Podatki kažejo, da se velik delež Slovencev odloča za uporabo avtomobila tudi za razdalje, ki so velikokrat tako kratke, da bi pot enostavno prehodili oz. prekolesarili v zelo kratkem času.
V Ljubljani 14 % prebivalcev uporablja avtomobil na razdalji 0–1 km in 40 % prebivalcev na razdalji 0–5 km. Podatki so še bolj zaskrbljujoči na ravni ljubljanske urbane regije in manjših občin, ki jo sestavljajo, kjer so prebivalci zaradi odsotnosti ustrezne infrastrukture in storitev še bolj odvisni od vsakdanjih prevozov z osebnim avtomobilom. Omenjene značilnosti lahko enostavno prenesemo na raven Slovenije in katerokoli občino.1
Aktivna mobilnost, ki zajema hojo in kolesarjenje oz. rolkanje, vožnjo s skirojem, je rešitev za rabo avtomobila na kratke razdalje do 5 km . S spodbujanjem in povečevanjem deleža aktivne mobilnosti se uspešno naslavlja nižanje izpustov toplogrednih plinov ter sočasno vpliva na zdravje posameznikov in trajnosten razvoj urbanih območij.
V raziskavi, ki jo bomo začeli izvajati v okviru projekta LIFE CARE4CLIMATE se bomo spraševali zakaj pride do nesmiselnih avtomobilskih potovanj na kratke razdalje, ko bi le-te lahko enostavno prehodili ali prekolesarili.
IPoP – Inštitut za politike prostora bo skupaj z Ninamedio, d.o.o., izvedel raziskave o vzrokih, odnosu, motivih in vrednotah, ki vplivajo na to, da ljudje potujejo kot potujejo na zelo kratke (0–1 km) in kratke (do 5 km) razdalje. Rezultati raziskave bodo eno izmed izhodišč za pripravo in izvajanje kampanj za ozaveščanje in spodbujanje aktivne mobilnosti. Cilj raziskave je pridobiti informacije o vzorcih, motivih in vrednotah, ki jih je potrebno s kampanjami naslavljati, da bi ljudje na kratke razdalje več hodili in kolesarili, ter se manj vozili z avtomobili.
Raziskavo bo IPoP – Inštitut za politike prostora skupaj z Ninamedio izvedel in nato ponovil še trikrat do leta 2026 z namenom merjenja učinka kampanj za spodbujanje aktivne mobilnosti.
Projekt LIFE IP CARE4CLIMATE (LIFE17 IPC/SI/000007) je integralni projekt, sofinanciran s sredstvi evropskega programa LIFE, sredstev Sklada za podnebne spremembe in sredstvi partnerjev projekta.
1 Mesarec, B. idr.: (2014) Potovalne navade prebivalcev v Mestni občini Ljubljana in Ljubljanski urbani regiji, končno poročilo; Longar U. idr.: (2017) Celostna prometna strategija Občine Vrhnika.
—
Vir fotografij: Shutterstock