Je Slovenija zares naravni vrt Evrope?

27. 07. 2012

V zadnjem Dnevnikovem Objektivu profesor Marušič opozarja, da bo v Sloveniji treba ponovno »vzpostaviti prostorsko planiranje v njegovi osnovni vlogi, v vlogi dejavnosti koordiniranja različnih družbenih interesov«. Kot piše evropske države z manjšimi deleži zavarovanega nacionalnega ozemlja kot ga ima Slovenija tako planiranje poznajo.

Vedno večja količina zavarovanih območij v Sloveniji je po Marušičevi razlagi posledica sistema urejanja prostora, v katerem se je še posebej po osamosvojitvi uveljavil institucionalni pristop k planiranju. Slednje pomeni, da je »odločanje o rabi prostora v obliki nadzora nad uveljavljanjem norm prevzela državna birokracija«. Površinski prispevek Slovenije v naravovarstveno mrežo Natura 2000 s kar 35,2% nacionalnega teritorija tako po pisanju Marušiča ni znak biotske pestrosti naše države, pač pa načina na katerega se pri nas sprejema odločitve o rabi tega prostora. Zavarovanje je namreč odločitev o rabi. Najbogatejše države imajo zavarovanega najmanj državnega teritorija kar priča o tem, da so pripravljene zavarovati minimalno potrebno količino prostora, medtem, ko bodo rabo drugih delov prostora usklajevale skladno z razvojnimi potrebami.

Članek v Objektivu

DODAJ SVOJ KOMENTAR: Prosimo izpolnite vsa polja. Na vaš e-mail vam bomo poslali potrdilo o objavi vašega komentarja. Vaš e-mail javno ne bo objavljen.

ARHIV NOVIC

DOGODKI

Zbori za prostor: Zakaj javni promet ne bi bil brezplačen?

Ponedeljek, 21. maja 2018 ob 18h v Pritličju, Mestni trg 2, Ljubljana

Javni potniški promet prinaša nižje skupne družbene stroške prometa kot osebni promet, zato si mnogo mest želi spodbuditi njegovo uporabo. Kako cena vozovnic vpliva na uporabo javnega potniškega prometa? Bi brezplačni javni promet ključno vplival na večje število potnikov? Lahko po drugi strani nižja cena zniža kakovost javnega prevoza in s tem negativno vpliva na njegovo privlačnost? Kakšne so na tem področju konkretne izkušnje slovenskih občin? In kaj za vse našteto pomenijo nove oblike skupnih in deljenih prevozov?

Prostor kot omejena dobrina je od nekdaj naravno mesto konfliktov. Po obdobju poudarjanja zasebnih in posamičnih interesov se kot družba počasi obračamo k večji občutljivosti do varovanja javnega dobra tudi v prostoru. Da bi bili pri tem uspešni, moramo najprej vedeti, kaj je javni interes, zakaj potrebuje aktivno podporo, in na kakšen način se ga lahko uveljavi.

V okviru Mreže za prostor organizirata društvo Maja Farol in IPoP – Inštitut za politike prostora serijo javnih dogodkov, s katerimi želita ob konkretnih aktualnih temah opredeliti javni interes v urejanju prostora. Organizatorji želijo predvsem omogočiti predstavitev različnih vidikov javnega interesa med enakovrednimi sogovorniki v odprti moderirani razpravi.

Sedmi zbor bo potekal v ponedeljek, 21. maja 2018 od 18h do 20h v Pritličju na Mestnem trgu 2 v Ljubljani. Uvodno predstavitev teme bo pripravil in predstavil novinar Borut Tavčar.

Več dogodkov
Napovednik Trajekt