Na Bledu so šolarji letos spomladi predlagali, da se na zemljevid šolskih poti doda tudi postaje Poljubi in odpelji. Na ta način bi se po njihovem mnenju lahko končno zmanjšalo število vozil v neposredni okolici šole. Hkrati pa bi to tudi omogočilo šolarjem, ki jih starši vozijo v šolo, da tudi oni zjutraj pred poukom nekaj minut hodijo. Blejski šolarji, ki zjutraj prihajajo v šolo peš in s kolesom ali skirojem, namreč precej soglasno poročajo, da se ob tem res dobro počutijo, ker se nadihajo jutranjega zraka in pridejo v šolo prebujeni in dobro razpoloženi.
Ko so aprila na OŠ dr. Josipa Plemlja na Bledu stekle štiri proge Pešbusa, so prvič na načrtu šolskih poti in v prostoru označili tudi postaje »Poljubi in odpelji«. Predlog je obogatil program Aktivno v šolo z novimi postajnimi tablami, blejski šolarji pa so tako skupaj s šolo in občino začeli opozarjati na to, da je pomlad zelo primerna za aktivno potovanje v šolo. Organizirana hoja v šolo s Pešbusom in postaje namenjene odlaganju šolarjev nekje ob šolski poti namesto tik pred šolskimi vrati sta oba namenjena spodbujanju hoje in kolesarjenja v šolo. Blejski šolarji so tako s pomočjo Otroškega parlamenta pomembno posodobili možnosti za aktivno, zdravo in zabavno, potovanje otrok v šolo.
Na Bledu so letos predstavniki Otroškega parlamenta, skupaj z mentorico Meto Pazlar in predstavniki občine in Sveta za prometno varnost precej časa namenili proučevanju šolskih poti in potovalnih navad staršev in šolarjev. Načrt šolskih poti so prvič posodobili že januarja, drugič pa še enkrat pred zagonom Pešbusa. S pomočjo predstavnikov programa Aktivno v šolo so na načrt zarisali tudi trase Pešbusa in postaje »Poljubi in odpelji«.
Pešbusi so aprila na pot krenili z Gmajne, Rečice, Dindola in izpred Alpskih blokov oziroma stavbe TNP. Otroke na poti v šolo spremljajo prostovoljci in prostovoljke Medgeneracijskega centra Bled ter učitelji in učiteljice. Zanimanje za Pešbus je med šolarji v avli zjutraj še povečalo razobešanje novega velikega načrta šolskih poti. Mnoge je zanimalo, kdaj in kje se lahko tudi oni pridružijo skupini.Prvi dan so otroke pred šolo pričakali predstavnika otroškega parlamenta Jan Čelesnik in Jakob Burja, mentorica Meta Pazlar, ravnateljica Nataša Ahačič, župan Janez Pfajfar in predstavnica občine Bojana Lukan, predstavnica Ministrstva za zdravje Janja Križman Miklavčič in predstavnika programa Aktivno v šolo, Marko Peterlin in Maja Simoneti z Inštituta za politike prostora.
Hoja in kolesarjenje v šolo prispevata k dobremu počutju in zdravju otrok. Raziskave kažejo, da so slovenskih šolarji telesno premalo dejavni in pripisujejo vsakodnevni hoji in praksam aktivne mobilnosti velik pomen. Dejavnosti na Bledu so namenjene spodbujanju vsakodnevne telesne aktivnosti in so rezultat sodelovanja med šolo, občino in predstavniki programa Aktivno v šolo, ki deluje s podporo Ministrstva za zdravje. Program Aktivno v šolo naslavlja vse slovenske šole že tretje leto in nadaljuje prizadevanja projekta Zdrav šolar, ki so se začela leta 2015. Doslej se je program dotaknil že 66 šol, na izobraževalnih seminarjih so sodelovali učitelji iz več kot 100 šol. Program podpira šole pri organizaciji peš hoje in kolesarjenja v šolo in pri načrtovanju šolskih poti.
Občina Bled je priložnost za posebno strokovno podporo pri načrtovanju šolskih poti pridobila z najbolj prepričljivo prijavo na razpis programa Aktivno v šolo, program izvajajo IPoP – Inštitut za politike prostora, Društvo za varstvo Alp – CIPRA Slovenija in Focus, društvo za sonaraven razvoj s podporo Ministrstva za zdravje v okviru programa Dober tek Slovenija.