Avstrija kolesari na delo, kaj pa ti?

07. 04. 2013

Povzeto po spletni strani urbact.eu, prevod in priredba Petra Očkerl

Urbactov project Active Travel Network, ki spodbuja t.i. mehke načine mobilnosti, kot sta hoja in kolesarjenje, se je že izkazal za izjemno uspešnega. Vanj je vključen tudi slovenski Ljutomer, ki se je med 29 prijavljenimi mesti uvrstil med tri finaliste za nagrado Evropske komisije na temo trajnostne mobilnosti. Ljutomer je primer dobre prakse zlasti zaradi uspešnega vključevanja prebivalcev v pripravo in izvedbo ukrepov trajnostne mobilnosti.

Pri spodbujanju mehkih oblik mobilnosti je zelo uspešen tudi vodilni partner projekta Active Travel Network – avstrijski Weiz. S kampanjo »Ich radel zur Arbeit« ali po slovensko »Jaz kolesarim na delo« so uspeli povečati delež kolesarjev in istočasno prispevati k zdravju prebivalstva.

Potem ko so v Weizu ugotovili, da je kar 40 do 70 % zaposlenih od kraja dela oddaljenih manj kot 5 kilometrov, so se odločili težave s prometnimi zastoji odpraviti s spodbujanjem alternativnih načinov mobilnosti. Na razdalji do 5 kilometrov je kolo idealno prevozno sredstvo!

Leta 2007 so prvič izvedli dvomesečno tekmovanje, na katerem so sodelavci v dvojicah zbirali kilometre, prevožene s kolesom. V službo so se morali čim pogosteje pripeljati s kolesom in tisti, ki so po dveh mesecih več kot pol delovnih dni prispeli na tak način, so bili nagrajeni. Nagrade so sponzorirala podjetja, vključena v projekt.

Lani se je akcija iz Weiza razširila na nacionalno raven s sloganom »Österreich radelt zur Arbeit« (»Avstrija kolesari na delo«). Kampanji se je priključilo 8000 kolesarjev iz 2000 podjetij in organizacij, ki so skupaj prevozili 1,3 milijone kilometrov, kar je 32-krat okoli ekvatorja! Izračuni kažejo, da so kolesarji ozračju prihranili 209 ton ogljikovega dioksida, v svojih denarnicah 606.000 evrov za gorivo, svojim delodajalcem pa milijon evrov stroškov bolniškega staleža.

Podobna akcija se pri nas odvija od leta 2010, nazadnje jo je lani jeseni organiziral Urbanistični inštitut RS. V našem primeru gre za kolesarjenje trojk, ki kolesarijo na delo, v šolo in po vseh drugih vsakdanjih poteh. Cilj projekta V troje je prav tako spodbujanje dnevnega kolesarjenja namesto vožnje z avtomobilom. V akciji je leta 2012 sodelovalo 162 ekip iz 17 krajev po Sloveniji, ki so prekolesarili 44.899 kilometrov in s tem prihranili več kot 7 ton izpustov CO2.

Nekateri kolesarijo na delo, kaj pa ti?

urbact.eu

DODAJ SVOJ KOMENTAR: Prosimo izpolnite vsa polja. Na vaš e-mail vam bomo poslali potrdilo o objavi vašega komentarja. Vaš e-mail javno ne bo objavljen.

ARHIV NOVIC

DOGODKI

Zbori za prostor: Zakaj javni promet ne bi bil brezplačen?

Ponedeljek, 21. maja 2018 ob 18h v Pritličju, Mestni trg 2, Ljubljana

Javni potniški promet prinaša nižje skupne družbene stroške prometa kot osebni promet, zato si mnogo mest želi spodbuditi njegovo uporabo. Kako cena vozovnic vpliva na uporabo javnega potniškega prometa? Bi brezplačni javni promet ključno vplival na večje število potnikov? Lahko po drugi strani nižja cena zniža kakovost javnega prevoza in s tem negativno vpliva na njegovo privlačnost? Kakšne so na tem področju konkretne izkušnje slovenskih občin? In kaj za vse našteto pomenijo nove oblike skupnih in deljenih prevozov?

Prostor kot omejena dobrina je od nekdaj naravno mesto konfliktov. Po obdobju poudarjanja zasebnih in posamičnih interesov se kot družba počasi obračamo k večji občutljivosti do varovanja javnega dobra tudi v prostoru. Da bi bili pri tem uspešni, moramo najprej vedeti, kaj je javni interes, zakaj potrebuje aktivno podporo, in na kakšen način se ga lahko uveljavi.

V okviru Mreže za prostor organizirata društvo Maja Farol in IPoP – Inštitut za politike prostora serijo javnih dogodkov, s katerimi želita ob konkretnih aktualnih temah opredeliti javni interes v urejanju prostora. Organizatorji želijo predvsem omogočiti predstavitev različnih vidikov javnega interesa med enakovrednimi sogovorniki v odprti moderirani razpravi.

Sedmi zbor bo potekal v ponedeljek, 21. maja 2018 od 18h do 20h v Pritličju na Mestnem trgu 2 v Ljubljani. Uvodno predstavitev teme bo pripravil in predstavil novinar Borut Tavčar.

Več dogodkov
Napovednik Trajekt