Jane’s Walk 2017: Ljubljana – Bežigrad

Naš Bežigrad

Bežigrad-2

Petek, 5. maj 2017 ob 17.30, zbirno mesto pred glavnim vhodom v stolpnico DELO. Sprehod sta vodila Kaja Lipnik Vehovar in Arne Vehovar.

Urbani sprehod z naslovom Naš Bežigrad nas je vodil skozi različne bežigrajske ambiente, take prijetne in take, ki bi prijetni lahko postali le z manjšimi intervencijami in nekaj dobre volje. Odkrivali smo bežigrajski razvojni potencial in njegove prostorske omejitve ter opredelili tri pereče probleme, za katere bi si želeli, da se jih čim prej reši v dobrobit bežigrajskega predela in celotnega mesta. V okviru sprehoda so se oblikovale tudi štiri konkretne pobude, ki jih navajamo v nadaljevanju:

POBUDA 1: Nujna je ureditev nove povezave preko železniške proge med Bežigradom in Šiško, lahko kot nivojski semaforiziran prehod za pešce in kolesarje ali pa z ureditvijo podhoda pod progo. Obiskovalci obredov v džamiji in ostalih dogodkov v novem središču bodo tako lahko koristili tudi veliko parkirišče v Tivoliju, s tem bistveno prometno razbremenili ožje in širše območje džamije ter varno in legalno prečkali železniške tire. Hkrati pa bi urejen prehod preko tirov pomenil veliko boljšo povezavo med dvema sosednjima občinama in pomembno pridobitev tako za Bežigrajčane, kot za Šiškarje.

POBUDA 2: Glede na to, da usoda gradnje na lokaciji Bežigrajski dvor ni jasna, naj se območje čim prej osvobodi gradbiščne ograje. Območje se lahko začasno uredi v zelene parkovno-rekreacijske površine, nujno pa je urediti varne peščeve površine in kolesarske poti ob Dunajski in Topniški cesti.

POBUDA 3: Nujno je vzpostaviti prehodnost območja Gospodarskega razstavišča (vsaj v času, ko razstavišče ne gosti sejma) in s tem neposredno povezavo med Dunajsko cesto in Valjhunovo ulico oz. Akademskim konzorcijem, sedežem izobraževalnih in kulturnih institucij. Prehodnost območja bo pripomogla tudi k oživitvi tega prostora, mesto in predvsem Bežigrad bo pridobilo kakovosten urbani javni prostor.

POBUDA 4: Nujno je zakonsko predpisati/urediti, kdaj se na neki lokaciji lahko vzpostavi gradbišče (napr. šele s pravnomočnim gradbenim dovoljenjem za gradnjo), hkrati pa je potrebno tudi časovno omejiti obstoj gradbišča (časovna omejitev sorazmerna z zahtevnostjo predvidene gradnje). Investitorji morajo imeti interes gradbišča čim prej zapreti, gradbiščne ograje odstraniti in vzpostaviti za okolico prijetno in varno sosedstvo.

Celotno poročilo na Facebook strani sprehoda.

Plakat

ARHIV NOVIC

DOGODKI

Zbori za prostor: Zakaj javni promet ne bi bil brezplačen?

Ponedeljek, 21. maja 2018 ob 18h v Pritličju, Mestni trg 2, Ljubljana

Javni potniški promet prinaša nižje skupne družbene stroške prometa kot osebni promet, zato si mnogo mest želi spodbuditi njegovo uporabo. Kako cena vozovnic vpliva na uporabo javnega potniškega prometa? Bi brezplačni javni promet ključno vplival na večje število potnikov? Lahko po drugi strani nižja cena zniža kakovost javnega prevoza in s tem negativno vpliva na njegovo privlačnost? Kakšne so na tem področju konkretne izkušnje slovenskih občin? In kaj za vse našteto pomenijo nove oblike skupnih in deljenih prevozov?

Prostor kot omejena dobrina je od nekdaj naravno mesto konfliktov. Po obdobju poudarjanja zasebnih in posamičnih interesov se kot družba počasi obračamo k večji občutljivosti do varovanja javnega dobra tudi v prostoru. Da bi bili pri tem uspešni, moramo najprej vedeti, kaj je javni interes, zakaj potrebuje aktivno podporo, in na kakšen način se ga lahko uveljavi.

V okviru Mreže za prostor organizirata društvo Maja Farol in IPoP – Inštitut za politike prostora serijo javnih dogodkov, s katerimi želita ob konkretnih aktualnih temah opredeliti javni interes v urejanju prostora. Organizatorji želijo predvsem omogočiti predstavitev različnih vidikov javnega interesa med enakovrednimi sogovorniki v odprti moderirani razpravi.

Sedmi zbor bo potekal v ponedeljek, 21. maja 2018 od 18h do 20h v Pritličju na Mestnem trgu 2 v Ljubljani. Uvodno predstavitev teme bo pripravil in predstavil novinar Borut Tavčar.

Več dogodkov
Napovednik Trajekt