Odprt prostor

Odprt prostor

1. je nezazidan prostor med stavbami v naselju;

2. je prostor izven naselij.

Odprt prostor (včasih tudi odprti prostor) ali odprt mestni prostor je v naselju komplementaren grajeni strukturi. Pojem odprt mestni prostor označuje zelene in druge, grajene, odprte površine mesta kot so parki, vrtovi, otroška in športna igrišča, pokopališča, trgi, parkirišča in ulice. Izraz odprt prostor je v rabi tudi kot splošen izraz za prostor izven naselij, to je za naravno in kulturno krajino. V angleščini se pojma “open space” ali “urban open space” uporablja za odprt prostor v naseljih kot skupni pojem za mestne zelene in druge površine (“urban green and civic space”), kakor tudi za prostor izven naselij.

komentarji (1)

  1. Martina, 08/11/2016 17:26

    “je nezazidan prostor med stavbami v naselju” – obrazložitev v nadaljevanju:odprt mestni prostor označuje zelene in druge, grajene, odprte površine mesta kot so parki, vrtovi, otroška in športna igrišča, pokopališča, trgi, parkirišča in ulice. Glede na “opis” ne gre za “nezazidan” prostor, pač pa za odprte površine “grajenega javnega dobra”, ki niso ceste?! Otroška igrišča, parki, pokopališča, trgi, itd. so “objekti nizke gradnje” oziroma po današnji terminologiji “gradbeno-inženirski objekti”
    originalni izraz v angleščini: “urban green and civic space”, bi morali prevajati v “mestni (ali urbani) zeleni in grajeni (javni) prostor”? v prevodu: civic=mestni
    civic (of citizenship)=državljanski
    civic authorities=mestna uprava ž
    civic centre Brit=upravno središče
    civic centre Brit=občina

    civic

    mestni

    civic (of citizenship)

    državljanski

    civic authorities

    mestna uprava ž

    civic centre Brit

    upravno središče

    civic centre Brit

    občina

DODAJ SVOJ KOMENTAR: Prosimo izpolnite vsa polja. Na vaš e-mail vam bomo poslali potrdilo o objavi vašega komentarja. Vaš e-mail javno ne bo objavljen.

ARHIV NOVIC

DOGODKI

Zbori za prostor: Zakaj javni promet ne bi bil brezplačen?

Ponedeljek, 21. maja 2018 ob 18h v Pritličju, Mestni trg 2, Ljubljana

Javni potniški promet prinaša nižje skupne družbene stroške prometa kot osebni promet, zato si mnogo mest želi spodbuditi njegovo uporabo. Kako cena vozovnic vpliva na uporabo javnega potniškega prometa? Bi brezplačni javni promet ključno vplival na večje število potnikov? Lahko po drugi strani nižja cena zniža kakovost javnega prevoza in s tem negativno vpliva na njegovo privlačnost? Kakšne so na tem področju konkretne izkušnje slovenskih občin? In kaj za vse našteto pomenijo nove oblike skupnih in deljenih prevozov?

Prostor kot omejena dobrina je od nekdaj naravno mesto konfliktov. Po obdobju poudarjanja zasebnih in posamičnih interesov se kot družba počasi obračamo k večji občutljivosti do varovanja javnega dobra tudi v prostoru. Da bi bili pri tem uspešni, moramo najprej vedeti, kaj je javni interes, zakaj potrebuje aktivno podporo, in na kakšen način se ga lahko uveljavi.

V okviru Mreže za prostor organizirata društvo Maja Farol in IPoP – Inštitut za politike prostora serijo javnih dogodkov, s katerimi želita ob konkretnih aktualnih temah opredeliti javni interes v urejanju prostora. Organizatorji želijo predvsem omogočiti predstavitev različnih vidikov javnega interesa med enakovrednimi sogovorniki v odprti moderirani razpravi.

Sedmi zbor bo potekal v ponedeljek, 21. maja 2018 od 18h do 20h v Pritličju na Mestnem trgu 2 v Ljubljani. Uvodno predstavitev teme bo pripravil in predstavil novinar Borut Tavčar.

Več dogodkov
Napovednik Trajekt