenske občine. 

 

Aktivnost je del projekta LIFE IP CARE4CLIMATE (LIFE17 IPC/SI/000007), ki je integralni projekt, sofinanciran s sredstvi evropskega programa LIFE, sredstev Sklada za podnebne spremembe in sredstvi partnerjev projekta.

 

Vir naslovne fotografije: Občina Škofja Loka

Zapri
IPoP © Copyright 2018. Vxe pravice pridržane Zasebnost Pravni zaznamki
Zapri