Ljutomer spodbuja mehko mobilnost v okviru evropskega projekta Active Travel Network

Mehki načini mobilnosti so ključ do trajnostne prihodnosti evropskih mest, saj rešujejo probleme prometnih zamaškov in dobro vplivajo na zdravje meščanov. Vsi poznamo priljubljene sisteme izposoje koles v velikih evropskih mestih kot so Kopenhagen, Paris in London, ker so njihova ureditev, uporaba in uspeh množično zastopani v medijih. Kako pa je v majhnih in srednje velikih mestih?

Projekt Active Travel Network v okviru programa URBACT, ki združuje osem evropskih mest in univerzo, med njimi je tudi slovensko mesto Ljutomer, je na tem delal zadnji dve leti. V projektu poleg Ljutomera sodelujejo avstrijski Weiz in Univerza v Gradcu , Skanderborg na Danskem,  Serres v Grčiji,  Riccione in  Novarra v Italiji, Sebes v Romuniji in  Norderstedt v Nemčiji. Če vas zanimajo občinske politike za spodbujanje kolesarjenja, se ta mesta splača spoznati.

Ozaveščevalne kampanje v šolah in trgovinah

V Ljutomeru so organizirali igro »Prometna kača«, v katero so vključili otroke vseh treh osnovnih šol v mestu. Glavni cilj te igre je spodbuditi otroke, da v nekem časovnem obdobju v šolo potujejo okolju prijazno, varno in zdravo, npr. peš, z rolerji, s kolesom, z javnim prevozom ali da te načine mobilnosti vsaj delno kombinirajo z avtomobilom. Na ta način se otroke privaja na alternativne načine prevoza, istočasno pa se zmanjšuje avtomobilski promet v bližini šol. S to igro so v Ljutomeru dosegli kar 482 otrok in njihovih družin in uspeli trajno povečati uporabo mehkih načinov mobilnosti za prihod v šolo. Pešačenje v šolo se je povečalo za 4,4 odstotka, kombiniran prihod pa za 8,3 odstotka. Tekom igre se je delež otrok, ki jih v šolo z avtomobilom pripeljejo starši, zmanjšal za 12 odstotkov. Uporaba mehkih načinov mobilnosti, zlasti hoje, je ostala na visoki ravni tudi po koncu igre.

Mestno politiko za spodbujanje mehkih načinov mobilnosti in sodelovanje v mednarodnem projektu Active Travel Network je med obiskom v Ljutomeru pohvalil tudi predsednik republike Danilo Türk.

Drug dober primer je mesto Sebes v Romuniji, ki je uredilo omrežje pešcem in kolesarjem prijaznih trgovin. Pobuda je potekala kot del širše kampanje »Zelena luč za pešce in kolesarje« (Green light for pedestrians and cyclists). Podjetja vključena v prostovoljno omrežje so tistim, ki so pripotovali okolju prijazno, ponujali produkte in storitve po posebnih cenah. Več o tem v članku na spletni strani URBACT.

Partnerji projekta Active Travel Network so razvili več uporabnih orodij za mestne prometne strokovnjake. Osnovali so strokovne študije in materiale za pripravo kampanj za spodbujanje trajnostne mobilnosti ter gradiva za usposabljanja o upravljanju mobilnosti in osnovnih vprašanjih prometa in energije. Poleg tega pa so, kot vidimo iz primera mesta Ljutomer, na različne načine aktivirali meščane ter trajno vplivali na mestne politike za trajnostno mobilnost.

Povezava na izvirni članek.

Zapri
IPoP © Copyright 2018. Vxe pravice pridržane Zasebnost Pravni zaznamki
Zapri