Peticija za Fabianijev most

Ljubljanska kolesarska mreža še zadnjič poskuša prepričati odgovorne za spremembo predvidenega prometnega režima na Fabianijevem mostu v Ljubljani. V ta namen je sredi junija pričela z zbiranjem podpisov tudi prek spletne peticije.

Fabianijev most je načrtovan kot dvoetažni most. Na spodnji etaži mostu naj bi se smeli gibati pešci in kolesarji, na zgornji pa samo motorna vozila. Zgornja etaža mostu bo vsebovala štiri pasove za motorizirani promet, pešci in kolesarji pa bodo morali uporabiti stopnice, dvigala, klančine ali pa daljše obvoze, da bodo lahko prehajali med omenjenima ulicama. Kolesarji in pešci bodo za razliko od motornega prometa morali premagovati višinsko razliko (vsaj tri metre), to pa je za omenjene uporabnike veliko bolj zahtevno kot za avtomobilski promet. Starejši, invalidi in najmlajši pešci bodo lahko imeli težave s hojo po stopnicah.

Kot poudarja Ljubljanska kolesarska mreža bi bilo potrebno za uporabnost mostu, zlasti z vidika kolesarskega prometa, načrte Mestne občine Ljubljana spremeniti. Štiripasovno cesto je potrebno spremeniti v tropasovno, robni pas pa nameniti pešcem in kolesarjem. S to potezo bi sledili novi Prometni politiki MOL, ki teži k spodbujanju trajnostnega prometa s povečevanjem deleža pešačenja, kolesarjenja ter uporabe javnega potniškega prometa. Poleg tega je Roška cesta tripasovna, Njegoševa cesta pa večinoma dvopasovna, zaradi česar štiripasovni Fabianijev most tudi z vidika avtomobilskega prometa nima pravega smisla.

Skrb zbujajoče je dejstvo, da je število smrtnih žrtev zaradi onesnaženega zraka 4-krat večje, kot je število žrtev zaradi prometnih nesreč, število smrtnih žrtev zaradi pomanjkanja gibanja pa je celo 6-krat večje.

V neposredni okolici Fabianijevega mostu se nahaja Cerkev Svetega Petra, Hrvatski trg, največje bolnišnično območje v državi, visoka zdravstvena šola, dve srednji šoli ter ena osnovna šola. Pešci in kolesarji bodo z veseljem uporabljali tako zgornjo kot spodnjo etažo Fabianijevega mostu. Za prehodnost prostora in posledično kvaliteto bivanja bi bilo zelo slabo, če nemotoriziranim udeležencem v prometu ne bi dopustili legalne uporabe zgornje etaže mostu.

Peticijo lahko podpišete na tej povezavi.

Sheme predvidene ureditve ter predlog Ljubljanske kolesarske mreže:

Zapri
IPoP © Copyright 2018. Vxe pravice pridržane Zasebnost Pravni zaznamki
Zapri