Avstrija kolesari na delo, kaj pa ti?

Urbactov project Active Travel Network, ki spodbuja t.i. mehke načine mobilnosti, kot sta hoja in kolesarjenje, se je že izkazal za izjemno uspešnega. Vanj je vključen tudi slovenski Ljutomer, ki se je med 29 prijavljenimi mesti uvrstil med tri finaliste za nagrado Evropske komisije na temo trajnostne mobilnosti. Ljutomer je primer dobre prakse zlasti zaradi uspešnega vključevanja prebivalcev v pripravo in izvedbo ukrepov trajnostne mobilnosti.

Pri spodbujanju mehkih oblik mobilnosti je zelo uspešen tudi vodilni partner projekta Active Travel Network – avstrijski Weiz. S kampanjo »Ich radel zur Arbeit« ali po slovensko »Jaz kolesarim na delo« so uspeli povečati delež kolesarjev in istočasno prispevati k zdravju prebivalstva.

Potem ko so v Weizu ugotovili, da je kar 40 do 70 % zaposlenih od kraja dela oddaljenih manj kot 5 kilometrov, so se odločili težave s prometnimi zastoji odpraviti s spodbujanjem alternativnih načinov mobilnosti. Na razdalji do 5 kilometrov je kolo idealno prevozno sredstvo!

Leta 2007 so prvič izvedli dvomesečno tekmovanje, na katerem so sodelavci v dvojicah zbirali kilometre, prevožene s kolesom. V službo so se morali čim pogosteje pripeljati s kolesom in tisti, ki so po dveh mesecih več kot pol delovnih dni prispeli na tak način, so bili nagrajeni. Nagrade so sponzorirala podjetja, vključena v projekt.

Lani se je akcija iz Weiza razširila na nacionalno raven s sloganom »Österreich radelt zur Arbeit« (»Avstrija kolesari na delo«). Kampanji se je priključilo 8000 kolesarjev iz 2000 podjetij in organizacij, ki so skupaj prevozili 1,3 milijone kilometrov, kar je 32-krat okoli ekvatorja! Izračuni kažejo, da so kolesarji ozračju prihranili 209 ton ogljikovega dioksida, v svojih denarnicah 606.000 evrov za gorivo, svojim delodajalcem pa milijon evrov stroškov bolniškega staleža.

Podobna akcija se pri nas odvija od leta 2010, nazadnje jo je lani jeseni organiziral Urbanistični inštitut RS. V našem primeru gre za kolesarjenje trojk, ki kolesarijo na delo, v šolo in po vseh drugih vsakdanjih poteh. Cilj projekta V troje je prav tako spodbujanje dnevnega kolesarjenja namesto vožnje z avtomobilom. V akciji je leta 2012 sodelovalo 162 ekip iz 17 krajev po Sloveniji, ki so prekolesarili 44.899 kilometrov in s tem prihranili več kot 7 ton izpustov CO2.

Nekateri kolesarijo na delo, kaj pa ti?

Zapri
IPoP © Copyright 2018. Vxe pravice pridržane Zasebnost Pravni zaznamki
Zapri