S kolesom na vlak!

Inštitut za politike prostora se je pridružil iniciativni skupini, ki je včeraj na pobudo Slovenske kolesarske mreže na generalnega direktorja Slovenskih železnic g. Dušana Mesa in direktorja Slovenskih železnic – potniški promet mag. Boštjana Korena naslovila odprto pismo z zahtevami kolesarjev in drugih potnikov s posebnimi potrebami ob pričakovanem nakupu novih potniških vlakovnih garnitur.

Iniciativna skupina pri nakupu novih vlakovnih potniških garnitur od Slovenskih železnic pričakuje, da bodo upoštevali predloge glede izboljšanih zmogljivosti in storitev za prevoz potnikov s posebnimi potrebami. Med drugim kot nov minimalni standard predlaga omogočanje neoviranega prevoza vsaj 20 koles na vseh novih vlakih ter vsaj 50 koles na vsaki peti novo nabavljeni vlakovni garnituri, ter vsaj dvakratno povečanje števila starih vlakovnih garnitur s posebnim vagonom za prevoz koles.

Slovenske železnice so letos sicer storile pomemben korak naprej glede prevoza kolesarjev na Bohinjski progi, saj so v sodelovanju in s konkretno podanimi predlogi Operativne iniciative za Bohinjsko progo s predelavo obstoječih vlakov bistveno povečale zmogljivosti za prevoz koles na tej progi. Na njej je sicer med leti 2007 in 2015 prevoz koles narasel za več kot 2-krat (s slabih 3.000 na dobrih 6.000 na leto). Ta primer lahko služi kot dobra praksa sodelovanja med SŽ, lokalnimi turističnimi organizacijami, angažiranimi železničarji-kolesarji in kolesarskimi organizacijami, ki kaže, da je stanje z dobrim sodelovanjem mogoče bistveno izboljšati brez velikih stroškov in investicijskih vložkov. In seveda kot zgled, ki ga kaže tudi z Vašo podporo čim prej posnemati tudi drugje.

Smo v trenutku, ko se lahko popravijo stare napake in se nameni somodalnosti in intermodalnosti vlaka in koles nov zagon tako na poteh po vsakdanjih opravkih kot tudi v prostem času.

Bohinjska proga - kolesa

Foto: Uroš Komel, vir: www.primorske.si

Iniciativno skupino sestavljajo Koalicija za trajnostno prometno politiko, GIZ Pohodništvo in kolesarstvo, Center za uravnotežen razvoj podeželja Kranj, Komisija Varno kolesarim Kranj, Konzorcij Odprimo poti, Center mobilnosti Maribor, Operativna inicativa za Bohinjsko progo, IPOP in Focus, društvo za sonaraven razvoj

Dopis s pobudo

Predlog predelav vlakovnih garnitur

Primeri dobrih praks

Write a response

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Zapri
IPoP © Copyright 2018. Vxe pravice pridržane Zasebnost Pravni zaznamki
Zapri