Šolarji raziskujejo javni prostor Fužin

21. 11. 2014

Maja Simoneti, IPoP

Muzej za arhitekturo in oblikovanje (MAO) je letos v duhu jubilejnega dogodka BIO 50 in v okviru mednarodnega projekta Mesto Evropa, v katerem sodelujejo še Center za sodobno kulturo iz Barcelone, Arhitekturna fundacija iz Londona in Muzej finske arhitekture iz Helsinkov, skušal svoje delovanje tesneje povezati tudi s Fužinami. Iz te želje je nastal izobraževalni projekt Raziskujemo javni prostor Fužin. Na pobudo MAO se je razvil v sodelovanju z Osnovno šolo Nove Fužine in Inštitutom za politike prostora (IPoP).

IPoP je projekt zasnoval na osnovi svoje prakse in programa izobraževanja za sodelovanje v urejanju prostora, s katerima podpira razvoj prostorske pismenosti v šolah. Zasnova in izvedba programa sta bili v sodelovanju z Natalijo Lapajne iz muzejskega oddelka za izobraževanje in Ireno Babnik z Osnovne šole Nove Fužine prilagojeni izbranemu okolju in šoli. V okviru projekta »Raziskujemo javni prostor Fužin« je tako letošnjo jesen skupina učencev omenjene osnove šole skupaj z mentorico Ireno Babnik in z mentorji z IPoP proučevala javni prostor soseske Fužine. Fužinski kreativci, kot se skupina šolarjev imenuje, so v nizu sedmih delavnic predelali nekaj osnovnih vaj iz raziskovanja javnega prostora in oblikovali svoje predloge za spremembe.

Po delavnicah, ki so potekale ob sredah po pouku, so vsi skupaj postali mentorska ekipa, ki je 6. novembra 2014 izvedla še tehniški dan za učence tretje triade Osnovne šole Nove Fužine. Tudi tokrat je bil tema raziskovanja javni prostor Fužin. Štiri skupine učencev so si razdelile šolski teritorij, nato pa je vsaka skupina, skupaj s svojim mentorskim parom z IPoP in s kreativnimi izvedenci, v treh delovnih korakih obravnavala svoj del Fužin.

MAO je z izvedbo delavnic in tehniškega dneva spodbudil zanimanje otrok in posredno tudi njihovih učiteljev in družin za javni prostor Fužin ter sprožil tudi razmišljanje o možnih in potrebnih spremembah in načinih za njihovo realizacijo. Sposobnost izpostaviti probleme, izraziti svoja pričakovanja in jih uskladiti z drugimi, ter predstaviti odgovornim za urejanje prostora, je ključna za sodelovanje v urejanju prostora. Vključuje tako razpravo o načrtovanju kot o rabi, vzdrževanju in prenovi prostora. Program je posredno zbudil tudi zanimanje šolarjev za MAO, za muzejski vrt in muzejske programe.

IPoP je z izvedbo programa delavnic in tehniškega dne dopolnil svoje izkušnje s prostorskim opismenjevanjem slovenskih šolarjev. Poleg delavnic, ki jih ponuja za posamezne triade in učitelje, tako v svojo izobraževalno ponudbo dodaja tudi izvedbo enodnevnega tehniškega dne za celo šolo ali prilagojeno posamezno triado.

Kontakt:
Maja Simoneti ali Tadej Žaucer
+386 (0) 590 63 682

komentarji (1)

  1. Delavnice za osnovnošolce – OŠ Fužine « Inštitut za politike prostora, 26/02/2015 12:10

    […] Muzej za arhitekturo in oblikovanje (MAO) je leta 2014 v duhu jubilejnega dogodka BIO 50 in v okviru mednarodnega projekta Mesto Evropa skušal svoje delovanje tesneje povezati tudi s Fužinami. Iz te želje je nastal izobraževalni projekt Raziskujemo javni prostor Fužin, ki se je na pobudo MAO razvil v sodelovanju z Osnovno šolo Nove Fužine in Inštitutom za politike prostora (IPoP). Program je bil zasnovan in izveden v sodelovanju z Natalijo Lapajne iz muzejskega oddelka za izobraževanje in Ireno Babnik z Osnovne šole Nove Fužine prilagojeni izbranemu okolju in šoli. Skupina učencev, imenovana Fužinski kreativci, je v nizu sedmih delavnic predelala nekaj osnovnih vaj iz raziskovanja javnega prostora in oblikovala svoje predloge za spremembe. Po delavnicah so vsi skupaj postali mentorska ekipa, ki je 6. novembra 2014 izvedla še tehniški dan za učence tretje triade Osnovne šole Nove Fužine. Več … […]

DODAJ SVOJ KOMENTAR: Prosimo izpolnite vsa polja. Na vaš e-mail vam bomo poslali potrdilo o objavi vašega komentarja. Vaš e-mail javno ne bo objavljen.

ARHIV NOVIC

DOGODKI

Dobre prakse in sodelovanje z javnostjo pri urejanju prometa

13. marec 2018, 14.00–16.00, Stara lekarna Pretorske palače, Koper

Slovenske lokalne skupnosti so se v luči izvajanja sprejetih Celostnih prometnih strategij in v vse močnejši želji zagotoviti dobre pogoje za trajnostno mobilnost, izboljšati kakovost javnega prostora in zraka v mestih lotile uvajanja številnih ukrepov urejanja prometa. Večinoma gre za spremembe, ki neposredno vplivajo na vsakdanje življenje ljudi, saj poskušajo spremeniti njihove vedenjske vzorce in navade.

Pri tem se vse pogosteje postavlja vprašanje, katere ukrepe uvesti in kako z njimi seznaniti prebivalce, da jih bodo ti dobro sprejeli, in bodo spremembe uspešne, zato vas vabimo na pogovor o dobrih praksah urejanja prometa in uspešnih pristopih sodelovanja z javnostjo.

Pogovarjali se bomo tako o različnih ukrepih in politikah urejanja prometa kot o sodelovanju z javnostjo kot pomembni sestavini vseh vrst ukrepov. Izhajali bomo iz izkušenj in znanja, ki smo jih v preteklih letih zbrali na IPoP in jih predstavili v treh nedavno objavljenih publikacijah:

– Politike prostora – O izzivih lokalnih skupnosti med Ljubljano in Seulom

– Z – Priročnik za boljše in lažje sodelovanje z javnostjo pri urejanju prostora in

– Mesta mestom – Katalog URBACT dobrih praks za trajnostni urbani razvoj

Dogodek je namenjen predvsem predstavnikom občin in javnih služb, ki se na kakršen koli način ukvarjajo z urejanjem prometa v svoji občini, pa drugi zainteresirani javnosti. Namen organizatorja je spodbuditi sproščen pogovor in ustvarjalno izmenjavo mnenj.*

Prosimo, da svojo udeležbo potrdite do petka, 9. 3. 2018, s prijavo na tej povezavi.

 

*Udeleženci bodo med drugim prejeli tudi Z – Priročnik za boljše in lažje sodelovanje z javnostjo pri urejanju prostora, v katerem so praktični napotki za izvedbo procesa sodelovanja z javnostjo in Mesta mestom: Katalog URBACT dobrih praks za trajnostni urbani razvoj.

 

Foto: Tobias Hase

Več dogodkov
Napovednik Trajekt