Izobraževanje

Programi izobraževanja IPoP

IPoP 1

Povezovanje znanja in izkušenj najrazličnejših ved in praks, ki se tako ali drugače ukvarjajo z našim življenjskim prostorom je osnovna naloga Inštituta za politike prostora (IPoP). Delujemo odprto, pogosto vključujemo lokalne pobude. IPoP ne načrtuje prostora, ampak ga proučuje in poskuša razumeti, zakaj v prostoru življenje teče tako kot teče. Zanimajo nas sodobne prakse trajnostnega urejanja prostora in urbanizma, pogoji za to, da se v prostoru dobro počutimo, da pri urejanju prostora lahko vsi sodelujemo in da se lahko po njem svobodno gibljemo, ne glede na starost.

Ker je širjenje znanja in zavedanja o trajnostnem urejanju prostora naše osnovno poslanstvo, smo pripravili programe za izobraževanje otrok in odraslih.

Dejavnosti, namenjene otrokom in mladini

Spodaj predstavljen program tehniških dni na temo trajnostnega urejanja prostora, ki smo ga s sodelavci pripravili v okviru projekta Mreža za prostor je predstavljen tudi v zloženki.

IPoP 5

SPODBUJAMO SAMOSTOJNO HOJO V ŠOLO:
Pešačenje je zdravo in varčno!
o poti trajnostnega razvoja

Samostojna pot v šolo je pomembna priložnost za zdravo odraščanje in preizkus zrelosti za otroka in starše. Rutina samostojne poti otrok v šolo je vsestransko koristna. S kreativno delavnico otroke spodbujamo, da začnejo razmišljati o okolici šole in o različnih poteh do nje.

Delavnice so namenjene predvsem učencem prve triade OŠ, trajanje pa lahko prilagodimo: 120 – 225 minut. Delavnice so primerne kot dan dejavnosti – tehniški ali kulturni dan. Izvajajo se v učilnici – gostujemo v šoli.

IPoP 6

NAČRTUJEMO SVOJE DOMIŠLJIJSKO NASELJE:
Načrtovanje je za vse!
trajnostno urejanje prostora

Zdravo življenjsko okolje je nujno za življenje, zato se je o urejanju prostora treba znati pogovarjati. Z otroki zasnujemo naselje, v kakršnem bi radi živeli. Z delavnico krepimo zavedanje o pomenu prostora ter pravicah in dolžnostih posameznika in družbe v zvezi z urejanjem prostora.

Delavnice so namenjene predvsem učencem druge triade OŠ, trajanje pa lahko prilagodimo: 120 – 225 minut. Delavnice so primerne kot dan dejavnosti – tehniški ali kulturni dan. Izvajajo se v učilnici – gostujemo v šoli.

IPoP 4

RAZVIJAMO KOMPETENCE ZA SODELOVANJE:
Moja pravica do prostora!
sodelovanje pri urejanju prostora

Starejši šolarji so samostojni uporabniki javnega prostora. Delavnica spodbuja premislek o specifičnih prostorskih potrebah, o njihovem usklajevanju in o konkretnih rešitvah. Učenci pripravijo grafično predstavitev razmer s pomočjo elektronskega kartiranja na računalnikih.

Delavnice so namenjene predvsem učencem tretje triade OŠ, pa tudi dijakom srednjih šol, trajanje pa lahko prilagodimo: 120 – 225 minut. Delavnice so primerne kot dan dejavnosti – tehniški ali kulturni dan. Izvajajo se v računalniški učilnici – gostujemo v šoli.

IPoP 3

Dodatno strokovno izobraževanje

Širjenje znanja za trajnostno urejanje prostora (seminar)

Kako učence na preprost način senzibilizirati za probleme trajnostnega urejanja prostora in urbanizma? Kako jim pokazati, da so del družbe, da imajo do življenjskega prostora pravico, pa tudi dolžnosti? Seminar učitelje dodatno usposobi za vključevanje prostorskih tem v redni pouk.

Seminar lahko traja 4-8 ur, lahko gostujemo v vaših prostorih.

Izdali smo tudi priročnik za učitelje, ki ga v elektronski obliki snamete tukaj.

IPoP 2

Delujemo sicer v Ljubljani, v Osrednjeslovenski regiji, vendar programe izvajamo na šolah, tako da z veseljem pridemo tudi v druge regije.

Kontaktna oseba za izobraževanja
Tadej Žaucer
tadej.zaucer@ipop.si

Več o delavnicah:
Delavnice za osnovnošolce
Šolarji raziskujejo javni prostor Fužin

ARHIV NOVIC

DOGODKI

Program za konferenco Bogastvo lokalnih skupnosti 8/11/2018 objavljen!

Vabimo vas na mednarodno konferenco Bogastvo lokalnih skupnosti, ki se bo odvijala 8. novembra 2018 od 9.00 do 15.30 v Poligonu v Ljubljani. Zdaj se lahko prijavite!

Številni kraji se srečujejo s propadanjem lokalnih ponudnikov storitev in pridelovalcev hrane, čemur sledi naraščanje brezposelnosti ter številne druge družbene in okoljske posledice. Globalizacija ni nujno koristna za lokalno ekonomijo, zato vse večkrat slišimo o krajih, ki gradijo razvoj na lokalnih priložnostih. Javno naročanje pri lokalnih ponudnikih ter razvoj lokalnih storitev, delovnih mest in lokalnih valut so pristopi, ki lahko močno doprinesejo k ustvarjanju vrednosti v nekem okolju. Ključno je, da denar ostane čim bližje domu.

Osrednja vsebinska prispevka bosta pripravila Neil McInroy iz organizacije CLES (Združeno kraljestvo), ki bo predstavil njihove izkušnje s spodbujanjem lokalne vrednosti v Prestonu in drugih britanskih mestih ter njihovo delo po vsej Evropi v okviru URBACT omrežja Procure, in Annet van Otterloo iz Afrikaanderwijk Cooperatie (Rotterdam, Nizozemska), ki bo govorila o družbenem vidiku odpornosti južnega Rotterdama z investiranjem v aktivne prebivalce in lokalno podjetništvo v četrti Afrikaanderwijk.

Poleg zanimivih primerov iz vse Evrope bomo spoznali tudi dobre prakse iz Slovenije in razpravljali o tem, kako lahko občine spodbujajo ustvarjanje vrednosti v lokalnem okolju z viri, ki jih že imajo na voljo.

Pridružite se predstavnikom nacionalnih institucij, regionalnih in lokalnih uprav, strokovnjakom, nevladnim organizacijam, praktikom in raziskovalcem iz akademskih in raziskovalnih institucij.

Udeležba je brezplačna, vendar je število mest omejeno, zato se čim prej prijavite.

PROGRAM

PRIJAVA

Več o konferenci: http://ipop.si/bogastvo-lokalnih-skupnosti/

Konferenco organizirajo Ministrstvo za okolje in prostor, IPoP – Inštitut za politike prostora in Skupnost občin Slovenije.

Več dogodkov
Napovednik Trajekt