Hoja je najbolj naraven, zdrav, demokratičen in ekonomičen način premikanja na kratke razdalje. Ne povzroča izpustov in ostalih škodljivih vplivov na okolje, v primerjavi z drugimi prometnimi načini pa je prostorsko in infrastrukturno nezahtevna. Kljub temu danes (pre)velik delež kratkih poti opravimo z avtomobilom. Raziskava potovalnih navad v Ljubljanski urbani regiji je pokazala, da je v Mestni občini Ljubljana polovica vseh opravljenih poti krajših od 3 km. V okoliških občinah je kar 50,9 % poti, opravljenih z avtomobilom, krajših od 2 km, od tega 21,5 % celo krajših od 1 km. Gre za razdaljo, ki jo prehodimo v dobrih 10 minutah!
Če spremenimo potovalne navade in kratke poti opravimo peš, bomo znatno prihranili pri energiji in zmanjšali izpuste CO2, imeli bolj zdrave prebivalce mest, bolj povezane skupnosti in bogato lokalno gospodarstvo. Še mnogo večje prihranke pa bi nam prinesle dolgoročne spremembe vzorca poselitve, ki je v najtesnejši povezavi s potovalnimi navadami – v trajnostna in hoji prijazna mesta.
Projekt s kratkim imenom Pešec zato želi spodbuditi hojo kot prometno prakso in obliko trajnostne mobilnosti. Cilji projekta so:
- Izboljšati razumevanje hoje kot prometne prakse
- Spodbujati spremembe potovalnih navad v smeri opravljanja kratkih poti peš
- Povezati organizacije in deležnike na področju hoje
Projekt sofinancira Ministrstvo za okolje in prostor v okviru razpisa za nevladne organizacije za leti 2018 in 2019. Izvajata ga IPoP – Inštitut za politike prostora, ki ga tudi vodi, in CIPRA Slovenija, društvo za varstvo Alp, med julijem 2018 in oktobrom 2019.