Javni uslužbenci so lahko inovativni. To je najpomembnejša lekcija projekta Innova.to. Če so javni uslužbenci in zaposleni v mestnih in občinskih upravah inovativni, se sodelovanje z občani močno izboljša, saj inovacije, ki jih predlagajo, ne predstavljajo tako velikega izziva obstoječim pravilom in strukturam odločanja.
Prosta reja
Spreminjanje delovanja mestne uprave in razvijanje sodelovalnih javnih storitev je eden od izzivov, predstavljenih na primeru nizozemskega mesta Amersfoort v videu Urbactove delovne skupine Socialne inovacije v mestih.
V videu boste izvedeli, kaj so »javni uslužbenci iz proste reje« in kako razviti načrt, ki je »ugodnejši, hitrejši in z več participacije, kot bi jo sicer lahko zagotovila mestna uprava,« kot pravi direktor mestne uprave Amersfoorta.
Pripravljeni na svež zrak?
Delovna skupina Socialne inovacije je skupaj z vrsto sodelujočih na Informed Cities Forum v Rotterdamu pripravila seznam načel, kako postati javni uslužbenec proste reje. Tukaj je kratek izsek:
Tvegajte
Položaj javnega uslužbenca je dovolj udoben, da si lahko dovolite določena tveganja. Shane Waring iz dublinskega mestnega sveta in javni uslužbenci, ki so sodelovali na delavnici, so se strinjali, da sprejemanje razumnih tveganj na delovnem mestu zelo redko vodi do osebnih tveganj.
Sodelujte kot občan/-ka
Niels Hoogwerf je »območni povezovalec« za sosesko v zahodnem delu Rotterdama, kar pomeni, da deluje kot vez med prebivalci tega območja in mestno upravo. »Ne morete samo prositi za sodelovanje in angažma občanov, temveč morate sodelovati tudi sami. Na sosedskih srečanjih sem za občane v prvi vrsti Niels, nato pa šele javni uslužbenec«.
Oblikujte vizijo
Župan Gdanska je spodbudil spremembe v mestni administraciji, tako da je v pripravo vizije za leto 2030 vključil občane, javne uslužbence in izvoljene predstavnike. Anne de Feijter, svetovalka na področju trajnostnih komunikacij na mestni upravi v Amersfoortu, pravi, da je ambiciozna vizija ključna. »Javni uslužbenci v Amersfoortu lahko ocenijo, ali je njihovo delo skladno z vizijo mestne uprave, ki sloni na treh glavnih kakovostih javnega uslužbenca: radovednost, bližina in odgovornost«.
Več načel najdete tukaj.