julij 2012

Je Slovenija zares naravni vrt Evrope?

27. 07. 2012

V zadnjem Dnevnikovem Objektivu profesor Marušič opozarja, da bo v Sloveniji treba ponovno »vzpostaviti prostorsko planiranje v njegovi osnovni vlogi, v vlogi dejavnosti koordiniranja različnih družbenih interesov«. Kot piše evropske države z manjšimi deleži zavarovanega nacionalnega ozemlja kot ga ima Slovenija tako planiranje poznajo. Vedno večja količina zavarovanih območij v Sloveniji je po Marušičevi razlagi posledica sistema urejanja prostora, v katerem se je še posebej po osamosvojitvi uveljavil institucionalni pristop k planiranju. Slednje pomeni, da je »odločanje o rabi prostora v obliki nadzora nad uveljavljanjem norm prevzela državna birokracija«. Površinski prispevek Slovenije v naravovarstveno mrežo Natura 2000 s kar 35,2% nacionalnega teritorija tako po pisanju Marušiča ni znak biotske pestrosti naše države, pač pa načina na katerega se pri nas sprejema…

Državni zbor potrdil spremembe prostorske zakonodaje

25. 07. 2012

19. julija je Državni zbor v svežnju zakonodaje s področja urejanja prostora med drugim sprejel tudi zakon o spremembah in dopolnitvah ZPN in zakon o spremembah in dopolnitvah ZGO. Partnerstvo Odgovorno do prostora (OdP) je za tokratne spremembe zakonodaje izvedelo neformalno in po neuspešni prošnji za seznanitev pripravilo pripombe na vladno gradivo. Pripombe so bile posredovane ministru, predstavljene na tiskovni konferenci, posredovane poslanskim skupinam ter obema, za okolje in prostor, pristojnima odboroma Državnega zbora. Skupaj z Mrežo za prostor je OdP oporekal nujnemu postopku sprejemanja zakonov in opozoril na pomen sodelovanja javnosti pri pripravi in sprejemanju zakonskih rešite ter s problemom seznanil tudi varuhinjo človekovih pravic. Ko je Vlada potrdila predloga obeh zakonov, so bili pripravljeni še predlogi amandmajev za preprečitev po oceni stroke najbolj nesprejemljivih…

Poziv za prispevke na temo energetske učinkovitosti stavb

08. 07. 2012

Antonio Borghi, povzeto po spletni strani urbact.eu, prevod in priredba Petra Očkerl

Energetska učinkovitost je eden temeljnih stebrov zelene rasti. Politike Evropske unije spodbujajo tako zasebne kot javne akterje, da je ne zagotavljajo samo pri novih projektih, temveč da poskušajo že obstoječo infrastrukturo mest prenoviti skladni z načeli energetske učinkovitosti. Še posebej aktualna so prizadevanja za energetsko učinkovitejše prevoze blaga in dobrin ter mobilnost ljudi. Zelo velik delež k učinkovitejši porabi energije pa lahko prispeva tudi gradbeni sektor, ki trenutno v Evropski uniji porabi 40 odstotkov vse energije in ustvari 36 odstotkov vseh emisij CO2.  Pri tem ustvari 9 odstotkov celotnega BDP vseh držav članic in 8 odstotkov vseh zaposlitev. Pri prizadevanjih Evropske unije, da bi zmanjšali domače izpuste toplogrednih plinov za 80 odstotkov do leta 2050 (glede na leto 1990) in pri doseganju strateških ciljev 20-20-20 igra stavbni fond – in…

Rezultat ankete: večina ne verjame v pozitivne učinke reorganizacije državne uprave za prostor

05. 07. 2012

Marko Peterlin

V prvi anketi na naši spletni strani smo vas spraševali za mnenje o predvidenih učinkih takrat sveže reorganizacije državne uprave, pri kateri je resor prostora prišel pod okrilje novega Ministrstva za infrastrukturo in prostor. Vprašanje se je glasilo: »Ali menite, da bo resor prostora v okviru novega Ministrstva za infrastrukturo in prostor lahko deloval učinkoviteje?« Ponudili smo tri možne odgovore, poleg »Da« in »Ne« še »Reorganizacija sama po sebi ne bo imela vpliva na delovanje resorja«. Odziv na anketo je bil manjši od pričakovanega; v štirih mesecih se je nabralo 40 odgovorov. O razlogih za slab odziv lahko zgolj ugibamo, saj je anketa anonimna, spletna stran zabeleži le IP naslove ter imena registriranih uporabnikov spletne strani. Verjetno pa je, da se vam večini vprašanje reorganizacije ni zdelo prav bistvenega pomena. Čeprav torej težko govorimo o reprezentativnem…

Tudi Državni svet moti odsotnost javne razprave o novih zakonih

04. 07. 2012

Komisija Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj je v ponedeljek, 2. julija 2012 obravnavala novelo Zakona o graditvi objektov, ki jo je Vlada RS pretekli teden predlagala za sprejem po nujnem postopku v parlamentu. Novela Zakona o prostorskem načrtovanju je bila s seje umaknjena, ker je bila posredovana na občine in bo obravnavana na izredni seji v ponedeljek 9. julija. Na zasedanje komisije so bili povabljeni tudi predstavniki predlagatelja zakona – Ministrstva za infrastrukturo in prostor in predstavniki strokovne javnosti – skupine Odgovorno do prostora! in obeh zbornic, ZAPS in IZS. Stališče do omenjenega zakona in najpomembnejše pripombe na predlagane spremembe sta v imenu IZS predstavila generalna sekretarka IZS, mag. Barbara Škraba Flis, v imenu ZAPS pa predsednik, mag. Andrej Goljar. Stališče stroke in predvsem kritiko nujnega postopka in izključevanja…

Peticija za Fabianijev most

03. 07. 2012

Povzeto po spletni strani kolesarji.org

Ljubljanska kolesarska mreža še zadnjič poskuša prepričati odgovorne za spremembo predvidenega prometnega režima na Fabianijevem mostu v Ljubljani. V ta namen je sredi junija pričela z zbiranjem podpisov tudi prek spletne peticije. Fabianijev most je načrtovan kot dvoetažni most. Na spodnji etaži mostu naj bi se smeli gibati pešci in kolesarji, na zgornji pa samo motorna vozila. Zgornja etaža mostu bo vsebovala štiri pasove za motorizirani promet, pešci in kolesarji pa bodo morali uporabiti stopnice, dvigala, klančine ali pa daljše obvoze, da bodo lahko prehajali med omenjenima ulicama. Kolesarji in pešci bodo za razliko od motornega prometa morali premagovati višinsko razliko (vsaj tri metre), to pa je za omenjene uporabnike veliko bolj zahtevno kot za avtomobilski promet. Starejši, invalidi in najmlajši pešci bodo lahko imeli težave s hojo po stopnicah. Kot poudarja…

Mobilizacija za javni potniški promet v Državnem zboru

03. 07. 2012

Povzeto po spletni strani focus.si

Predstavnici društva Focus sta 19. junija na seji Odbora za infrastrukturo in prostor DZ predstavili priporočila odločevalcem, ki so nastala v okviru projekta. Poslanci so na podlagi predstavljenih rezultatov in priporočil projekta sprejeli sklep, da je izvajanje integracije javnega potniškega prometa (JPP) in modernizacije železniške infrastrukture prepočasno, da je sistem JPP vse bolj nekonkurenčen in neučinkovit, ter da se zaradi tega kakovost bivanja in mobilnost velikemu delu prebivalstva slabša. Strinjali so se, da mora JPP postati prioriteta v razvoju, ter soglasno podprli tudi nujnost povezovanja vseh akterjev na področju JPP in ozaveščanja prebivalcev o pomenu JPP. Ob zaključku projekta so v društvu Focus pripravili tudi filmček 'Zahtevamo boljši javni prevoz – vedno več nas je!', ki je nastal na podlagi plesnih dogodkov na avtobusnih in železniških postajah…

Novi projekti na temo trajnostnega urbanega razvoja

02. 07. 2012

Povzeto po spletni strani urbact.eu, prevod Petra Očkerl

V začetku maja 2012 se je uradno začelo 19 novih projektov programa URBACT. Izhodišče vseh projektov je trajnostni urbani razvoj, vendar ga posamezni projekti obravnavajo z različnih gledišč. Eni se bolj osredotočajo na urbanistično načrtovanje in urbano prenovo, drugi pa na gospodarski razvoj in zaposlovanje. V nadaljevanju predstavljamo hiter pregled tem, ki jih obravnavajo posamezni projekti. Urbanistično načrtovanje in urbana prenova Vsaj devet projektov se posveča trajnostnemu razvoju s  perspektive urbanističnega načrtovanja in urbane prenove. Na področju urbanističnega načrtovanja projekti iščejo trajnostne odgovore pri povezovanju transporta in urbanega razvoja (ENTER.HUB), pri postavljanju lokalnih tržnic v mestih (URBACT Markets) pri razvijanju novih finančnih instrumentov (CSI Europe) in pri spremljanju lokalnega strateškega načrtovanja. Na področju urbane…

ARHIV NOVIC

DOGODKI

Dobre prakse in sodelovanje z javnostjo pri urejanju prometa

13. marec 2018, 14.00–16.00, Stara lekarna Pretorske palače, Koper

Slovenske lokalne skupnosti so se v luči izvajanja sprejetih Celostnih prometnih strategij in v vse močnejši želji zagotoviti dobre pogoje za trajnostno mobilnost, izboljšati kakovost javnega prostora in zraka v mestih lotile uvajanja številnih ukrepov urejanja prometa. Večinoma gre za spremembe, ki neposredno vplivajo na vsakdanje življenje ljudi, saj poskušajo spremeniti njihove vedenjske vzorce in navade.

Pri tem se vse pogosteje postavlja vprašanje, katere ukrepe uvesti in kako z njimi seznaniti prebivalce, da jih bodo ti dobro sprejeli, in bodo spremembe uspešne, zato vas vabimo na pogovor o dobrih praksah urejanja prometa in uspešnih pristopih sodelovanja z javnostjo.

Pogovarjali se bomo tako o različnih ukrepih in politikah urejanja prometa kot o sodelovanju z javnostjo kot pomembni sestavini vseh vrst ukrepov. Izhajali bomo iz izkušenj in znanja, ki smo jih v preteklih letih zbrali na IPoP in jih predstavili v treh nedavno objavljenih publikacijah:

– Politike prostora – O izzivih lokalnih skupnosti med Ljubljano in Seulom

– Z – Priročnik za boljše in lažje sodelovanje z javnostjo pri urejanju prostora in

– Mesta mestom – Katalog URBACT dobrih praks za trajnostni urbani razvoj

Dogodek je namenjen predvsem predstavnikom občin in javnih služb, ki se na kakršen koli način ukvarjajo z urejanjem prometa v svoji občini, pa drugi zainteresirani javnosti. Namen organizatorja je spodbuditi sproščen pogovor in ustvarjalno izmenjavo mnenj.*

Prosimo, da svojo udeležbo potrdite do petka, 9. 3. 2018, s prijavo na tej povezavi.

 

*Udeleženci bodo med drugim prejeli tudi Z – Priročnik za boljše in lažje sodelovanje z javnostjo pri urejanju prostora, v katerem so praktični napotki za izvedbo procesa sodelovanja z javnostjo in Mesta mestom: Katalog URBACT dobrih praks za trajnostni urbani razvoj.

 

Foto: Tobias Hase

Več dogodkov
Napovednik Trajekt