Razpršena poselitev in razpršena gradnja

Razpršena poselitev

je poselitveni vzorec, za katerega je značilno večje število razpršenih manjših naselij ali delov naselij, z nizko gostoto poselitve, brez jasnega notranjega ustroja naselij in brez jasnih hierarhičnih odnosov med njimi.

Razpršena gradnja

ali ‘razpršena pozidava’ je redka, nestrnjena razmestitev objektov v prostoru, z nizko gostoto poselitve in brez prepoznavnega poselitvenega vzorca.

Izraza razpršena poselitev in razpršena gradnja se v uradnih dokumentih in predpisih s področja prostora pojavljata kot par, kjer je razpršena poselitev razumljena kot avtohtona lastnost določenih območij, medtem ko je razpršena gradnja razumljena kot negativen pojav v prostoru, ki v povezavi s suburbanizacijo in visokimi družbenimi stroški, povezanimi s porastom prometa ter gradnjo in vzdrževanjem infrastrukture, pomeni degradacijo kulturne krajine. Pri razpršeni gradnji gre bolj za razpršenost posameznih objektov na konkretni lokaciji ali ožjem območju, razpršena poselitev pa je lastnost širšega območja, pri kateri ne gre toliko za razmestitev posameznih objektov, ampak predvsem za nehierarhičen sistem majhnih naselij. Izraza razpršena poselitev in razpršena gradnja sta še posebej težko prevedljiva v angleščino zaradi posebnih pomenov in vrednostnih sodb, ki se nanju pripenjajo v slovenskem okolju.

DODAJ SVOJ KOMENTAR: Prosimo izpolnite vsa polja. Na vaš e-mail vam bomo poslali potrdilo o objavi vašega komentarja. Vaš e-mail javno ne bo objavljen.

ARHIV NOVIC

DOGODKI

Zbori za prostor: Zakaj javni promet ne bi bil brezplačen?

Ponedeljek, 21. maja 2018 ob 18h v Pritličju, Mestni trg 2, Ljubljana

Javni potniški promet prinaša nižje skupne družbene stroške prometa kot osebni promet, zato si mnogo mest želi spodbuditi njegovo uporabo. Kako cena vozovnic vpliva na uporabo javnega potniškega prometa? Bi brezplačni javni promet ključno vplival na večje število potnikov? Lahko po drugi strani nižja cena zniža kakovost javnega prevoza in s tem negativno vpliva na njegovo privlačnost? Kakšne so na tem področju konkretne izkušnje slovenskih občin? In kaj za vse našteto pomenijo nove oblike skupnih in deljenih prevozov?

Prostor kot omejena dobrina je od nekdaj naravno mesto konfliktov. Po obdobju poudarjanja zasebnih in posamičnih interesov se kot družba počasi obračamo k večji občutljivosti do varovanja javnega dobra tudi v prostoru. Da bi bili pri tem uspešni, moramo najprej vedeti, kaj je javni interes, zakaj potrebuje aktivno podporo, in na kakšen način se ga lahko uveljavi.

V okviru Mreže za prostor organizirata društvo Maja Farol in IPoP – Inštitut za politike prostora serijo javnih dogodkov, s katerimi želita ob konkretnih aktualnih temah opredeliti javni interes v urejanju prostora. Organizatorji želijo predvsem omogočiti predstavitev različnih vidikov javnega interesa med enakovrednimi sogovorniki v odprti moderirani razpravi.

Sedmi zbor bo potekal v ponedeljek, 21. maja 2018 od 18h do 20h v Pritličju na Mestnem trgu 2 v Ljubljani. Uvodno predstavitev teme bo pripravil in predstavil novinar Borut Tavčar.

Več dogodkov
Napovednik Trajekt