Kolesarski fiasko pri Cukrarni

Kolesarski fiasko pri Cukrarni

Na zgornji ploščadi še nedokončanega mostu pri Cukrarni bi dovolili zgolj motorni promet. Pešcem in kolesarjem bi za prečkanje reke namenili spodnjo etažo, do katere bi morali dostopati po stopnicah, z dvigalom ali po strmi klančini. “Kolesarjem iz smeri Roške ceste sta za premagovanje višine ene etaže na voljo Živinozdravska ulica ali Poljanska cesta, se pa pogovarjamo tudi o uvedbi klančine od Poljanske ceste do Poljanskega nasipa,” razlaga Jurij Kobe, projektant mostu. Vendar prej omenjena obvoza podaljšata kolesarju pot za 300 metrov v prvem in za skoraj pol kilometra v drugem primeru. Več na www.dnevnik.si.

Garažo pod tržnico bo plačal zasebnik

Na Mestni občini Ljubljana je dokončno dozorela odločitev, da za gradnjo garaže pod tržnico poiščejo zasebnega partnerja. V zameno mu nameravajo ponuditi bližnjo Mahrovo hišo, kjer bi lahko uredil manjši butični hotel ali poslovne prostore, v pritličju stavbe, ki bo dobila tudi nov prizidek, pa je predvidena pokrita tržnica. Mestni svetniki bodo o takšni rešitvi, ki bo podlaga za objavo javnega razpisa, s katerim bodo poiskali zasebnega partnerja, odločali 4. julija. Več na www.dnevnik.si.

Prireditev na Prešernovem trgu občina ne bo preveč omejevala

Ljubljanske mestne svetnike je včeraj razburila namera o omejitvi “neobčinskih” prireditev na Prešernovem trgu. Mestni svetnik SDS Anže Logar je še pred glasovanjem o odloku, ki med drugim uvaja višje najemnine za gostinske vrtove na javnih površinah, opozoril, da želi župan Zoran Janković drugače mislečim s to potezo omejiti možnost zborovanja na osrednjem slovenskem trgu. Več na www.dnevnik.si.

Pod Kongresni trg večji del mesta

Na Mestni občini Ljubljana so se po pregledu prispelih vlog za najem parkirnega prostora v garažni hiši pod Kongresnim trgom odločili, da najem omogočijo še stanovalcem Starega trga, Gornjega trga do Rožne ulice in Gallusovega nabrežja od Čevljarskega mostu do stebričkov. Pogoja za dodelitev parkirnega prostora sta stalno prebivališče in lastništvo vozila. Za vsako stanovanje je mogoče dobiti en parkirni prostor, za katerega bo občina izdala dve parkirni kartici, ki pa bosta omogočali istočasni vstop le enemu vozilu. Najemnina bo znašala 60 evrov na mesec. Več na www.dnevnik.si.

Ljubljana: Kratke postanke bodo podražili

Na mestni občini so se odločili, da z uvedbo 20-odstotnega DDV prevetrijo tudi način zaračunavanja parkirnine na tako imenovanih belih conah. S prvim julijem bodo na parkomatih ukinili možnost plačila parkirnine po desetminutnih intervalih in uvedli “poenotene” tarife, ki bodo pri plačilu s kovanci znašale 70 centov za eno uro, 1 evro za 80 minut in 1,40 evra za dve uri. Še nekoliko bolj dosledni so bili pri plačilu z urbano in moneto, saj bo po novem mogoče plačati le eno ali dve uri. Več na www.dnevnik.si.

Mednarodna komisija podprla prizadevanja za ohranitev Kolizeja

Mednarodna komisija za vrednotenje Kolizeja meni, da bi bil z rušitvijo Kolizeja izgubljen izjemen spomenik, pomemben za ves srednjeevropski prostor in da Kolizej vsekakor zasluži trajno razglasitev na državnem nivoju. Komisija je, kot je zapisala v poročilu, tako podprla stališče civilne iniciative za Kolizej. Več na www.dnevnik.si.

Nove podražitve: tokrat na vrsti gostinci

Gostinci v Ljubljani si lahko obetajo povišanje cen najema javnih površin, na katerih imajo postavljene gostinske vrtove. Mestni svet bo namreč na današnji seji obravnaval osnutek odloka o posebni in podrejeni rabi javnih površin, ki prinaša najpomembnejše spremembe ravno za gostince. Ti bi po novem odloku za postavitev gostinskega vrta na javnih površinah morali plačati bistveno višjo izhodiščno uporabnino, višina katere bo odvisna od tega, ali so gostinski vrtovi na območjih za pešce, v ožjem mestnem središču ali na preostalih območjih Ljubljane. Več na www.dnevnik.si.

Mestna knjižnica Kranj je vse dražja

Več kot enomesečna selitev knjižnega in neknjižnega gradiva ter opreme v obnovljene prostore nekdanje blagovnice Globus je skoraj končana. Knjižnico bodo odprli 29. junija, koliko denarja bo morala občina še plačati prodajalcem – IC Domu, Globusu trgovini in Primorju –, pa še vedno ni jasno. Več na www.delo.si.

Zaradi cestnine ljudem pokajo hiše

“Vse nam bodo uničili, a nikogar  ni, ki bi nam povrnil škodo,” nam je pred dnevi potarnala  prebivalka Cerkelj ob Krki Marija Butara ter pokazala na široke razpoke v stenah skromne hišice, ki leži ob državni  cesti, ki iz Čateža ob Savi vodi vse do Novega mesta. Odkar so januarja lani v  Kostanjevici ob Krki odprli nov most z obvoznico,   se mimo njene hiše in hiš preostalih prebivalcev  naselij ob cesti vali toliko težkih tovornjakov kot še nikoli poprej. To zvečine počno zaradi tega, da bi se izognili plačilu cestnine na avtocesti. Več na www.eko.dnevnik.si.

Iščejo lokacijo za novo tržnico

Na Vrhniki bodo po več kot dvajsetih letih spet dobili mestno tržnico. V ta namen so na občini ustanovili posebno komisijo, ki je že preučila več možnih lokacij in izluščila tri najbolj primerne. Po besedah župana Stojana Jakina je ena izmed teh Sodnijski trg, kjer bi lahko tamkajšnje arkade uporabili za pokriti del tržnice, trenutno najbolj “vroča” pa je lokacija na makadamskem trikotniku pri kmetijski zadrugi med Jelovškovo ulico in Delavskim naseljem. Tam je tudi vsa zemlja v občinski lasti. Več na www.dnevnik.si.

V Litiji prva polnilnica za električna vozila

Litijani so dobili prvo polnilno postajo za vozila na električni pogon. Občina Litija je v ta namen zagotovila prostor pri Mercatorjevi trgovini na Trgu na Stavbah in poskrbela za priključitev na distribucijsko omrežje, postajo pa je postavil in bo zanjo tudi skrbel Elektro Ljubljana. Polnjene bo do konca prihodnjega leta za vse uporabnike električnih vozil brezplačno. Več na www.eko.dnevnik.si.

Precej več potnikov na loškem avtobusu

Loški mestni avtobus je aprila prepeljal več kot 30 odstotkov več potnikov kot aprila lani, maja pa kar 41 odstotkov več potnikov kot maja lani. Očitno se je škofjeloška akcija Vsi na mestni avtobus, ko so prilagodili vozni red in močno znižali ceno vozovnice, dobro prijela. Več na www.dnevnik.si.

Türk: Nova medicinska fakulteta v interesu vse države

Predsednik republike Danilo Türk je na Taborskem obrežju v Mariboru položil temeljni kamen medicinske fakultete. Predsednik je po poročanju STA ob tem poudaril, da je to trenutno največji gradbeni projekt v Sloveniji, ki je v interesu celotne države, saj bo prinesel novo razvojno priložnost za naše zdravstvo. Po njegovih besedah je vse, kar se je dogajalo v preteklih dveh letih v zvezi z gradnjo te fakultete, dokaz, da potrpežljivost, vztrajnost in pošteno delo naposled pripeljejo do cilja. Več na www.delo.si.

Maribor: Veolia občini preprečila uporabo imena Certus

Med avtobusnim prevoznikom v Mariboru, podjetjem Veolia Transport Štajerska, in Mestno občino Maribor (MOM) je prišlo do novega zapleta, potem ko se je občina odločila prevzeti organizacijo potniškega prometa. Veolia, ki bo čez dober mesec dni ostala brez koncesije, je namreč občini z ustanovitvijo novega podjetja Certus Transport preprečila napovedano ustanovitev zavoda z imenom Certus. V Veolii pravijo, da je Certus del zgodovine skupine Veolia Transport. Občina: Zaščito bomo izpodbijali po sodni poti. Več na www.delo.si.

Tropi sredi Maribora

Čeprav zelenila, ki lahko nudi vsaj malo sence, predvsem pa popestri videz mesta ni nikoli odveč, pa je vsaj v strogem mestnem jedru najbrž treba nekoliko bolj premišljeno izbirati rastlinske vrste, s katerimi to počnemo. Tako je nemalo mimoidočih na Glavnem trgu zmotilo, da si je eden od lokalov na svojem gostinskem vrtu omislil palme. “Katastrofalno razmišljanje, da nekdo želi kakovost svojih storitev poudariti z oblikovno tako eksotično rastlino,” je komentiral podžupan Tomaž Kancler in napovedal, da bodo izdali odločbo za njihovo odstranitev. Več na www.vecer.com.

Hitra cesta med velenjskima jezeroma

Mestna občina Velenje je zaradi številnih pripomb in nasprotovanj prebivalcev v krajevni skupnosti Stara vas in Škale v javni razpravi, ki se je že končala, pripravila nov predlog umestitve najbolj spornega dela hitre ceste Velenje jug. Skupaj s strokovnjaki iz podjetja Lineal in Irgo Consulting so včeraj predstavili premik trase na nasip med Velenjskim in Škalskim jezerom. Več na www.dnevnik.si.

Posodobitve na železnicah: Divača-Koper

Direkcija RS za vodenje naložb v javno železniško infrastrukturo je zaradi naraščajočega prometa Luke Koper povečala prepustnost proge z modernizacijo naprav, s posodobitvijo upravljanja elektronapajalnega omrežja pa je omogočila daljinsko in zanesljivo upravljanje energetskih naprav elektrificiranih prog iz regionalnih centrov Ljubljana, Maribor in Postojna. Vrednost obeh projektov, ki sta potekala od leta 2007 do konca lanskega, znaša 94,1 milijona evrov, tretjino od tega je direkcija pridobila v skladih Evropske unije. Več na www.delo.si.

Septembra gradbeno dovoljenje za drugi tir

Modernizacija na progi Divača-Koper je del priprav na gradnjo drugega tira, saj morajo sedanjega posodobiti tako, da bo lahko sprejel povečan promet. Po Godčevih napovedih, naj bi bilo gradbeno dovoljenje izdano septembra. Do takrat naj bi imeli odkupljenih že večino zemljišč, sedaj jih imajo že nekaj več kot 86 odstotkov, ter rešili nekaj zatikanj pri okoljevarstvenem soglasju. Več na www.primorske.si.

Koprska plaža – talka ministrstva za okolje?

Dograditev koprske plaže ob Semedelski promenadi je odvisna od ministrstva za okolje, ki je pritožbeni organ v primeru sporne inšpektorske odločbe iz začetka februarja letos. Tedaj je namreč inšpektor za okolje podjetju Grafist, ki opravlja dela pri koprski plaži, zaustavil odvoz mulja s koprske Bonifike (kjer so odcejali mulj) na ankaransko Bonifiko. In dela pri semedelski plaži so bila februarja zaustavljena. Več na www.delo.si.

Piranska občina je apartmajsko naselje

Da zadnjih nekaj let urbanizem v piranski občini bolj ali manj kreirajo gradbeni lobiji in nepremičninarji, je seveda že povsem razvidno. Na eno zgrajeno stacionarno stanovanje namreč zraste 6,7 počitniških, namenjenih prodaji na trgu. Več na www.primorske.si.

V Livadah 44 novih parkirnih mest

Občina Izola pridobiva gradbena dovoljenja za parkirišče Livade-jug, saj namerava do konca leta zgraditi 44 novih parkirnih mest v Livadah med Južno cesto in ulico Emilia Driolia. Krajani Livad so se na ponedeljkovem srečanju z izolskim županom strinjali, da so parkirna mesta potrebna, a so hkrati izpostavili, da želijo ohraniti čim več že obstoječe zelenice. Nova parkirna mesta na dodatnem pločniku med Južno cesto in ulico Emilia Driolia se bodo funkcionalno navezovala na obstoječe parkirišče, uvoz na parkirišče pa bo ostal isti, so sporočili z izolske občine. Več na www.primorske.si.

V lucijskem avtokampu je več prostora za avtodome

Lucijski avtokamp je v letošnjo turistično sezono zakorakal s skoraj 50 sodobno urejenimi prostori za avtodome. Zemljišče dela avtokampa (približno 3000 kvadratnih metrov) so zravnali in na njem uredili 47 z živo mejo označenih ter ustrezno komunalno opremljenih parcel za kampiranje avtodomov. Več na www.primorske.si.

Dobravce zanima, ali je sončna elektrarna zakonita

Zaselek Dobrava v Porečah pri Podnanosu ima že dalj časa za sosedo farmo perutnine, ki stoji čisto na robu zaselka in nad katero so se ljudje že večkrat pritoževali, da smrdi. Nedaleč stran zadnjih nekaj let vodi vipavska hitra cesta, če bo šlo vse tako, kot je v svojih prostorskih aktih predvidela občina Vipava, pa bo zaselek kmalu ujet med cesto, farmo in še sončno elektrarno, pa četudi vsaj slednja, za razliko od prvih dveh, zraka z ničemer ne onesnažuje. Za slednjo je investitor že pripravil teren, Dobravci pa se mu bodo skušali upreti na sodiščih. Več na www.primorske.si.

Vrtojbenci so ogorčeni, ker bodo izgubili edini market

Vest, da bo Mercator konec junija zaprl market v Vrtojbi, je razhudila Vrtojbence. Včeraj so začeli podpisovati peticijo, upajoč, da bo trgovina le ostala. Za zdaj kaže, da je možnosti malo. Market naj bi namreč že dolgo posloval z izgubo, čeprav v Vrtojbi živi 2500 ljudi. Več na www.primorske.si.

Sosede moti gradnja doma starejših v Olmu

Gradnja doma upokojencev je razvnela strasti med prebivalci Olma. Predvsem v Ulici Generala Levičnika so ogorčeni in terjajo odgovore glede slabših bivalnih razmer in morebitnih poškodb, ki jih bodo zaradi gradnje utrpeli njihovi domovi. Več na www.primorske.si.

Lanthierijev dvorec je še v zraku

Kljub napovedim o skorajšnjem pričetku obnove osrednjega dela Lanthierijevega dvorca, je ta še vedno v zraku. Občina je za izvajalca izbrala družbo Strabag, a je drugi ponudnik, družba Stavbenik in družba GIVO v skupnem nastopu, na občino vložil zahtevek za revizijo. Več na www.primorske.si.

V Truškah so odprli hiške slovenske Istre

Idilične Truške so vas, ki leži 12 kilometrov izven Kopra. Tri montažne hiške s pogledom na bližnje vasi v zaledju (Lopar, Marezige …) in celo Koprski zaliv so umestili v naravno okolje, v bližini so nasadi fig, vinske trte, različno sadno drevje, oljke, sredozemska zelišča (lovor, sivka, rožmarin, drobnjak) in manjši zelenjavni vrt. Gostje si bodo lahko sami nabrali sezonsko zelenjavo ali kupili košarico domačih istrskih dobrot, od marmelad in vina do oljčnega olja in drugih lokalnih dobrot. Več na www.primorske.si.

Z ladjo iz Kopra v Trst samo v sanjah

Medtem ko po našem morju na gosto plujejo izletniške barkače s priljubljenimi ribjimi pikniki, pa nikakor ne morejo zaživeti redne pomorske linije med obalnimi mesti, ne domače ne čezmejne. Edina pomorska povezava, ki bi si danes lahko zaslužila to ime, je poletna linija italijanske družbe Trieste lines, ki povezuje Trst z Rovinjem in Puljem ter ima postanek tudi v Piranu. A še ta je letos za slovenski del proge med tednom večinoma neuporabna. Več na www.primorske.si.

Država bi gradove prodala, kupcev ni

Zaradi lanskoletne ugotovitve računskega sodišča, da je država slab gospodar kulturnih spomenikov, so se na vladi novembra odločili prodati devet gradov, ki jih zaradi finančne luknje ne zmorejo primerno vzdrževati. Ker naj bi prve tri gradove, Otočec pri Novem mestu, Socka pri Vojniku ter Rihemberk nad Branikom na Goriškem, prodali že letos, smo se pozanimali, ali je kulturnemu ministrstvu pol leta po objavi namere zanje že uspelo najti kakšnega kupca. Odgovor je bil pričakovano negativen. Glede na potrebna vlaganja v obnovo teh objektov cene, ki se gibljejo od slabega milijona pa do skoraj treh milijonov evrov, za potencialne kupce očitno niso zadosti privlačne ali pa pričakujejo, da jih bo država v “drugem krogu” morda znižala vsaj za polovico. Več na www.dnevnik.si.

Slovenska naravna kopališča so čista

Evropska agencija za okolje (EEA) v poročilu ugotavlja, da so vse slovenske kopalne vode lani ustrezale evropskim merilom, kar je bolje kot leta 2009. Preverili so 46 naravnih kopališč, 21 obmorskih, 17 rečnih in osem ob jezerih. Evropska unija se je izkazala malo slabše, saj dosega minimalne standarde kakovosti kopalne vode 92 odstotkov obmorskih kopališč in 90,2 odstotka kopališč ob rekah in jezerih. Več na www.delo.si.

Zložljiva kolesa so doma v mestu

Da je kolesarjev v zadnjih letih v naših mestih več, bo verjetno kar držalo. Teže je presoditi, ali se krepi tudi katera vrsta, določen tip koles. Natančnih podatkov ni, na oko pa bi rekli, da je vse več t. i. zložljivih koles, katerih pravi smisel se pokaže ravno v mestu. Več na www.delo.si.

Nizozemci bodo gradili kolesarske avtoceste

Nizozemci bodo investirali v izgradno kolesarskih avtocest in s tem prihranili 144 milijonov evrov. Nizozemci so izračunali, da gradnja kolesarskih avtocest stane manj kot znašajo koristi. V prihodnjih nekaj letih nameravajo v široke kolesarske steze vložiti približno 100 milijonov evrov. To bo po gradnji na leto poplačano z vsaj 144 milijoni evrov zaradi prihrankov potovalnih časov, boljšega zdravja in okoljskih koristi. Več na www.delo.si.

Zapri
IPoP © Copyright 2018. Vxe pravice pridržane Zasebnost Pravni zaznamki
Zapri