september 2017
peter-aleksander-janez-2

Kako lahko en avto razdelimo na tri dele?

19. 09. 2017

Evropski teden mobilnosti letos poteka pod sloganom Združimo moči, delimo si prevoz. Praksa deljenja prevozov oz. sopotništvo se je v Sloveniji v resnici že trdno prijela, predvsem po zaslugi platforme prevoz.org in študentske populacije, ki ji je dala začetni zagon. Po več kot 12 letih delovanja ima platforma več deset tisoč uporabnikov in tudi po več kot deset tisoč obiskov dnevno. A delimo si lahko tudi cele avtomobile, ne le prevozov. Souporaba avtomobila, znana tudi pod angleškim izrazom »carsharing«, je model kratkotrajne izposoje avtomobila, kjer se čas izposoje običajno meri v minutah ali urah. Izposoja je samopostrežna, bodisi na vnaprej določenih točkah bodisi kjerkoli v okviru širšega območja uporabe vozil. Zanimiv je za uporabnike, ki avto uporabljajo le občasno. Organizacija izposoje je lahko povsem profiten posel, lahko pa so uporabniki povezani tudi…

foto_concurso

Razpis za prenosna omrežja odprt!

18. 09. 2017

URBACT sekretariat je sporočil, da je v skladu z odločitvijo nadzornega odbora URBACT III zdaj odprt razpis za 25 prenosnih omrežij. Rok za prijavo: 10. januar 2018 Prenosna omrežja so eno od treh vrst omrežij (poleg akcijskih in izvajalskih), ki so na voljo v URBACT III. V prenosnih omrežjih gre za prilagajanje preizkušenih dobrih praks in njihov prenos med evropskimi mesti. Vodilni partnerji omrežij so lahko mesta, ki so prejela nagrado za dobro prakso. URBACT prenosna omrežja so orodje za izmenjavo in učenje. Namenjena so mestom, ki ... 1. ... jih zanima prenos ene od 97 nagrajenih URBACT dobrih praks, ker si želijo s celostno in trajnostno rešitvijo rešiti konkreten izziv ter preizkušeno in učinkovito prakso, ki jo bodo prilagodili po svojih potrebah, prenesti v lokalno okolje. 2. ... so prejela nagrado za dobro prakso. Mesta z dobro prakso bodo vodila in usmerjala proces…

planina5

Mesta in krožno gospodarstvo – Od urbanih primerov in politik do novih priložnosti sodelovanja

07. 09. 2017

Vabimo vas na konferenco, ki bo 19. oktobra 2017 potekala v Mariboru. Z njo želimo poudariti potencial mest za prehod v krožno gospodarstvo. Seznanili se bomo s prizadevanji vlade in ministrstev ter Mestne občine Maribor. Tuji strokovnjaki in praktiki bodo predstavili nove urbane prakse, ki pomembno prispevajo k prehodu mest v krožno gospodarstvo in pri katerih ključno vlogo igrajo prebivalci mest in skupnosti. Popoldanski del dogodka bo v znamenju programa URBACT. Spoznali bomo nagrajene dobre prakse iz Kranja in Ljubljane ter si pobliže pogledali možnosti sodelovanja pri razpisu za prenosna omrežja, ki bo objavljen kmalu. Krožno gospodarstvo temelji na načelu, naj se vrednost produktov, materialov in virov vzdržuje čim dlje, medtem ko naj bo količina odpadkov čim manjša. Upošteva gospodarske, okoljske in družbene stroške, povezane s pridobivanjem, proizvodnjo, uporabo…

Institute_f_Spatial_Policies_ViennaExcursion_147

Da, nevladne organizacije tudi zaposlujemo!

01. 09. 2017

Med mnogimi medijskimi članki, ki v teh tednih bolj ali manj korektno obravnavajo okoljske nevladne organizacije v zvezi s postopkom izdaje okoljevarstvenega soglasja za industrijski obrat Magna Nukleus sta bila to sredo v časniku Delo in na njegovi spletni strani objavljena članka, ki sta nas in druge nevladne organizacije, vključene v postopek, izpostavila kot dvoličneže in porabnike državnega denarja. Med nevladniki so zasebne ustanove, ki tudi zaposlujejo. Ta trditev v članku 'Delujejo »z dvema obrazoma«' novinarke Polone Malovrh, objavljenem v sredo, 30. avgusta 2017 je zapisana kot očitek, s katero njen sogovornik Božo Dukič podkrepi domnevno dvoličnost okoljskih nevladnih organizacij. A zdi se, da ilustrira predvsem nesrečno izbiro sogovornika za komentiranje delovanja nevladnih organizacij ter njegov miselni in ideološki okvir. Prvič, VSE nevladne organizacije so…

VsiHodimo_PoP_photoKajaBrezocnik (33)

Posvet Vsi hodimo povezal akterje z različnih področij

01. 09. 2017

Pretekli četrtek je bil v Novem mestu posvet o hoji kot prometni praksi. Udeležence so nagovorili predstavniki ministrstva za infrastrukturo, ministrstva za okolje in prostor, Nacionalnega inštituta za javno zdravje, Zavoda Republike Slovenije za šolstvo, občin, šol in nevladnih organizacij, ki so opozorili so na različne koristi hoje in predstavili ukrepe za spodbujanje hoje in prizadevanja za izboljšanje pogojev za hojo kot vsakdanjo prometno prakso. Sodeč po odzivih udeležencev, posveta se je udeležilo 50 predstavnikov različnih ministrstev, občin in nevladnih organizacij in delegacija gostov iz Zagreba, je dogodek dosegel namen. Cilj posveta je bil promovirati hojo v kontekstu prizadevanj družbe za trajnostno mobilnost, varstvo okolja in javno zdravje in opozoriti na pomen sodelovanja med akterji z različnih področij. Iz prispevkov je bilo mogoče razumeti, da se pristaši…

Foto Lea Benčina

V novo šolsko leto peš ali s kolesom

01. 09. 2017

Te dni bodo učenci zakorakali v novo šolsko leto, nekateri izmed njih celo prvič. Ker raziskave kažejo, da se otroci vse manj gibljejo in redkeje preživljajo prosti čas zunaj, poskrbimo, da se bo vsaj njihova šolska pot začela aktivno. Organizirana spremljana pot v obliki Pešbusa in Bicivlaka, pri kateri gredo otroci v šolo peš ali s kolesom v spremstvu odraslih po vnaprej začrtanih poteh in po stalnem urniku, je lahko prvi korak k spodbujanju samostojne aktivne poti v šolo. Lani spomladi smo jih pilotno izvajali na treh osnovnih šolah, letošnjo pomlad pa so Pešbuse s podporo IPoP – Inštituta za politike prostora same izvajale štiri šole. Želimo si, da se to jesen izvajanju Pešbusa in Bicivlaka pridruži še več osnovnih šol in občin po vsej Sloveniji, pri tem pa jim lahko ponudimo tudi brezplačno podporo. Večina slovenskih osnovnošolskih otrok živi dovolj blizu…

ARHIV NOVIC

DOGODKI

PiPi

Naš mali avto … souporaba avtomobila 1 na 1

Pogovor, Vodnikova domačija v Ljubljani, petek, 22. septembra 2017 ob 18:30

Souporaba avtomobila, bolj znana pod angleškim izrazom »carsharing«, je model kratkotrajne izposoje avtomobila, kjer se čas običajno meri v minutah ali urah. Izposoja je samopostrežna, bodisi na vnaprej določenih točkah bodisi kjerkoli v okviru širšega območja uporabe vozil. Zanimiv je za uporabnike, ki avto uporabljajo le občasno.

Organizacija izposoje je lahko povsem profiten posel, lahko pa so uporabniki povezani tudi v takšnih ali drugačnih demokratično nadzorovanih družbah, kot so javne agencije, zadruge ali ad-hoc skupine. Med najbolj znanimi in uspešnimi primeri po svetu so ameriški Zipcar in švicarska zadruga Mobility. Pri nas komercialni kratkotrajni najem električnih vozil v Ljubljani od lani nudi podjetje Avantcar s sistemom Avant2Go.

A souporaba avtomobilov lahko poteka tudi na način, ko lastniki svoja vozila dajejo za kratek čas na voljo drugim uporabnikom v okviru skupne platforme, ali pa se sosedje in prijatelji organizirajo kar sami. O tem so bomo pogovarjali na okrogli mizi v Vodnikovi domačiji na Dan brez avtomobila v petek, 22. septembra 2017 ob 18:30. Svoje izkušnje bosta delila Aleksander Vujović, ki si že leto in pol deli avto še z dvemi prijatelji, ter Urša Hribernik iz skupnosti PiPi. Uvod v souporabo avtomobilov bo predstavil Marko Peterlin z IPoP – Inštituta za politike prostora, ki bo tudi moderiral pogovor.

Vabljeni!

Več dogodkov
Napovednik Trajekt