Maja Simoneti, IPoP
Muzej za arhitekturo in oblikovanje (MAO) je letos v duhu jubilejnega dogodka BIO 50 in v okviru mednarodnega projekta Mesto Evropa, v katerem sodelujejo še Center za sodobno kulturo iz Barcelone, Arhitekturna fundacija iz Londona in Muzej finske arhitekture iz Helsinkov, skušal svoje delovanje tesneje povezati tudi s Fužinami. Iz te želje je nastal izobraževalni projekt Raziskujemo javni prostor Fužin. Na pobudo MAO se je razvil v sodelovanju z Osnovno šolo Nove Fužine in Inštitutom za politike prostora (IPoP).
IPoP je projekt zasnoval na osnovi svoje prakse in programa izobraževanja za sodelovanje v urejanju prostora, s katerima podpira razvoj prostorske pismenosti v šolah. Zasnova in izvedba programa sta bili v sodelovanju z Natalijo Lapajne iz muzejskega oddelka za izobraževanje in Ireno Babnik z Osnovne šole Nove Fužine prilagojeni izbranemu okolju in šoli. V okviru projekta »Raziskujemo javni prostor Fužin« je tako letošnjo jesen skupina učencev omenjene osnove šole skupaj z mentorico Ireno Babnik in z mentorji z IPoP proučevala javni prostor soseske Fužine. Fužinski kreativci, kot se skupina šolarjev imenuje, so v nizu sedmih delavnic predelali nekaj osnovnih vaj iz raziskovanja javnega prostora in oblikovali svoje predloge za spremembe.
Po delavnicah, ki so potekale ob sredah po pouku, so vsi skupaj postali mentorska ekipa, ki je 6. novembra 2014 izvedla še tehniški dan za učence tretje triade Osnovne šole Nove Fužine. Tudi tokrat je bil tema raziskovanja javni prostor Fužin. Štiri skupine učencev so si razdelile šolski teritorij, nato pa je vsaka skupina, skupaj s svojim mentorskim parom z IPoP in s kreativnimi izvedenci, v treh delovnih korakih obravnavala svoj del Fužin.
MAO je z izvedbo delavnic in tehniškega dneva spodbudil zanimanje otrok in posredno tudi njihovih učiteljev in družin za javni prostor Fužin ter sprožil tudi razmišljanje o možnih in potrebnih spremembah in načinih za njihovo realizacijo. Sposobnost izpostaviti probleme, izraziti svoja pričakovanja in jih uskladiti z drugimi, ter predstaviti odgovornim za urejanje prostora, je ključna za sodelovanje v urejanju prostora. Vključuje tako razpravo o načrtovanju kot o rabi, vzdrževanju in prenovi prostora. Program je posredno zbudil tudi zanimanje šolarjev za MAO, za muzejski vrt in muzejske programe.
IPoP je z izvedbo programa delavnic in tehniškega dne dopolnil svoje izkušnje s prostorskim opismenjevanjem slovenskih šolarjev. Poleg delavnic, ki jih ponuja za posamezne triade in učitelje, tako v svojo izobraževalno ponudbo dodaja tudi izvedbo enodnevnega tehniškega dne za celo šolo ali prilagojeno posamezno triado.
Kontakt:
Maja Simoneti ali Tadej Žaucer
+386 (0) 590 63 682
Fotografije: IPoP (CC BY-NC 4.0)
1 comment