Spletna skupnost Tretji člen v svoji novi kampanji poziva pristojne, da preprečijo nenadzorovano razprodajo slovenske krajine ter omejijo škodljive družbene, okoljske in prometno-varnostne učinke poplave oglasnih veleplakatov.
Kot opozarja Tretji člen, Slovenija doživlja poplavo oglasnih veleplakatov. Nihče pravzaprav ne ve, koliko jih je – ocene se gibljejo med 7.000 in 10.000 plakati. A to število kljub nasičenosti in vedno večjemu odporu javnosti še naprej raste.
Naraščanje števila veleplakatov temeljito spreminja podobo slovenskega podeželja. Kot ugotavlja Tretji člen, v naši krajini ne prevladujejo več kozolci, gnezda štorkelj ali pogledi na vršace. Pokrajino vse bolj opredeljujejo vsiljiva oglasna sporočila, zaradi katerih se zdi, da živimo v deželi nebrzdanega potrošništva in ne v državi aktivnih državljanov, kjer je javni interes pomembnejši od partikularnih interesov kapitala.
Tretji člen opozarja, da ima poplava plakatov številne negativne učinke na kakovost življenjskega okolja. Oglasne konstrukcije posegajo v javni prostor in si prilaščajo neprecenljive javne dobrine, kot je neoviran pogled na krajino. Njihove agresivne postavitve ogrožajo prometno varnost. Umetno osvetljeni plakati svetlobno onesnažujejo tudi ponoči, povzročajo nepotrebno porabo električne energije ter škodljivo vplivajo na številne živalske vrste. Razprodana krajina je vedno večja ovira tudi turizmu, katerega glavna vrednota je ravno čisto, neokrnjeno naravno okolje.
Slovenska država se je doslej prilagajala interesu oglaševanja. Oglasno poplavo dopušča z razdrobljeno in pomanjkljivo zakonodajo, katere izvajanje je praktično nemogoče nadzirati.
Tretji člen zato poziva vlado, ministre, pristojne za prostor, okolje in promet, ter državni zbor, da zaustavijo poplavo oglaševanja. Zahteva, da se javni interes postavite pred zasebnega, ter da pristojno pripravijo in sprejmejo vse potrebne ukrepe za ustavitev poplave oglaševanja izven mest.
Pozivu se lahko pridružite tukaj.