Prometno načrtovanje na križišču: na desno ali na Dansko?

Sporna ureditev križišča med Poljansko in Roško cesto v Ljubljani

Križišče med Poljansko in Roško cesto, ki bo po odprtju mostu pri Cukrarni izjemno pomemben del notranjega ljubljanskega cestnega obroča, uvaja nove, radikalnejše smernice sobivanja voznikov avtomobilov s pešci in predvsem kolesarji. V križišču se zelena luč za pešce in kolesarje prižge nekaj sekund pred zeleno lučjo za avtomobile, kolesarji pa so v križišču fizično precej manj zaščiteni in zato bolj izpostavljeni. Zato ne čudi, da je v komentarju javne agencije za varnost prometa zaznati zadržanost, o ustreznosti rešitve pa močno dvomijo tudi strokovnjaki za prometno infrastrukturo z ljubljanske gradbene fakultete. Več na www.dnevnik.si.

Občinski načrti za revitalizacijo nekdanje tovarne koles

Projektna skupina razvojnega projekta Second Chance je po letu in pol pripravila pilotno naložbo za center Rog. Zasnovan je kot produkcijski projekt in bo predvidoma junija letos postavljen na Petkovškovem nabrežju.  Second Chance je razvojni projekt petih evropskih mest, ki sodelujejo pri preoblikovanju nekdanjih industrijskih območij in njihovi kulturni oživitvi. Poteka v Nürnbergu, Leipzigu, Benetkah, Krakovu in Ljubljani. Ljubljanska partnerja sta MOL ter Muzej in galerije mesta Ljubljane, trajal pa bo od januarja 2010 do junija 2013. Več na www.delo.si.

 

Predstavitev pilotnega projekta za bodoči Center Rog

Konkreten začetek ljubljanskega projekta, po letu in pol raznih analiz in posvetov, bo produkcijski paviljon, ki bo predvidoma junija 2012 postavljen na Petkovškovem nabrežju. S paviljonom bo tako mogoče v manjšem merilu izvajati projekte in delovanje bodočega centra Rog in se bo, kot kasneje center Rog, posvetil predvsem področju likovnih umetnosti, arhitekture in oblikovanja. Del projekta bo tudi laboratorij za 3D tiskanje, ki bo omogočal uporabnikom praktično seznjanjenje z umetnostmi, prostor pa bo, kolikor mogoče, nudil razstavne površine in bo deloval kot info točka Centra kreativnih industrij. Poleg pilotnega projekta se razvijajo tudi vsebinska partnerstva z Inštitutom in akademijo za multimedije in Akademijo za likovno umetnost in oblikovanje, katerih rezultat bo spletna stran projekta. Več na www.mladina.si.

 

Upravičenci do neprofitnega stanovanja v Ljubljani znani v soboto

Nadzorni svet ljubljanskega stanovanjskega sklada je danes potrdil seznam 456 upravičencev do najema neprofitnega stanovanja in se seznanil z vloženimi pritožbami zoper uvrstitev na prednostno listo. Seznam upravičencev bo objavljen v soboto v časopisu, na spletnih straneh MOL in sklada ter na oglasni deski sklada na Zarnikovi ulici v Ljubljani. Nadzorniki so se seznanili z vloženimi pritožbami zoper uvrstitev na prednostno listo za dodelitev neprofitnih stanovanj na podlagi 14. javnega razpisa. Na listo se je od 3985 prijavljenih prosilcev uvrstilo 3348 upravičencev. Več na www.delo.si.

Na voljo nekaj oskrbovanih stanovanj

V Trnovem in Murglah so se sprostila nekatera oskrbovana stanovanja, nekaj pa jih bo vseljivih v kratkem, sporočajo v Javnem stanovanjskem skladu Mestne občine Ljubljana. Stanovanjski sklad zato poziva meščane in meščanke, naj oddajo vlogo za dodelitev oskrbovanega stanovanja. Upravičenci do teh stanovanj so starostni ali invalidski upokojenci, praviloma starejši od 65 let, ki so popolnoma poslovno sposobne osebe. Oskrbovana stanovanja bo sklad oddal v najem za nedoločen čas, zaračunaval pa bo neprofitno najemnino. Javni razpis za dodelitev oskrbovanih stanovanj je trajne narave, kar pomeni, da velja do preklica. Več na www.dnevnik.si.

Od 52 stanovanj prodali samo dve

V Celovških dvorih je bilo konec minulega leta in v začetku letošnjega leta naprodaj 52 stanovanj. Vendar pa je stečajni upravitelj Bojan Klenovšek prejel zgolj štiri ponudbe za nakup enega od ponujenih stanovanj, od tega pa sta bili dve ponudbi neveljavni in zato zavrnjeni. Prva zato, ker je kupec zgolj izrazil namero o nakupu, druga pa zato, ker ponudba ni dosegla izhodiščne cene. Z uspešnima ponudbama sta dva kupca kupila eno dvoinpolsobno in eno dvosobno stanovanje. Več na www.dnevnik.si.

 

Garaža pod ljubljansko tržnico nima gradbenega dovoljenja

Ministrstvo za infrastrukturo in prostor je ugodilo pritožbi devetih posameznikov in Nadškofije Ljubljana ter razveljavilo gradbeno dovoljenje za garaže pod tržnico, rekonstrukcijo Mahrove hiše in ureditev Vodnikovega trga. Zadevo je vrnilo Upravni enoti Ljubljana – izpostava Center, ki bo morala o dovoljenju odločati znova. Več na www.dnevnik.si.

Arheologi do 20. marca na Vodnikovem trgu

Na območju Vodnikovega trga se bodo v ponedeljek začele arheološke raziskave, ki morajo biti opravljene pred začetkom gradnje podzemne garažne hiše pod ljubljansko tržnico. Zaradi tega bo do predvidoma 20. marca 2012 zaprt del tržnice, onemogočeno bo parkiranje na nekaterih parkirnih prostorih. Poročali smo že, da bo projekt gradnje garažne hiše pod tržnico in prizidka k Mahrovi hiši stal okoli 31,2 milijona evrov, trenutno pa je v fazi pregledovanja prijave edinega zainteresiranega gradbinca, to je Gradis G, ki je za partnerja izbral Kranjsko investicijsko družbo. Sledil naj bi še konkurenčni dialog, nato pa naj bi mestna občina omenjena kandidata pozvala k oddaji končne ponudbe. Več na www.dnevnik.si.

Nadškofija blokirala garažo pod tržnico

Ministrstvo za infrastrukturo in prostor je Mestni občini Ljubljana po pritožbi devetih bližnjih stanovalcev in Nadškofije Ljubljana razveljavilo gradbeno dovoljenje za garažno hišo pod tržnico in prizidek k Mahrovi hiši. Zadevo je v ponovno odločanje vrnilo Upravni enoti Ljubljana – izpostava center, ki bi si lahko za to vzela nekaj tednov časa, sicer pa lahko občina sproži tudi upravni spor s tožbo na upravnem sodišču. V tem primeru bo upravna enota s ponovnim odločanjem počakala do razsodbe sodišča. Sicer pa naj bi po pojasnilih ministrstva za infrastrukturo in prostor občina brez gradbenega dovoljenja ostala, ker je nameravala zaščito gradbene jame (sidriranje s prednapetimi geotehničnimi sidri) izvesti pod stavbo semenišča, za kar pa bi morala pridobiti dovoljenje Nadškofije Ljubljana. Ta pa gradnji garažne hiše pod tržnico nasprotuje, saj se v prvi vrsti boji poškodb, ki bi lahko nastale na semenišču in stolnici, zato je težko verjeti, da bi občini dali potrebno soglasje. Več na www.dnevnik.si.

 

Tobačna mesto: gradbena jama ogroža kulturno dediščino

O posedanju, ki ga povzroča gradbena jama projekta Tobačna mesto, smo pisali že na začetku meseca, ko se je izkazalo, da so se ob jami posedli oziroma zvili železniški tiri, zaradi česar so vlaki tam morali voziti počasneje. Tokrat so na uničevanje zaščitene stavbe opozorili ljubitelji kulturne dediščine, ki gradbena dela v Tobačni spremljajo že dlje časa. Kot smo sprva neuradno izvedeli, zgradba poka in se poseda, tamkajšnji najemniki pa so prejeli obvestilo o postopku urgentne izselitve, če bi dela v gradbeni jami staro stavbo preveč načela. Nekateri celo sklepajo, da namerava investitor poškodbe uporabiti kot priročen izgovor za njeno rušenje in s tem povečanje gradbenega prostora. Več na www.delo.si.

 

Društvo Focus: Nezrelost avtomobilskega oglasa

Društvo za sonaraven razvoj Focus je zmotil oglas avtomobilskega proizvajalca Opel, ki se zadnje dni vrti na slovenskih televizijah. Oglas se je zato znašel na njihovem sramotilnem stebru. Gre za oglas, v katerem anonimni nesrečnik srednjih let „trpi“ na avtobusu, vendar dočaka odrešitev, ko med vožnjo z javnim potniškim prometom skozi okno uzre Oplov salon in si privošči njihovega jeklenega konjička. Nočne more javnega potniškega prometa je za glavnega akterja oglasa konec. Več na www.delo.si.

Zaradi parkirišča se je usul plaz tožb

Mestna občina Ljubljana je leta 2009 na javni dražbi družbi Tritonis za dober milijon evrov prodala 1356 kvadratnih metrov veliko parkirišče in 292 kvadratnih metrov veliko zelenico ob Vojkovi cesti za Bežigradom. Podjetje je na zemljišču nameravalo postaviti garažno hišo s poslovnimi prostori, prav pri pridobivanju gradbenega dovoljenja pa so naleteli na neprijetno presenečenje, saj je več družb iz bližnjih stavb predložilo dokumente, s katerimi so dokazovale, da imajo pravico do uporabe zemljišča. Več na www.delo.si.

 

Kucler Dolinarjeva: Podražitve potniškega prometa niso pravi ukrep za reševanje težav

Skupna kandidatka NSi in SDS za županjo Ljubljane Mojca Kucler Dolinar v intervjuju za Demokracijo ocenjuje, da podražitve potniškega prometa niso pravi ukrep za reševanje težav, pač pa je treba na javni prevoz privabiti več ljudi. Slednje bi storila tudi s tramvajem, za katerega bi sicer odločitev sprejela še v tem mandatu. Glede investicij v slovenski prestolnici Kucler Dolinarjeva ocenjuje, da so nekatere bistvene obtičale, čeprav jih Ljubljana nujno potrebuje. Pri tem izpostavlja objekt za predelavo odpadkov, za katerega je bilo že “pripravljenih 77 milijonov evrov evropskih sredstev”, kanalizacijsko omrežje, kjer se z gradnjo zamuja, in posodabljanje potniškega prometa. Več na www.dnevnik.si.

Hotel Plaza v BTC bodo odprli poleti

V poslovnem in trgovskem središču BTC City bo družba Zlatarna Celje poleti odprla prvi hotel v tem delu Ljubljane. Imel bo štiri zvezdice, v 60 metrov visoki stavbi pa bo 236 sob, ki bodo namenjene predvsem poslovnežem. V moderno oblikovani stavbi z etažnostjo 2K + P + M + 15 bodo poleg sob še restavracija, bara v pritličju in na terasi, več konferenčnih dvoran in prostorov, soba za fitnes in podzemna garaža. Trgovin v njem ne bo, saj jih je v neposredni okolici na pretek. Skupna bruto površina objekta znaša približno 20.000 kvadratnih metrov. Več na www.delo.si.

 

Za prometni kaos na Škofljici pripravljajo kratkoročne rešitve

Medtem ko župani občin ob razvojni osi 3a čakajo na sestanek z novo vlado, ki naj bi razjasnil, kakšna bo usoda dolgo pričakovane obvoznice mimo Škofljice, so na prometno-tehniškem inštitutu fakultete za gradbeništvo in geodezijo pripravili študijo ukrepov za boljšo pretočnost prometa na Škofljici. Ta po besedah direktorja Direkcije RS za ceste (DRSC) Gregorja Ficka predvideva razširitev obstoječe ceste na relaciji Lavrica-Škofljica na tri vozne pasove, s tem da bi se prometni režim na petkilometrskem odseku spreminjal s pomočjo talne elektronske signalizacije. “V času prometnih konic bi se pasovi obračali. Zjutraj bi vozniki vozili po dveh pasovih iz smeri od Kočevja proti Ljubljani, popoldne, ko gredo ljudje iz služb, pa bi bila odprta dva pasova proti Kočevju,” je pojasnil Ficko. Več na www.dnevnik.si.

 

Z 296-metrskim mostom čez reko in tire

Pol stoletja po tem ko je Sava odnesla most na Logu, bo Sevnica končno dobila drugo povezavo do regionalne ceste od Celja do Drnovega. Dolga leta pričakovani most čez Savo, ki bo povezal Log in vzhodni del Sevnice, bodo po najbolj optimističnem scenariju začeli graditi v prvi polovici leta 2014. Postavljeni cilj je nekoliko odvisen od pravočasne priprave občinskega prostorskega načrta, predvsem pa od hitrosti države pri črpanju evropskih sredstev za razvoj prometne infrastrukture. Sredi tedna je potekel rok za oddajo pripomb na osnutek načrta, na katere bo občina odgovorila že na torkovi seji občinskega sveta. Po predvidenem sprejetju odloka v poletnih mesecih bo država v poldrugem letu pridobila zemljišča in potrebna dovoljenja ter ob uspešni kandidaturi za evropska sredstva izvedla razpis za izvajalca del. Več na www.delo.si.

 

V sedmih letih niti enega neprofitnega stanovanja

Občina Novo mesto v sedanjih mejah je sicer kot ustanoviteljica podjetja Zarja leta 1992 vanj vložila 702 stanovanji in pet poslovnih prostorov. Leta 2003 je občina podjetje tudi dokapitalizirala, in sicer s konverzijo dajatev v lastninske deleže, s čimer je zrasel občinski delež v podjetju na nekaj manj kot 68 odstotkov. Ker se je del stanovanj leta 1992 prodal v skladu s takratnim stanovanjskim zakonom, ima danes Zarja v lasti 410 stanovanj, od tega je 291 neprofitnih. Skupaj z 28 stanovanji, ki so še vedno v neposredni lasti občine, bi torej v takšnem stanovanju živel vsak 75. Novomeščan, medtem ko lahko v prestolnici nepridobitno najemnino pričakuje vsak 55. prebivalec. Čeprav Zarja posluje kot gospodarska družba, ima novomeška občina dodelitveno pravico za neprofitna stanovanja, a jih za nove prosilce v mestu ob Krki praktično ni. Več na www.dnevnik.si.

 

V urejenost mesta bi morali vložiti več truda

V letu, ko Maribor nosi naziv kulturne prestolnice Evrope, se v mestu pričakuje nekaj več. Več kulturnih dogodkov, več ljudi, presežek morda tudi na področju urejenosti ulic, zelenih in vodnih površin. Franc Kangler, župan Mestne občine Maribor, je na zadnji seji mestnega sveta slišal očitke, da razmere na področju urejenosti mesta niso najboljše. Mariborčani, ki smo jih na ulici vprašali, kaj menijo o urejenosti mesta, se spomnijo, da sta predvsem mestno središče in Mestni park včasih živela boljše čase. Več na www.vecer.com.

Ptujska dvorana je že nabito polna – vprašanj in nejasnosti

Ptujski svetniki so šele včeraj odločili, da občina lahko poišče podjetje, ki bi ji zagotovilo manjkajočih pet milijonov evrov za gradnjo nove košarkarske dvorane. Čeprav govorijo o koncesionarju, ki bi dve desetletji dvorano osvetljeval in ogreval, bo to le prikrita zadolžitev mestnega proračuna. Župan Štefan Čelan lahko ves mesec do naslednje seje občinskega sveta pripravlja dokumente in analize, ki so jih od njega včeraj zahtevali občinski svetniki in s katerimi so pogojevali svoje dokončno odločanje o gradnji košarkarske dvorane za evropsko prvenstvo prihodnje leto. Čeprav so sprejeli osnovno zamisel projekta, hočejo ob dokončnem investicijskem programu vedeti za vse proračunske stroške občine, vrednost občinske parcele, stroške projektiranja, predvideno zasedenost dvorane po košarkarskem prvenstvu in zaslužke. Od župana so zahtevali izračune, kako bi gradnja obremenila občinski proračun za prihodnja leta in kako bo občina brzdala dobavitelja elektrike in toplote. Več na www.delo.si.

 

Izposoja koles po vzoru ljubljanskega Biciklja naj bi v Kopru zaživela sredi marca

Projekt izposoje koles v Kopru, ki ga je zagnala Multimedijska hiša Ibis iz Ljubljane, bo predvidoma stekel sredi marca. Mladen Bijeljac iz Ibisa je pojasnil, da se je projekt nekoliko zavlekel zaradi neugodnih vremenskih razmer, poleg tega čakajo na priključitev sistema na električno omrežje. V Ibisu, ki se je edini prijavil na javni poziv Mestne občine Koper, računajo, da bo projekt stekel okoli 15. marca. Za zdaj bo postavljenih šest avtomatiziranih kolesarnic z nadstreškom, pri čemer si bo kolo mogoče izposoditi na eni od postaj in ga po uporabi vrniti na kateri koli predvideni lokaciji. Več na www.dnevnik.si.

Dajmo krovcem pravila

Najprej bi morali opredeliti in potem tudi uveljavljati pravila za gradnjo streh, ki bi vzdržale močno burjo. Tako bi lahko povzeli razmišljanja proizvajalcev kritin, krovcev, zavarovalničarjev in stroke o tem, kaj narediti, da ob burji v Vipavski dolini ne bo več toliko poškodovanih hiš in drugih poslopij. Več na www.primorske.si.

Odprtje galerije ne bo prvoaprilska šala

Tokrat gre zares: v začetku aprila bodo odprli prenovljeno historično palačo Kazina, sedeža Obalnih galerij v Piranu. Otvoritev so sicer napovedali na sam kulturni praznik, a so se zahtevna dela nekoliko zavlekla. Galerija bo po štirih desetletjih spet zasijala v podobi, ki se poda hramu visoke likovne umetnosti. Več na www.primorske.si.

 

Majske poljane in Kresnice? Občin nakup ne zanima.

Zemljišča in stanovanja, ki jih Primorje prodaja v Novi Gorici in v Ajdovščini, ne ene ne druge občine ne zanimajo. Čeprav bi bila lahko zanimiva za neprofitna stanovanja, a je cena previsoka ovira. V Ajdovščini ne bi kupovali niti, če bi bila nižja. Več na www.primorske.si.

Tokrat v prednosti mladi pari

Javni stanovanjski sklad Mestne občine Koper je objavil razpis za oddajo tržnih stanovanj v najem enočlanskim in dvočlanskim gospodinjstvom. Tokratni razpis zaradi velikosti stanovanj ni namenjen družinam, so pa v prednosti mladi pari, ki so na dosedanjih razpisih težje zbrali potrebne točke. Več na www.primorske.si.

Apartmaji odžirajo kruh

“Zakaj na enem koncu Portoroža ista politična ekipa na občini dovoljuje gradnjo počitniških apartmajev, na drugem koncu pa jo prepoveduje?” se sprašuje Mauro Belac iz Krajevne skupnosti Portorož. V tem kraju je namreč na dnevnem redu obravnava prostorskega načrta za gradnjo počitniških apartmajev na Bernardinu. Za katero naj bi investitor zlahka dobil zeleno luč z občine. Več na www.primorske.si.

Sežana – Parkirišče naj bi (spet) trg postalo

Trgu 28. avgusta v Sežani še danes večina domačinov reče kar stara avtobusna postaja, čeprav so se avtobusi že pred leti preselili na drugi konec mesta. Velik trg, pod katerim je velik vodnjak, so takoj zavzeli avtomobili. Občina pa namerava narediti tej pločevinasti anarhiji konec in območje spet spremeniti v mestni trg.Tako je vsaj razvidno iz predloga rebalansa letošnjega proračuna, v katerem je občinska uprava predvidela povečanje postavke za urejanje in obnove javnih površin z zdajšnjih 80.000 na 155.000 evrov. In levji delež povečanja je namenjen prav pripravi projekta za ureditev Trga 28. avgusta. 3000 kvadratnih metrov veliko območje med železniško progo in Partizansko cesto, nekdanjim hotelom Triglav, občinsko stavbo in cerkvijo je v zgodovini Sežane zaživelo kot stična točka med Vasjo in Gradiščem. Več na www.primorske.si.

 

Občina: 325 stanovanj je pretirano število

Zanimanje za upravljanje z novim izolskim turističnim kompleksom na širšem območju ladjedelnice, ki ga snuje konzorcij podjetij Urbana prenova Izola (UPI) z Janezom Zemljaričem na čelu, je pokazala španska hotelska veriga Melia Hotels International. V njem naj bi uredili 1400 ležišč v hotelih petih in štirih zvezdic, lastno manjšo marino in zasebno peščeno plažo, pa tudi 325 stanovanj. Več na www.primorske.si.

Tudi z manjšim vadiščem vojska ostaja nezaželena

Po viku in kriku zaradi osnutka državnega prostorskega načrta (DPN) za Osrednje vadišče slovenske vojske Postojna (OSVAD), ki je na lanskih javnih razgrnitvah naježil prebivalce vseh treh občin, se zdaj območje vadišča vrača s 152 na 125 kvadratnih kilometrov. Kljub temu se boj proti vojski nadaljuje. Več na www.primorske.si.

 

Write a response

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Zapri
IPoP © Copyright 2018. Vxe pravice pridržane Zasebnost Pravni zaznamki
Zapri