»Vedel sem, da ne bomo samo sedeli na konferenci in spali«

… vsi udeleženci so bili del procesa in to ustvarja neverjetno navdušenje.

Po mnenju udeležencev Urbactov festival mest – čeprav se ga je udeležilo več kot 470 ljudi – ni bil običajna konferenca: vsak je bil avtor svoje učne poti. Lahko bi rekli, da je toliko različnih izkušenj, kot je bilo udeležencev. Tukaj je nekaj ključnih elementov festivala, ki jih predstavljamo v besedi, sliki in videu.

Gibanje

Bistvo mest je gibanje ljudi in tak je bil tudi festival. Od vsega začetka pa do konca se je udeležence spodbujalo k razgibavanju teles in možganov. Celo poseben zvok je naznanjal, da se je treba začeti premikati. Stali smo, hodili, premikali škatle, hodili od ene aktivnosti k drugi … Nekaterim udeležencem se je dogodek zdel celo fizično utrujajoč! Ni prav to značilno za festivale? Malo utrujenosti, doživljanje na lastni koži, angažiranost telesa in misli, ki se vtisne v spomin? Vsekakor je bilo tako v Rigi!

 

Nekaj teh izkušenj lepo prikažejo festivalski videi, kot je ‘10 walkshops in 3 minutes’ (10 sprehodov v treh minutah), kjer sledite teku zagnane snemalne ekipe, ki poskuša zajeti bistvo vseh sprehodov: urbani safari in interaktivno delo, spoznavanje znanja, nastalega v Urbactovih omrežjih, in ogledi relevantnih lokacij v Rigi.

Spoznajte interaktivne delavnice ‘Unpacking Knowledge’, med katerimi so udeleženci, ki so sodelovali na različnih aktivnostih, izmenjevali znanje in skupaj definirali najzahtevnejša vprašanja za tiste, ki delujejo na področju urbanega razvoja.

 

Zabava!

Povezovalka programa Sally Kneeshaw pravi, da se »ljudje boljše učijo, če se zabavajo«, zato je bila zabava zelo pomembna sestavina festivala. V tem videu lahko vidite, kako so na sprehodu projekta Creative Spin zelo resno igrali s kockami lego. Sprehod se je osredotočal na povezovanje kulturnih in kreativnih industrij ter preučeval uspešen primer območja Spikeri v Rigi. Tisti, ki jim je všeč igra vlog, so se lahko udeležili kuharskega tečaja na temo ustvarjanja zaposlitev v organizaciji omrežja ESIMEC II. Skrajno resnega vprašanja so se lotili na zabaven način! Animacijo njihovega sprehoda oz. kuharskega tečaja si lahko ogledate tukaj.

Presenečenja, izzivi, provokacije

 

Kreativne ideje in rešitve je mogoče spodbuditi z izzivanjem in provokacijami, in tudi to je bil del igre. Od zvezd in vprašanj, ki so padala z neba na otvoritvi in udeležence spodbudila k pogovoru, do kratkega flashmoba na koktejlu, kjer smo bili vsi povabljeni k petju (v latvijščini) in neprijetnih vprašanj, s katerimi so se morali spopasti udeleženci – vse to jih je prisililo, da so stopili iz cone udobja, se izpostavili in poskušati rešiti težave svojih mest. O težavah lahko presodite sami ob pogledu na zid vprašanj!

Trajnostna festivalska darilca

 

Darilca so gotovo postranska zadeva, vendar so del festivala in ključni element za ustvarjanje vzdušja, da so vsi del skupnosti in edinstvene izkušnje. Vsak udeleženec je prejel festivalski paket, sestavljen iz nahrbtnika, trajne plastenke za vodo (namesto, da bi za pijačo med konferenco porabili tone plastenk za enkratno uporabo), dežnega plašča (v primeru slabega vremena med sprehodi), dnevnika in zapestnice. Pohištvo v konferenčnih prostorih je bilo narejeno iz recikliranega kartona, kar je prispevalo k bolj sproščenemu vzdušju in omogočilo enostavno spreminjanje postavitev. Po vrnitvi z dolgih sprehodov po ulicah Rige pa so nas pozdravili vozički s smutiji iz lokalnih sestavin.

Učenje in iskanje rešitev

Vse to je le ustvarjalni način učenja, ki je dejanski cilj festivala. Udeleženci so se na inovativne načine angažirali pri iskanju rešitev za svoja mesta, poleg tega pa so se tudi veliko novega naučili.

Najbolj formalni del programa so bila predavanja, na katerih so udeleženci dobili podrobnejši vpogled v specifične teme, kot je na primer ekonomija souporabe.

Seminarji in delavnice Meet the Cities, na katerih je bilo mogoče spoznati več kot 30 mest, so potekali v neformalnem, sproščenem vzdušju. Usmerjeni so bili k tistim, ki delajo na mestnih upravah in z mesti, na njih pa je bilo predstavljeno znanje, nastalo v okviru Urbactovih omrežij.

 

Zgoščena spoznanja Urbactovih projektov, ki so jih pripravile štiri delovne skupine, najlepše prikažejo ti filmčki. »Ne kopirajte od drugih, najdite svoj način, tako da vključite deležnike,« je eno od ključnih sporočil videa o novih urbanih ekonomijah. V njem je predstavljen San Sebastian iz Španije, ki je z vlaganji v deskarski turizem in industrijo spodbudil nastanek novih delovnih mest, tako da je deležnike povezal okoli skupnega cilja. Zanimiva sta tudi primera Linköpinga na Švedskem, kjer so se posvetili zelenim rešitvam in Cluja v Romuniji, kjer so spodbudili razvoj grozda na področju informacijske tehnologije.

Postavljanje vprašanj, iskanj idej in poslušanje

Rešitev se ne da enostavno kopirati, temveč je treba pri tem pozabiti na predsodke, drugače interpretirati zamisli ter se potruditi pri sodelovanju z drugimi in iskanje pravih rešitev za vse. V pravih pogojih so skupine neverjetno inteligentne veliko pametnejše kot najpametnejši posameznik v njih.

 

Učni proces festivala je bil veliko več kot samo dostopanje do znanja, gradil je na odnosu do sodelovanja, trdega dela in predanosti igri. Vsi udeleženci so se vživeli v dogajanje, ukvarjali so se z resnimi vprašanji in oblikovali rešitve po meri. Odlična izkušnje, ki jo je mogoče v delovnem vsakdanu uporabiti pri iskanju najboljših rešitev za svoja mesta!

Povezava do originalnega članka
Vsi videi
Vse fotografije

URBACT NOVICE Maj 2015

Zapri
IPoP © Copyright 2018. Vxe pravice pridržane Zasebnost Pravni zaznamki
Zapri