marec 2018

Aktivno v šolo s Pešbusom in Bicivlakom

30. 03. 2018

Aktivni prihodi v šolo so pomembni, saj zadostijo minimalni potrebi otrok po gibanju, povečujejo njihov samostojnost in koncentracijo pri pouku hkrati pa dajo otrokom možnost druženja z vrstniki, kar v današnjem času ni zanemarljivo. V tujini je razširjena navada, da odrasli organizirano spremljajo otroke do šole peš po vnaprej začrtanih poteh in po stalnem urniku. Tak način skupne hoje v šolo smo pri nas imenovali Pešbus, vožnjo s kolesi pa Bicivlak. Obe aktivnosti s podporo Ministrstva za zdravje in v sodelovanju z različnimi partnerji izvajamo v določenih terminih spomladi in jeseni že od leta 2015, v Novem mestu pa Pešbus izvajajo skozi vse šolsko leto. Z željo, da ima v letu 2018 čim več osnovnošolskih otrok možnost prihoda v šolo s Pešbusom ali Bicivlakom, smo to pomlad brezplačna usposabljanja za izvajanje spremljane poti v šolo izvedli kar na treh različnih…

Zakaj sploh prenavljati mestna središča?

28. 03. 2018

V San Dona Di Piave se je prejšnji teden na zadnjem sestanku URBACT omrežja CityCentreDoctor srečalo vseh deset partnerskih mest. Med sodelujočimi so bili tudi predstavniki slovenskega partnerja, Občine Idrija. CityCentreDoctor je omrežje manjših evropskih mest, večina jih ima manj kot 50.000 prebivalcev. Partnerska mesta so pod strokovnim vodstvom Wessela Badenhorsta in v sodelovanju z lokalnimi deležniki zadnji dve leti razvijala akcijske načrte za prenovo mestnih jeder ter testirala nove pristope v obliki beta ukrepov (beta actions), kot so začasne intervencije v obliki otroških in športnih igrišč na trgih, poslikav fasad, božičnih sejmov in festivalov hrane. Vsa partnerska mesta se soočajo z neke vrste nazadovanjem, naj bo to izseljevanje mladih in staranje populacije, premagovanje posledic zaprtja industrijskih obratov ali vse manj lokalnih prodajalcev in obrtnikov.…

Javno zasebna partnerstva za urbani razvoj

15. 03. 2018

Javno zasebna partnerstva (JZP) so inovativna oblika financiranja urbanih projektov s katero lahko občine, kljub omejenim lastnim sredstvom, uresničijo  načrtovane projekte. JZP postajo po besedah vodje Predstavništva Evropske komisije v Sloveniji dr. Zorana Stančiča ključna za razvoj. Potrebe po javnih sredstvih naraščajo, denarja pa je v javnih proračunih vedno manj, z JZP je možno financirati gradnjo cest in šol, urejati parke in javne površine. Javno zasebno partnerstvo je  način finaciranja razvojnih projektov, ki v Sloveniji še ni resnično zaživel. Nekateri menijo, da so temu krive pomanjkljive pravne rešitve, bolj izkušeni trdijo, da je ključno pomanjkanje politične volje. Slovenija pri obotavljanju ni izjema, podobna je drugim centralno evropskim državam, v katerih, drugače kot na primer v Veliki Britaniji, ni znana in razvita tradicija vključevanja zasebnega…

Začenjajo se priprave na letošnje urbane sprehode Jane’s Walk

09. 03. 2018

V mestih širom po svetu so se začele priprave na urbane sprehode Jane’s Walk, ki bodo letos potekali 4., 5. in 6. maja 2018. IPoP vabi organizatorje sprehodov in tiste, ki o tem šele razmišljajo, na info dan v petek, 16. marca 2018 ob 14.30 v Ljubljani na Tržaški 2. Pogovorili se bomo o praktičnih vidikih organizacije sprehodov, o izkušnjah iz preteklih let in tudi o letošnjih novostih. Zainteresirani lahko prijavijo svojo udeležbo na tej povezavi ali pa se nam oglasijo po e-pošti ipop@ipop.si. Z organizacijo sprehodov, poimenovanih po legendarni ameriški urbani aktivistki in teoretičarki Jane Jacobs, so pred dvanajstimi leti v Kanadi začeli mednarodno kampanjo spodbujanja aktivnega vključevanja prebivalcev v urejanje bivalnega okolja in sočasnega razvijanja urbane pismenosti. Sprehodi, ki jih vodijo prebivalci,  delujejo kot skupinsko spoznavanje lokalnega okolja in skupnosti…

Mesta mestom #1: Grajenje skupnosti in prenova soseske

01. 03. 2018

urbana prenova, participacija, skupnostno upravljanje Kranj, Slovenija 37.373 prebivalcev Prenova stanovanjske soseske Planina v sodelovanju s prebivalci Urbana prenova še zdaleč ni več samo fizična prenova stavb in javnih prostorov. Tudi slovenska mesta se vse bolj poslužujejo celovitih pristopov k prenovi, kjer je pomemben tudi družbeni vidik. V soseski, kjer je prijetno bivati, se prebivalci počutijo kot pripadniki skupnosti, na katero se lahko zanesejo. Prenova naj bi tako poleg vidnih sprememb v prostoru pustila sledi tudi v lokalni skupnosti, ki naj bi bila po prenovi bolj povezana in vključujoča. Delujoče lokalne skupnosti so namreč najboljši preventivni ukrep proti socialni izključenosti, osamljenosti in nenazadnje vandalizmu v javnem prostoru. Za celostni pristop k urbani prenovi so se odločili tudi v Kranju. Kranj se, podobno kot mnoga druga slovenska in evropska…

ARHIV NOVIC

DOGODKI

Zbori za prostor: Zakaj javni promet ne bi bil brezplačen?

Ponedeljek, 21. maja 2018 ob 18h v Pritličju, Mestni trg 2, Ljubljana

Javni potniški promet prinaša nižje skupne družbene stroške prometa kot osebni promet, zato si mnogo mest želi spodbuditi njegovo uporabo. Kako cena vozovnic vpliva na uporabo javnega potniškega prometa? Bi brezplačni javni promet ključno vplival na večje število potnikov? Lahko po drugi strani nižja cena zniža kakovost javnega prevoza in s tem negativno vpliva na njegovo privlačnost? Kakšne so na tem področju konkretne izkušnje slovenskih občin? In kaj za vse našteto pomenijo nove oblike skupnih in deljenih prevozov?

Prostor kot omejena dobrina je od nekdaj naravno mesto konfliktov. Po obdobju poudarjanja zasebnih in posamičnih interesov se kot družba počasi obračamo k večji občutljivosti do varovanja javnega dobra tudi v prostoru. Da bi bili pri tem uspešni, moramo najprej vedeti, kaj je javni interes, zakaj potrebuje aktivno podporo, in na kakšen način se ga lahko uveljavi.

V okviru Mreže za prostor organizirata društvo Maja Farol in IPoP – Inštitut za politike prostora serijo javnih dogodkov, s katerimi želita ob konkretnih aktualnih temah opredeliti javni interes v urejanju prostora. Organizatorji želijo predvsem omogočiti predstavitev različnih vidikov javnega interesa med enakovrednimi sogovorniki v odprti moderirani razpravi.

Sedmi zbor bo potekal v ponedeljek, 21. maja 2018 od 18h do 20h v Pritličju na Mestnem trgu 2 v Ljubljani. Uvodno predstavitev teme bo pripravil in predstavil novinar Borut Tavčar.

Več dogodkov
Napovednik Trajekt