februar 2012

Križišče nepremičninske krize

24. 02. 2012

Tedenski pregled objav v medijih

Križišče ljubljanske nepremičninske krize Samo na križišču Dunajske, Tivolske, Slovenske in Masarykove ceste bi moralo po vseh visokoletečih načrtih že vsaj kakšno leto stati za vsaj 250 metrov novih stolpnic. Namesto njih na vogalih Tivolske in Slovenske ceste danes zeva več kot deset metrov globoka gradbena jama, nasproti nje na Bavarskem dvoru je začasno parkirišče, […]

Drevesa v mestu so javna korist

16. 02. 2012

Tedenski pregled objav v medijih

Meščani so zaskrbljeni nad ravnanjem z drevesi Na slab odnos do mestnih dreves kaže kopica dejanj. Na mestni občini zatrjujejo, da so pri dogajanju na zasebnih zemljiščih brez moči. Drevje in zelene površine polepšajo mesto, izboljšujejo onesnažen zrak ter sooblikujejo okolje, v katerem se prebivalci družijo in rekreirajo. Dogajanje z drevesi v Ljubljani pa vzbuja […]

Je urbanist general?

10. 02. 2012

Tedenski pregled objav v medijih

Intervju: Urbanist je general Tako trdi dekan Fakultete za arhitekturo Univerze v Ljubljani Peter Gabrijelčič in hkrati priznava, da so v Sloveniji urbanizem pred 30 leti dobesedno ubili. Namesto da bi upravljanje prostora zaupali strokovnjakom, o tem odločajo lokalne oblasti in država. To je eden izmed razlogov, da ljubljanska fakulteta za arhitekturo z novim študijskim […]

Zakaj ni mogoče vstopati v mestne avtobuse na vseh vratih?

03. 02. 2012

Tedenski pregled objav v medijih

Vstopanje na vseh vratih mestnih avtobusov bo mogoče, ko bo mesečne vozovnice uporabljalo 70 odstotkov potnikov Med drugim tudi zaradi tlačenja potnikov avtobusi na postajališčih tudi dalj časa stojijo in tako izgubljajo dragocene minute. Problema se zavedajo tudi na mestnem potniškem prometu, kjer rešitev vidijo v tem, da bi potnikom dovolili vstop na vseh vratih. […]

DOGODKI

Zbori za prostor: Zakaj javni promet ne bi bil brezplačen?

Ponedeljek, 21. maja 2018 ob 18h v Pritličju, Mestni trg 2, Ljubljana

Javni potniški promet prinaša nižje skupne družbene stroške prometa kot osebni promet, zato si mnogo mest želi spodbuditi njegovo uporabo. Kako cena vozovnic vpliva na uporabo javnega potniškega prometa? Bi brezplačni javni promet ključno vplival na večje število potnikov? Lahko po drugi strani nižja cena zniža kakovost javnega prevoza in s tem negativno vpliva na njegovo privlačnost? Kakšne so na tem področju konkretne izkušnje slovenskih občin? In kaj za vse našteto pomenijo nove oblike skupnih in deljenih prevozov?

Prostor kot omejena dobrina je od nekdaj naravno mesto konfliktov. Po obdobju poudarjanja zasebnih in posamičnih interesov se kot družba počasi obračamo k večji občutljivosti do varovanja javnega dobra tudi v prostoru. Da bi bili pri tem uspešni, moramo najprej vedeti, kaj je javni interes, zakaj potrebuje aktivno podporo, in na kakšen način se ga lahko uveljavi.

V okviru Mreže za prostor organizirata društvo Maja Farol in IPoP – Inštitut za politike prostora serijo javnih dogodkov, s katerimi želita ob konkretnih aktualnih temah opredeliti javni interes v urejanju prostora. Organizatorji želijo predvsem omogočiti predstavitev različnih vidikov javnega interesa med enakovrednimi sogovorniki v odprti moderirani razpravi.

Sedmi zbor bo potekal v ponedeljek, 21. maja 2018 od 18h do 20h v Pritličju na Mestnem trgu 2 v Ljubljani. Uvodno predstavitev teme bo pripravil in predstavil novinar Borut Tavčar.

Več dogodkov
Napovednik Trajekt