Slovenska kolesarska mreža in njene članice so predstavili stališče v zvezi z varnostjo kolesarskega prometa ob zagonu preventivne akcije »Kolesarji, previdno naokrog!«, ki poteka pod okriljem Javne agencije RS za varnost prometa. Opozarjajo, da je poleg občasnih preventivnih akcij potrebno storiti bistveno več za varnost kolesarjev v prometu.
Kolesarji ne morejo biti zadovoljni nad povečano policijsko kontrolo in kaznovanjem kolesarjev, ki se dogaja tudi na lokacijah, kjer je vožnja s kolesom zaradi neustrezne infrastrukture onemogočena. Znano je dejstvo, da v Sloveniji prometna infrastruktura ni prilagojena kolesarjem in da veliko projektantov kljub povečanemu številu kolesarjev še vedno načrtuje infrastrukturo skoraj izključno po meri avtomobilov. V zadnjih letih je mogoče opaziti, da vedno več ljudi uporablja kolo tako v rekreacijske kot potovalne namene. Naraščajoč trend kolesarjenja ima zagotovo pozitivne posledice na okolje, zdravje in gospodarstvo. Zato so v Slovenski kolesarski mreži mnenja, da bi morala država vožnjo s kolesom še posebej spodbujati, med drugim tudi z izborom ukrepov, ki ljudi ne odvračajo od kolesarjenja. Znano je namreč, da večje število kolesarjev v prometu pripomore k izboljšanju prometne varnosti kolesarjev.
Kaznovalna politika zato še zdaleč ne sme biti edini prometno-varnostni ukrep. V kolesarsko razvitejših državah so že pred časom ugotovili, da je treba glavnino ukrepov posvetiti umirjanju prometa in vzpostavljanju razmer za varno počutje nemotoriziranih udeležencev v prometu. Zavedati se moramo, da je promet v prvi vrsti nevaren zaradi motornih vozil in ne zaradi ljudi, ki kolesarijo ali hodijo. Zato bi od pristojnih institucij pričakovali, da vložijo več energije v varnost prometne infrastrukture kot pa v preventivne kampanje.
V Slovenski kolesarski mreži zato pozivajo pristojne institucije, da na področju prometne varnosti prevzamejo večjo odgovornost za urejanje kolesarjem prijaznejše infrastrukture in prometnih režimov. Z represivno-preventivnimi ukrepi država velik del odgovornosti za prometno varnost prelaga na državljane oz. uporabnike, s tem pa daje napačen vtis, da so vzroki za nesreče izključno subjektivni.
Izvirni članek je objavljen na spletni strani kolesarji.org.