V prihajajočih dneh se odpira jubilejni ljubljanski bienale oblikovanja, BIO 50. Razstava, ki jo kurirajo Jan Boelen, Maja Vardjan in Cvetka Požar, je zasnovana na principu sodelovanja.
Razdeljena je na dvanajst tem, v okviru katerih mednarodni timi že od začetka leta ustvarjajo projekte, ki jih bodo razvili in uresničili med trajanjem bienala. Teme so: Dostopno življenje, Spoznaj svojo hrano, Javna voda – javni prostor, Hoja po mestu, Skrite obrti, Sistemi mode, Hekanje gospodinjskih aparatov, Nanoturizem, Motorne enote, Opazovati vesolje, Oblikovanje življenja in odprta kategorija.
Partner ene od dvanajstih delovnih skupin – Hoja po mestu / Walking the City – je tudi Inštitut za politike prostora. Hoja je temeljna sestavina vsakdanjega življenja, vendar pa se zdijo pravice pešcev in dejavnost hoje v urbanem kontekstu pogosto zanemarjene ali pozabljene. Skupina želi izpostaviti problematiko hoje in se sprašuje: Kako narediti hojo bolj poetično in zabavno? Kako ustvariti družabne aktivnosti, ki vzpodbujajo hojo? Kako oblikovati aplikacijo (za pametni telefon), ki spodbuja hojo? Kako zmanjšati napetosti med pešci/kolesarji/prometom? Kako pri hoji rešiti problem prtljage? Kako omiliti neracionalne percepcije in predsodke glede hoje? Kako oblikovati teksturo tal, ki bo vzbujala fizično izkušnjo?
Pod mentorstvom Marka Peterlina in Judith Seng so člani skupine ustanovili The Agency of Walking (več o tem spodaj). Ta predstavlja izbor zasnovanih izkušenj hoje, ki vabijo javnost k uporabi mesta Ljubljana kot skupnega testnega okolja. Samo, če jo izvajaš sam, dejavnost hoje razvije svoj poln potencial. Omogoča raziskovanje funkcionalnih orodij za spodbujanje hoje, učinke socialnega aktivizma in pravil, ki omejujejo rabo javnega prostora, ali doživljanje urbanega okolja v odnosu do merila in čutov človeškega telesa.
Performansi skupine Hoja po mestu:
Still Walking – sreda, 17. september 2014; 16.00–17.00; Prešernov trg
Friction Atlas – sreda, 17. september 2014; 17.00–17.30; pred Moderno galerijo
Still Walking – petek 19. september 2014; 16.30–17.30; Prešernov trg
Walking groups – petek 19. september 2014; 18.00–19.00; Galerija Jakopič
Eden od produktov skupine Hoja v mestu je RUDY! Javni voziček, na voljo kot javna storitev, ki je zabavna za uporabo, hkrati pa na pameten način pritegne javnost k sodelovanju ter sprosti dnevno rutino na območjih, ki so namenjena pešcem. Voziček predstavlja nov standard v mestu in pomembno inovacijo na področju mobilnosti.
Poleg nakupovanja voziček omogoča tudi oblikovanje novih državljanskih in družbenih aktivnosti v mestu. Najamete ga lahko za eno uro, uporabljajo pa ga lahko tako domačini kot tudi obiskovalci mesta. Pritrdimo ga lahko na katerokoli kolo, sposojeno ali lastno. Namen produkta je zmanjšati potrebo po uporabi avtomobila ter spodbujati ljudi, da svoje poti v večji meri opravijo peš ali pa uporabijo javni prevoz.
Razstava BIO 50 bo odprta od 18. septembra do 7. decembra 2014 v Ljubljani in bo prikazala rezultate dela vsake skupine, spremljal pa jo bo tudi katalog. Mednarodna žirija bo podelila nagrado za najboljše sodelovanje, bienale pa bo poleg osrednje razstave prikazal še številne dogodke, ki bodo odpirali možnosti za nadaljevanje oblikovalskega sodelovanja tudi po zaključku dogodka.
Fotografije: www.bio.si
—————————————————————–
THE AGENCY OF WALKING ne ponuja nobenih posebnih storitev.
Kljub temu vas vabimo, da si ogledate naše predloge, v skladu z vašo kulturo, željami, potrebami in predstavami.
Naše delo je hoja po mestu kot elementarna oblika izkušnje, kot prizorišče odpora, predaje, prostor za razprave, potrošnjo, zabavo.
Nismo stvar in tudi ne oseba, nismo nič, kar deluje z namenom oblikovanja določene rešitve.
Všeč nam je način, kako se posamezniki nezavedno pomikajo po mestu.
Ne delujemo v imenu drugega podjetja, osebe ali skupine.
Hoja se dogaja s perspektive prve osebe.
Inštitucije in organizacije proizvajajo zakone in pravilnike, s katerimi določajo uradno uporabo objektov in prostora v mestu.
Nimamo cilja, ampak dajemo namige.
Iščemo pravila in jih naredimo oprijemljiva. Pravila namestimo pod pragom vidnosti.
Naša publika temeljito in stalno razbija naša pravila.
Naša publika so igralci mesta, ki ustvarjajo lastne interpretacije resničnosti.
S pomočjo naših navodil/namigov se premikajo po mestih na načine, ki nikoli niso popolnoma določeni z našimi načrti.
Naši programi nimajo ne avtorja in ne gledalcev.
Povezujemo ljudi, mesta in objekte in jih nato ločimo.
Kar ponujamo, so večinoma koraki.
Ki se jih ne da lokalizirati.
Ki se jih ne da vstaviti v posodo.
THE AGENCY OF WALKING je prav ta posoda.