maj 2013
OPN-Ljubljana

Ljubljana poziva k posredovanju pobud za spremembe občinskega prostorskega načrta

24. 05. 2013

Oddelek za urejanje prostora Mestne občine Ljubljana je v ponedeljek na spletni strani občine objavil novico o zbiranju pobud za spremembe izvedbenega dela občinskega prostorskega načrta. Ustrezno utemeljene pobude in predloge Mestna občina Ljubljana sprejema v času od 20. maja 2013 do 20. junija 2013. Pobude se oddaja preko interneta. S spletnega portala MOL je na dostopen poseben portal za podajanje pobud. Oddelek za urejanje prostora pričakuje, da bo večina občanov uporabila prav to obliko posredovanja pobud. Mestna občina Ljubljana je Občinski prostorski načrt Mestne občine Ljubljana (OPN MOL), ki je nadomestil več kot dve desetletji star dolgoročni plan, sprejela julija 2010, in ga lani že tudi prvič spremenila. Občinski prostorski načrt je sestavljen iz strateškega in izvedbenega dela. V strateškem delu je občina sprejela dolgoročno vizijo svojega razvoja…

Enchirolles_Francija

Energetska obnova stavb je pot iz krize

23. 05. 2013

Povzeto po spletni strani urbact.eu, prevod in priredba Petra Očkerl

Grajeno okolje evropskih mest je treba nujno spraviti v formo, da bo energetsko fit za prihodnost. Takšno je prepričanje Urbactove delovne skupine »Energetska učinkovitost stavb v evropskih mestih«, ki raziskuje vlogo javnih služb pri energetski stavbni prenovi. Članek Retrofitting Our Way Out of recession, katerega avtorja sta Paul Ciniglio, trajnostni strateg, in Antonio Borghi, vodilni strokovnjak pri projektu LINKS, predstavlja prve ugotovitve te delovne skupine. Strokovnjaki ugotavljajo, da igrajo javne službe v tej prenovitveni revoluciji pomembno vlogo, saj gre brez dvoma za enega bolj zahtevnih evropskih projektov, zlasti zaradi naložb, ki jih zahteva. Avtorja članka trdita celo, da gre na letni ravni za naložbo, ki je npr. v Veliki Britaniji enaka znesku, potrebnem za pripravo olimpijskih iger. Evropsko prostorsko načrtovanje izrazito podpira prenovo obstoječih stavb,…

Nevaren prehod za pešce. Vir: Val202

Ukrepi za umirjanje prometa rešujejo življenja

17. 05. 2013

Izjava za javnost

V letu 2012 se je v Sloveniji zgodilo 609 prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi pešci, pri čemer je bilo 110 hudo poškodovanih in 19 mrtvih, kar 89 % nesreč pa se je zgodilo znotraj naselij. Ena zadnjih hujših prometnih nesreč se je zgodila v ponedeljek, 6. maja 2013 na Slovenčevi cesti v Ljubljani, ko sta bili na prehodu za pešce do smrti povoženi dve mladi dekleti. V javni razpravi, ki jo je bilo moč zaslediti po nesreči, je bila povsem spregledana vloga cestne infrastrukture, ki preko ukrepov za umirjanje prometa dokazano preprečuje tovrstne nesreče ali pa njihove posledice znatno omili. V Koaliciji za trajnostno prometno politiko (KTPP) in Skupini za mobilnost Mreže za prostor (MZP) zato pozivamo državo in občine, da pričnejo sistematično in odločno uvajati ukrepe za umirjanje prometa. Ceste in ulice v naseljih za razliko od državnih cest predstavljajo izrazito…

Celovška kaj bo s tabo? Avtorji: Paz!Park, 2010

Kako je v drugih evropskih državah urejeno vključevanje javnosti v prostorsko načrtovanje?

17. 05. 2013

Teja Baloh, PIC in Marko Peterlin, IPoP

Mreža za prostor, ki povezuje nevladne organizacije na področju urejanja prostora, si že dlje časa prizadeva za boljše in učinkovitejše vključevanje javnosti v procese prostorskega načrtovanja. V lanskem letu je s tem namenom Ministrstvu za infrastrukturo in prostor posredovala tudi dve pobudi za izboljšanje zakonodaje. Prva pobuda je predlagala konkretne popravke Zakona o prostorskem načrtovanju za zgodnejše in bolj kakovostno vključevanje javnosti v procese sprejemanja občinskih prostorskih aktov, druga pa je predlagala možnost delovanja v javnem interesu za nevladne organizacije na področju urejanja prostora, ki bi lahko delno zapolnilo tudi pomanjkanje pravnih sredstev v prostorskem načrtovanju. Ministrstvo za infrastrukturo in prostor napoveduje ponovno spremembo zakonodaje na področju prostorskega načrtovanja, ki pa naj bi bila tokrat temeljita in celovita. Menimo,…

Eipprova - Ulice so naše!

V ospredju varne poti v šolo, urbano vrtnarjenje in degradirana območja

13. 05. 2013

Urbani sprehodi so prinesli predloge za izboljšanje hodljivosti mest

Prvi majski konec tedna so po Sloveniji že tretje leto zapored potekali urbani sprehodi Jane's Walk, ki ozaveščajo o pomenu pešačenja po vsakdanjih opravkih in o vplivu pešcev na urejanje mestnega prostora. Prek 300 udeležencev se je pridružilo 16 sprehodom, ki so jih v koordinaciji Inštituta za politike prostora organizirale lokalne nevladne organizacije in angažirani posamezniki. V 11 mestih po Sloveniji so vodje urbanih sprehodov popeljali udeležence po nekaterih znanih in manj znanih poteh, ki jih prebivalci dnevno uporabljajo. Skupaj so bili pozorni na zanimivosti, ki jih pri vsakdanjih poteh po opravkih morda niti ne opazijo. Med sprehodi so se oblikovale tudi konkretne pobude, kako urediti mesta in soseske, da bodo bolj prijazna za vsakodnevno pešačenje. Letos so urbani sprehodi Jane's Walk potekali v Celju, Idriji, Izoli, Kamniku, Mariboru, Metliki, Piranu, Škofji Loki,…

coresponsibility

Kaj si predstavljate pod pojmom soodgovornost?

10. 05. 2013

Povzeto po spletni strani urbact.eu, prevod in priredba Petra Očkerl

Projekt programa URBACT z naslovom Together, o katerem smo že pisali, se je po treh letih zaključil, partnerji pa so ob zaključku pripravili kratek film, v katerem predstavljajo svoje dosežke. Pri svojem delu so sledili načelu, da je vključevanje prebivalstva v razvojne procese mesta veliko boljše kot zgolj informiranje teh o že sprejetih odločitvah. Predstavniki projekta v videu poudarjajo, da se moramo zavedati omejenosti virov, s katerimi razpolagamo, ter globalne soodvisnosti, saj živimo na enem planetu, za katerega smo soodgovorni. Soodgovornost teritorijev, ki jo je projekt spodbujal in promoviral, pomeni participacijo vseh družbenih akterjev za doseganje ustreznih življenjskih razmer za vse družbene skupine in za razvijanje novih strategij, s katerimi bi izboljšali družbo, gospodarstvo in ne nazadnje mesta oziroma življenjska okolja. Video predstavlja raznolikost razmer…

IMAG3958

Mesta pešcem!

10. 05. 2013

Marko Peterlin, izvirno objavljeno na mladina.si

Poznate občutek, ko se, potem ko ste dolgo čakali na zeleno luč za prečkanje ceste, rdeča luč na semaforju spet prižge, še preden vam je uspelo priti do sredine cestišča? Ali pa, ko morate stopiti na cesto, ker je na pločniku parkiran avto? Ste že videli pločnike, ki se nenadoma zožijo, tako da nič več ne omogočajo hoje, zraven pa je pas za avtomobile nedotaknjen, v vsej svoji širini? Večkrat prečkate cesto tam, kjer ni prehoda za pešce, saj je do prehoda preprosto predaleč? Imate neprijeten občutek, ko greste ponoči sami skozi slabo osvetljen podhod ali ko v temi prečkate prazno parkirišče kje v predmestju, kjer osamljen stoji vaš avto? Podobnih primerov je nešteto in z njimi se srečujemo, ko hodimo po vsakdanjih opravkih. Vse omenjeno so simptomi mesta, ki je slabo prilagojeno pešcem. Pa vendar smo pešci vsi. In to pretežni del časa. Kar precej ga preživimo…

footprint-in-wood

Nazadujoča lesna in pohištvena industrija – kaj s praznimi pohištvenimi saloni?

03. 05. 2013

Povzeto po spletni strani urbact.eu, prevod in priredba Petra Očkerl

Mnoga evropska mesta, v katerih je nekoč cvetela lesna industrija, se sedaj soočajo s praznimi pohištvenimi saloni in opuščenimi industrijskimi objekti. V času gospodarskega razcveta so ljudje veliko bolj množično kupovali opremo za svoje domove in tovarne pohištva so svoje izdelke pogosto prodajale kar v lastnih prodajnih salonih. Toda te stavbe so bile običajno zgrajene izrazito funkcionalno ter tako rekoč brez estetske in arhitekturne vrednosti. Sedaj, ko je veliko teh ogromnih objektov praznih, so samo še spomin na preteklo blaginjo in simbol urbanega nazadovanja. Projekt programa Urbact z naslovom Wood Footprint, v katerem sodeluje 10 partnerjev iz 9 držav, želi te objekte ponovno oživiti in z njimi spodbuditi domače gospodarstvo. Vodilni partner projekta, Paços de Ferreira, je portugalska prestolnica pohištvene industrije, saj je kar 85% njenega gospodarstva vezanega…

ARHIV NOVIC

DOGODKI

Polje III (3)

Zbori za prostor: Kaj je javni interes pri stanovanjski politiki?

Ponedeljek, 12. junij 2017 od 18h do 20h v Pritličju, Mestni trg 2, Ljubljana

Zakaj države in lokalne skupnosti podpirajo trg najemnih stanovanj? Kakšne so posledice premajhnega fonda neprofitnih najemnih stanovanj? Kakšni so družbeni stroški visokega deleža lastniških stanovanj v naši družbi? Vidiki javnega interesa, ki jih zadeva trg najemnih stanovanj so kompleksni in raznoliki. Ali neprofitna stanovanja predstavljajo za družbo strošek, luksuz ali predvsem dolgoročno naložbo?

Prostor kot omejena dobrina je od nekdaj naravno mesto konfliktov. Po obdobju poudarjanja zasebnih interesov se kot družba počasi obračamo k večji občutljivosti do varovanja skupnega dobra tudi v prostoru. Da bi bili pri tem uspešni, moramo najprej vedeti, kaj je javni interes, zakaj potrebuje aktivno podporo, in na kakšen način se ga lahko uveljavi..

V okviru Mreže za prostor organizirata društvo Maja Farol in Inštitut za politike prostora – IPoP serijo javnih dogodkov, s katerimi želita ob konkretnih aktualnih temah opredeliti javni interes v urejanju prostora. Organizatorji želijo predvsem omogočiti predstavitev različnih vidikov javnega interesa med enakovrednimi sogovorniki v odprti moderirani razpravi..

Četrti zbor bo potekal v ponedeljek, 12. junija 2017 od 18h do 20h v Pritličju na Mestnem trgu 2 v Ljubljani. Uvodno predstavitev teme bo pripravila in predstavila novinarka Mojca Zabukovec.

Več o Zborih za prostor

Več dogodkov
Napovednik Trajekt